یك مربی وزنه برداری: سرنوشت دهدار در دستان خودش است

به گزارش فرم نو، خوزستان مربی رضا دهدار اظهار داشت: معتقدم ایران در دسته های ۸۹ و فوق سنگین کار سختی در المپیک برای گرفتن مدال دارد اما در ۱۰۲ کیلوگرم شرایط کسب مدال دور از دسترس نیست چونکه با قطعی شدن حضور دهدار در المپیک، او با رقبایش در یک سطح قرار دارد.
محسن بهمئی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه رضا دهدار مدتی را در شهر رامهرمز تمرین کرد و از فردا در مرحله جدید اردوی تیم ملی شرکت می کند، شرایط او برای حضور در گزینشی پیش روی المپیک به چه صورت است؟ اظهارکرد: دهدار در این زمان، در دو مسابقه لیگ برتر هم وزنه زد که در این دو هفته مجبور به کم کردن فشار تمریناتش بودیم و بعد از آن هم فشار تمرینانش بالا بود. حدود ۵۰ روز تا مسابقه جهانی تایلند باقی مانده است که به نظرم در ایام آینده بدن او از نظر سرعت بدنی در شرایط خوبی قرار خواهد گرفت. در مجموع از روند آماده سازی او در این زمان راضی هستم و چند روز پیش هم رکوردگیری درون باشگاهی برگزار کردیم که علیرغم اینکه در فشار تمرینات بود، موفق شد در یک ضرب ۱۷۰ کیلوگرم و در دو ضرب ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد که به نظر من شرایطش خوب است. ان شاءالله در ایام باقی مانده تا مسابقه تایلند، پشت وزنه های سنگین تری هم قرار بگیرد و بتواند به رکوردهای قبلی اش برسد.
دهدار در اردوی تیم ملی می تواند به رکوردهای قبلی اش برسد
وی با اشاره به اینکه دهدار از شرایط خوبی برای ثبت رکوردهای لازم در جهانی تایلند برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در فشار تمرینات، در یک ضرب ۱۷۰ کیلوگرم و در دو ضرب ۲۱۰ کیلوگرم را ثبت کرد، در اردوی تیم ملی هم می تواند به رکوردهای ۱۸۰ و ۲۲۰ کیلوگرمی که قبلا هم به ثبت رسانده است، برسد. من فکر می کنم ثبت رکورد ۳۹۶ یا ۳۹۷ کیلوگرم می تواند سهمیه المپیک را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم قطعی کند.
سرنوشت دهدار در دستان خودش است
مربی رضا دهدار در شهرستان رامهرمز اظهار داشت: معتقدم سرنوشت رضا در دستان خودش است و اگر بتواند وزنه خوبی مثل ۳۹۵ یا ۳۹۶ کیلوگرم را بالای سر ببرد، سهمیه حضور در المپیک را قطعی خواهد نمود.
حمایت خاصی ندیده ام
وی در رابطه با پشتیبانی از دهدار در زمان باقی مانده تا گزینشی سرنوشت ساز تایلند، افزود: او روزهای بسیار حساسی را پیش رو دارد اما حقیقت اینست که من به شخصه حمایت خاصی از او ندیده ام و شاید گفتن این صحبت ها دیگر بی فایده هم باشد. در هر صورت من معتقدم دهدار که از شانس های حضور وزنه برداری خوزستان در المپیک است، با توجه به شایستگی اش از جانب مسؤلان استان مورد حمایت قرار نگرفته است. البته وی در شهرداری رامهرمز شاغل است و از او حمایت بسیار خوبی داشته اند. در واقع شهرداری کمک کرده است که او بتواند در آرامش به تمریناتش در شهرش بپردازد که واقعا جای تشکر دارد. به یاد دارم بعد از مدال جهانی او، مصوبه مجلس اهدای زمینی به مدال آوران بود که متاسفانه تابحال با گذشته چند سال هنوز در این خصوص اتفاقی رقم نخورده است.

حمایت های دقیقه نودی فایده ای ندارد
بهمئی اشاره کرد: معتقدم اگر مسؤلان استان خوزستان خواستار قطعی شدن سهمیه المپیک دهدار هستند باید از ماه ها قبل حمایت همه جانبه ای از او می کردند. چونکه مگر در نهایت از خوزستان چند نفر مقرر است در المپیک حضور داشته باشند. به نظر من پشتیبانی از ۵ ورزشکار شانس حضور در المپیک کار اصلاً سختی نیست. به هر حال اگر آنها قصد روحیه دادن و ایجاد انگیزه بیشتر در دهدار را دارند باید حداقل از همین هم اکنون که حدود ۵۰ روز تا جهانی تایلند باقی مانده است این کار را انجام دهند، چون که حمایت های دقیقه نودی فایده ای ندارد.
کسب مدال در ۱۰۲ کیلوگرم دور از انتظار نیست
وی ضمن اشاره به مصاحبه هایی پیرامون اینکه ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم کار سختی برای گرفتن سهمیه المپیک دارد، اظهار داشت: شاید هیچ کسی بیشتر از خود دهدار نداند که حالا در چه شرایطی قرار دارد و این که دائماً در مصاحبه های مختلف بگونه ای صحبت می شود که روحیه ورزشکار را تحت تاثیر قرار دهند، اصلاً کار درستی نیست. این که دهدار در مصاحبه های مختلف بخواند که دسته ۸۹ و دسته فوق سنگین شانس مدال در المپیک هستند اما در ۱۰۲ کیلوگرم شانسی نداریم و خیلی ضعیف هستیم، با توجه به این که او هم یک انسان است، امکان دارد روحیه اش تحت تاثیر قرار بگیرد، هر چند که من همیشه به رضا تاکید داشته و دارم که چنین مواردی را نشنود و به حواشی توجهی نداشته باشد و فقط به کار خود و هدف مدنظرش فکر کند. البته این گفته ها در حالیست که باوجود اینکه امیدوارم جوادی و داوودی در پاریس به مدال برسند، معتقدم اتفاقاً ایران در دسته های ۸۹ و فوق سنگین کار سختی در المپیک برای گرفتن مدال دارد اما در ۱۰۲ کیلوگرم شرایط کسب مدال دور از انتظار نیست چونکه با قطعی شدن حضور دهدار در المپیک، او با رقبایش در یک سطح قرار دارد و فاصله او با رقبایش ۲۰ کیلوگرم نیست که بخواهیم بگوییم او کار سختی دارد یا کار نشدنی است.
وزنه برداران رامهرمزی در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت
این مربی وزنه برداری در انتها هم در رابطه با وضعیت این رشته در شهر رامهرمز، اظهار داشت: اوضاع وزنه برداری رامهرمز خوب است و چند سالی است که روی رده های سنی پایه بیشتر کار می نماییم و خوشبختانه وزنه برداران ما در رویدادهای استانی هم به نتایج خوبی دست پیدا کرده اند. مطمئناً وزنه برداران رامهرمزی در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.