با اقدام جدید فدراسیون جهانی؛ واترپلو ایران شانس حضور در المپیك را از دست داد؟

فرم نو: فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو با انتشار اسامی تیم های واترپلو راه یافته به المپیک، حضور تیم قزاقستان در این بازیها را تایید نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو با انتشار اسامی و پرچم کشورهای راه یافته به مسابقات واترپلو، قزاقستان را بعنوان نماینده آسیا معرفی نمود.
پس از شیوع ویروس کرونا و لغو رقابت های انتخابی قرار بود بر طبق قانون فینا، رقابتی بین دو تیم اول و دوم آسیا اجرا شود و تیم برنده جواز حضور در المپیک را کسب کند، تیم های قزاقستان و ژاپن دو تیم اول و دوم آسیا بودند و باتوجه به میزبانی ژاپن و صعود مستقیم به المپیک، کنفدراسیون آسیا قزاقستان را بعنوان نماینده آسیا معرفی نمود که با اعتراض ایران همراه شد.
نامه اعتراضی ایران به فدراسیون جهانی ارسال شد و قرار بود در صورت فراهم بودن شرایط، رقابت انتخابی بین ایران و قزاقستان برای کسب سهمیه المپیک اجرا شود اما فدراسیون جهانی در تازه ترین اقدام خود با انتشار اسامی و پرچم کشورهای شرکت کننده در المپیک آب پاکی رو روی دست ایران ریخته است و ظاهراً تیم ملی واترپلو ایران شانس حضور در المپیک را از دست داده است.

منبع: