مهدی الفتی در گفت وگو با فرم نو: در ژیمناستیک ایران طلسم شکنی کردم

به گزارش فرم نو، ملی پوش المپیکی ژیمناستیک اظهار داشت: خدا را شکر برای نخستین بار در تاریخ ژیمناستیک ایران توانستم طلسم شکنی کنم و حضور در المپیک را تجربه کنم.

مهدی الفتی ملی پوش ژیمناستیک ایران بعد از کسب سهمیه المپیک پاریس به خبرنگار مهر اظهار داشت: خدا را شکر می کنم که این صورت گرفت. واقعاً نمی توانم حس و حالم را توصیف کنم. خدا را شکر این طلسم شکنی توسط من انجام شد و در این رشته توانستم به سهمیه المپیک برسم. پس از اینکه سعید کیخا تا یک قدمی المپیک توکیو رفت، ما هیچ زمانی در تاریخ ژیمناستیک موفق به کسب سهمیه و حضور در المپیک نشده بودیم، ولی اکنون این اتفاق توسط من افتاد. از بابت آن خدا را هزار بار شکر می کنم که می توانم حضور در المپیک را تجربه کنم.
وی اظهار داشت: من سال جاری در بازی های آسیایی هانگژو هم به نخستین مدال این رشته پس از ۸۰ سال رسیدم. اما حضور در مسابقات آسیایی و المپیک زمین تا آسمان متفاوت است. هدف همه ورزشکاران رسیدن به المپیک است، من همه تلاشم را کردم و خدا را شکر می کنم که این اتفاق تاریخی برای من رقم خورد. امیدوارم در المپیک بتوانم نمایش قابل قبولی داشته باشم.
ملی پوش المپیکی ژیمناستیک در پاسخ به این سؤال که برای حضور در المپیک چقدر شانس برای خودش متصور بود، اظهار داشت: من در چهار مسابقه گزینشی المپیک شرکت کردم که نتیجه خوبی هم در سه مسابقه گرفتم، در جام جهانی آلمان موفق به کسب مدال نقره شدم و رنکینگ اول را در اختیار داشتم. در مسابقه با قطر بدشانسی آوردم و نتیجه آن طور که بنظر می رسید اتفاق نیفتاد و نتوانستم به فینال مسابقات راه پیدا کنم. اما در آن مسابقه با حریف استرالیایی خودم که مسابقه قبلی اش را خراب کرده بود اختلاف امتیاز داشتم و خدا را شکر همان یک اختلاف امتیاز سبب شد در جایگاه دوم قرار بگیرم و سهمیه المپیک را به دست بیاورم.
الفتی با اشاره به اینکه ژیمناستیک احتیاج به توجه بیشتری دارد، تصریح کرد: متأسفانه سال هاست که از ژیمناستیک آن طور که انتظار می رود، حمایت نمی گردد. ما در بازی های آسیایی و المپیک خودمان را ثابت کردیم و حالا انتظار داریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه ای به ما داشته باشند. البته فدراسیون همه تلاشش را به کار می گیرد اما نیاز است که همه به ژیمناستیک توجه نمایند. البته که پس از بازی های آسیایی توجه به ژیمناستیک بیشتر شده بود اما امیدوارم با کسب سهمیه المپیک این رشته بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: ما همیشه خواسته هایمان را به گوش مسؤلان ورزش رساندیم. امیدوارم به این مورد کمی بیشتر توجه نمایند. هم اکنون مهم ترین مشکل ورزشکاران ژیمناستیک اینست که ما ست ورزشی نداریم، اگر امکانات و تجهیزات این رشته برای ما فراهم گردد اساسا انگیزه مان دو برابر می شود. یکی از دلایلی که ما در این رشته ورزشی هیچ زمانی پیشرفت نمی نماییم به خاطر نبود همین امکانات و تجهیزات است. فکر نمی کنم فراهم کردن یک ست ۶ وسیله در ایران برای ورزشکاران ژیمناستیکی کار سختی باشد. هم اکنون وسایل ما قدیمی است و نیاز داریم از وسایل به روز استفاده نماییم. کار کردن با وسایل قدیمی خیلی دشوار می باشد و در صورت به روز شدن این وسایل بیشتر کار می نماییم و انگیزه هایمان بیشتر می شود. وزارت از ما حمایت کرده اما امیدوارم این توجه ها بیشتر شود.

منبع: