در آستانه مسابقات قهرمانی جهان؛ نام ملی پوشان هاکی روی یخ ایران در سایت حرفه ای ها به ثبت رسید

اسامی ملی پوشان اعزامی ایران به رقابت های هاکی روی یخ قهرمانی جهان در سایت حرفه ای های این رشته به ثبت رسید.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، کمتر از دو هفته دیگر رقابتهای هاکی روی یخ قهرمانی جهان در گروه ۴ به میزبانی کشور قرقیزستان در حالی برگزار می شود که تیم ملی هاکی روی یخ ایران برای نخستین بار پا در این آوردگاه می گذارد.
مسابقات جهانی هاکی روی یخ بیشتر از ۱۰۰ سال است که با حضور کشورهای صاحبنام از قاره های مختلف دنیا برگزار می گردد اما تابحال نامی از ایران و ورزشکارانش در این حوزه مطرح نبود تا این که با دو سال کار شبانه روزی بالاخره ایران صاحب تیمی در کلاس جهانی شد.
حال در آستانه برگزاری رقابتهای جهانی قرقیزستان نام ملی پوشان هاکی روی یخ ایران در سایت حرفه ای های این رشته ( eliteprospectshockey) به ثبت رسید تا نمایندگان کشورمان در کلاس جهانی ظاهر شوند.
فرزاد هوشی دری، فرشاد مقدسی، نیما مهربان، محسن آقامحمدی، جلال کیهانفر، مازیار قربانی، آرمان بحری، متین قهارزاده، امین کره ای، محمد شیخ جعفری، دانیال باقری، امیر حیدری، عرشیا غفوری، عباس دهقانی، امیر مهدیون، دانیال ساروقی، مهبد عبداللهی، رضا پورهاشمی، اویس حسن زاده و علیرضا مهدوی ۲۰ بازیکن اعزامی به جام جهانی هستند.
کاوه صدقی به عنوان سرمربی و برادران یوری و ولاد لومانیک از روسیه به عنوان مربیان تیم در این رویداد هدایت ملی پوشان را بر عهده دارند. اکبر شوقی بدنساز و دکتر پرهام طالبیان پزشک تیم تاریخی هاکی روی یخ ایران هستند.
مسابقات اسکیت هاکی روی یخ قهرمانی جهان از دهم تا نوزدهم اسفندماه در قرقیزستان برگزار می گردد.
برنامه دیدارهای تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ قرقیزستان به شرح زیر است:
۱۰ اسفند اعزام
۱۳ اسفند، ایران- سنگاپور
۱۴ اسفند، ایران- قرقیزستان
۱۶ اسفند، ایران – کویت
۱۷ اسفند، ایران – مالزی

منبع: