بدشانسی بانوی بدمینتون باز ایران

بانوی بدمینتون باز ایران به علت مصدومیت از ناحیه زانو باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.
فریبا مددی نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون در گفتگو با ایسنا درباره ی مصدومیت ثریا آقایی که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد، بیان نمود: ثریا آقایی زمانی که برای گرفتن سهمیه المپیک ریو تلاش می کرد از ناحیه زانو مصدوم گردید و تحت عمل جراحی قرار گرفت. هم اکنون هم باردیگر این اتفاق برایش رخ داده است. البته هنوز وضعیت المپیک مشخص نمی باشد. آقایی در هفته نهم لیگ برتر که عضو تیم میلاد تبریز بود، زانوی پای دیگرش صدمه دید و پزشکان تشخیص دادند که باید جراحی شود. عمل جراحی اش دهم بهمن انجام می شود.
او افزود: شدت صدمه دیدگی اش البته مانند مصدومیت قبلی اش نیست اما فکر می کنم حدود سه تا چهار ماه باید استراحت کند تا بتواند باردیگر به مسابقات برگردد.
مددی در پاسخ به این پرسش که با این شرایط آقایی می تواند برای کسب سهمیه المپیک در ادامه مسابقات شرکت کند، خاطرنشان کرد: آقایی حالا رنکینگ ۹۶ جهان است و مهم ترین مسابقه ای که ثریا آقایی پیش رو دارد، قهرمانی آسیا است که اواخر فروردین برگزار می گردد و امیدوارم تا آن موقع خوب شود. البته فدراسیون جهانی هنوز برنامه دقیقی را اعلام نکرده است و در این میان یکی، دو مسابقه هم باردیگر لغو شد. باید ببینم در اجلاس جهانی که شنبه هفته آینده برگزار می شود، چه تصمیماتی را اعلام می کنند.
نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون ضمن اشاره به لغو برگزاری مسابقات بین المللی دهه فجر اظهار داشت: با عنایت به لغو برگزاری این رقابتها، ما تصمیم گرفتیم مسابقات داخلی را برای رده های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان برگزار نماییم. مسابقه دختران ۱۴ تا ۱۷ بهمن و مسابقه پسران سه روز بعد از آن برگزار می گردد.
او اضافه کرد: مسابقات استعدادیابی هم چون به علت شیوع کرونا لغو شد، تصمیم گرفتیم ۱۱ منطقه کشور مسابقاتی را در رده های سنی زیر ۱۱، ۱۳، ۱۵ و ۱۷ سال برگزار کنند و فدراسیون هم برای نفرات منتخب مسابقه ای را در فروردین ۱۴۰۰ برگزار می نماید. از این طریق می خواهیم تیم های ملی خویش را برای مسابقات آسیای میانه آماده نماییم.

منبع: