سرمربی تیم بسكتبال زنان قزوین: فشردگی لیگ به دختران بسكتبال لطمه می زند

افسانه حسن نایبی می گوید انجام دو مسابقه در كمتر از 24 ساعت و بدون زمان لازم برای ریكاوری، ورزشكاران را با لطمه مواجه می كند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، هفته اول لیگ برتر بسکتبال زنان در گروه دوم مسابقات طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه انجام شد و ۶ تیم حاضر در این گروه دو بازی انجام دادند. شورا و شهرداری قزوین نیز که از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده است در هر دو بازی خود مقابل تیم های مولتی کافه مشهد و نوشت افزار کنکو به پیروزی رسید.

افسانه حسن نایبی، سرمربی شورا و شهرداری قزوین در مورد عملکرد تیم خود در این مسابقات به ایسنا اظهار داشت: در بازی اول مقابل مولتی کافه مشهد قرار گرفتیم که به همراه ما از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده است. با این وجود تیم بسیار خوبی است و در ترکیب جدید خود از چند بازیکن تهرانی بهره برده اما بازیکنان ما خوب و هماهنگ عمل کردند و بازی را با اختلاف بردیم. در دیدار دوم هم به مصاف نوشت افزار کنکو رفتیم و در تمام بازی حدود ۲۰ امتیاز جلو بودیم اما اختلاف کم شد و در نهایت با اختلاف ۴ امتیاز برنده شدیم. یکی از دلیلهای کاهش اختلاف امتیاز خستگی و عدم ریکاوری تیم بود چون در کمتر از ۲۴ ساعت دو مسابقه سنگین داشتیم. بازیکنان به ریکاوری نیاز دارند اما باتوجه به شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا این روش را برای لیگ در نظر گرفته اند که فکر می کنم در طولانی مدت موجب لطمه ورزشکاران بشود.

او به بهبود عملکرد بازیکنان تیم خود در جریان مسابقات اشاره و بیان کرد: برخی از بازیکنانمان خودرا پیدا کرده اند و بازی خودرا انجام می دهند اما تعدادی هنوز به خودباوری و اعتماد به نفس نرسیده اند که به مرور و در جریان لیگ اطمینان لازم را کسب می کنند و تیم هم در وضعیت بهتری قرار می گیرد.

سرمربی شورا و شهرداری قزوین در مورد رقبای تیم خود در لیگ اظهار داشت: پالایش نفت آبادان هر سال جزو چهار تیم برتر بوده است و بازیکنان ملی پوش زیادی را جذب کرده است اما فکر می کنم بازی نزدیکی با این تیم داشته باشیم و اگر بازیکنان کار خودرا به خوبی انجام دهند، برد دور از دسترس نیست. دو بازی دیگر مقابل سپهرداد و بانوان گرگان داریم که نزدیک به ما هستند. در کل تیم های گروه دوم به هم نزدیک هستند و بازیکنان جوانی دارند، بدین سبب شرایط یکسان است و پیروزی یا شکست به تلاش بازیکنان در روز مسابقه برمی گردد.

حسن نایبی با اعلان اینکه پروتکل های بهداشتی در جریان مسابقات رعایت شد، اظهار داشت: پس از هر بازی یک ساعت وقت بود تا کل سالن ضدعفونی شود. امیدوارم این شرایط تا اختتام ادامه داشته باشد اما هر چه جلو می رویم انجام دو بازی سنگین در کمتر از ۲۴ ساعت بازیکنان را با لطمه مواجه می کند و آنها نمی توانند مهارت و عملکرد خودرا به خوبی نشان دهند، بدین سبب بر کیفیت مسابقات هم اثر می گذارد. با این وجود امیدوارم کرونا سریع تر از بین برود و به حالت عادی برگردیم چون فارغ از تمام رقابت ها، سلامتی ورزشکاران در اولویت است.