فعلا اردویی نداریم؛ باقرزاده: شمشیربازان هیچ علامتی در خصوص مبتلاشدن به كرونا نداشتند

رئیس فدراسیون شمشیربازی با تاكید بر اینكه اردونشینان اسلحه سابر هیچ نشانی از مبتلاشدن به كرونا نداشتند اما تست آنها مثبت شد، اظهار داشت كه فعلا اردویی نخواهیم داشت.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، اردوی تیم ملی شمشیربازی دو روز پیش و در فاصله چند ساعت مانده به آغاز رسمی تمرینات به سبب مثبت شدن نتیجه تست کرونا چهار نفر از اردونشینان کنسل شد.
علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران شمشیربازانی هستند که مثبت شدن تست PCR آنها موجب لغو اردو شد. این نفرات از روز گذشته زیر نظر فدراسیون شمشیربازی قرنطینه شده اند.
فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار مهر دراین زمینه و در کل تمهیدات اندیشیده شده برای شمشیربازان کرونائی اظهار داشت: این شمشیربازان هیچ نشانه و علامتی در خصوص مبتلاشدن به کرونا نداشتند با این وجود برای اطمینان از وضعیت سلامت آنها و به خصوص اینکه شرط ورود به آکادمی ملی المپیک و خوابگاه این آکادمی مشخص بودن نتیجه تست کرونا است این تست را از آنها گرفتیم.
وی افزود: از آنجا شرایط ظاهر اردونشینان عادی و خوب بود و کوچک ترین مشکلی در خصوص آلوده شدن به ویروس در آنها دیده نمی شد به نتیجه تست اول اکتفا نکردیم و تصمیم گیری را به نتیجه تست دوم موکول کردیم. نتیجه این تست هم مثبت شد و بنا بر این ضمن لغو اردو، شرایط قرنطینه را برای آنها فراهم کردیم. جالب اینکه خود شمشیربازان هم از مثبت شدن نتیجه تست متعجب بودند چون هیچ علامتی نداشتند.
رئیس فدراسیون شمشیربازی با اعلان اینکه علی پاکدامن که ساکن تهران است در منزل شخصی خود قرنطینه شده، اشاره کرد: فتوحی، رهبری و ارسباران خارج از تهران سکونت دارند اما اجازه بازگشت آنها را ندادیم. برای آنها شرایطی مهیا کردیم تا در تهران و زیر نظر فدراسیون دوره قرنطینه را طی کنند.
به گفته باقرزاده این سه شمشیربازان در اتاق های جداگانه قرنطینه شده اند. وی دراین زمینه اظهار داشت: محل قرنطینه بطور کامل ضدعفونی شده است. به لحاظ دارو و مواد غذایی بهترین شرایط را برای آنها مهیا کرده ایم. طبق هماهنگی با فدراسیون پزشکی ورزشی هم یک پزشک وضعیت این شمشیربازان را زیر نظر خواهد داشت.
وی اشاره کرد: از آنجائیکه وضعیت شمشیربازان خیلی حاد نیست اواخر هفته جاری تست باردیگر ای از آنها می گیریم تا وضعیت شان را ارزیابی نماییم. در صورتی که نتیجه تست مثبت بود دوره قرنطینه را ادامه می دهیم اما در غیر صورت شمشیربازان از حالت قرنطینه آزاد می شوند اما اردویی نخواهیم داشت.
رئیس فدراسیون شمشیربازان اظهار داشت: هر زمان نتیجه تست شمشیربازان منفی شود آنها می توانند به محل اقامت خود در خارج از تهران بازگردند چون تصمیمی در خصوص برگزاری اردو نداریم. به خاطر وضعیت بازیکنان و اینکه دوره نقاهت آنها بطور کامل طی شود و به لحاظ بدنی به آمادگی لازم دست یابند فعلاً اردویی برگزار نخواهیم کرد.
بنا بر اعلام فضل الله باقرزاده اردوی تیم های اسلحه فلوره و اپه هم که قرار بود از ۸ آذرماه آغاز شود لغو شده است.