سرمربی تیم فوتسال بانوان نامی نو: جریان المپیك جوانان تازه كردن داغ دل است

فرم نو: سرمربی تیم فوتسال بانوان نامی نو پخش شدن بازیكنان مطرح و غیر قابل پیش بینی بودن لیگ را نشان از پویایی و رشد فوتسال بانوان می داند.

شهناز یاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه فوتسال بانوان ایران روز به روز در حال رشد و توسعه است، اظهار داشت: قهرمانی هایی كه تیم فوتسال بانوان در آسیا به دست آوردند و حضور و قضاوت داوران خوب بانوی ایرانی در رقابت های سطح بالای جهان كه آخرین نمونه آن قضاوت در فینال المپیك جوانان توسط گلاره ناظمی بود همه این ها نشان از رشد، توسعه و پیشرفت فوتسال بانوان است.

لیگی پویا داریم
وی در مورد وضعیت این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان اظهار نمود: امسال یكی از بهترین لیگ های فوتسال را در خلال سال های گذشته داشتیم. بخش شدن بازیكنان ملی پوش و با كیفیت در تمام تیم ها یكی از دلایل این مساله است. شاید در طول نیم فصل اول تیم های كمی داشتیم كه ضعیف تر بودند اما تیم های دست و پا بسته در لیگ امسال نداشتیم.
وی افزود: به لحاظ فنی هم همین حضور بازیكنان باكیفیت در تمام تیم ها روند تمرینات و بازی آن ها را تغییر داده و سبب شده سطح بازی تیم ها از نظر فنی هم بالاتر برود. این فصل از ابتدا شاهد بازی های خیلی خوب و لیگی پویا بودیم.
سرمربی تیم فوتسال بانوان نامی نو خاطرنشان كرد: برخلاف سال های گذشته كه تیم های اول تا سوم مشخص بودند و مابقی تیم ها برای جایگاه چهارم به بعد تلاش می كردند امسال از همان ابتدا نتایج قابل پیش بینی نبود. برد و باخت ها و حتی تساوی هایی در انتها رقم می خورد كه شاید كمتر كسی آنرا تصور می كرد. تیمی كه هفته قبل برد خیلی خوب داشت هفته بعد یا بازنده می شد و یا در نهایت به سختی تساوی می گرفت همه این ها به جذابیت لیگ اضافه شده است.

فوتسال بانوان در تمام عرصه ها درخشید
وی با اشاره به حضور داوران بانوی ایرانی در رقابت های سطح بالای جهان همچون جام ملت ها و المپیك جوانان جهان اظهار داشت: در ایران با عنایت به اقداماتی كه كمیته داوران انجام می دهد نیاز به كار داریم، اما نسبت به گذشته كارهای خوبی در حال انجام می باشد. همیشه به تصمیمات داوران احترام گذاشتم و به بازیكنانم هم این نكته یادآوری می كنم كه در كار داوران دخالت نكنند. همانگونه كه ما مربیان نیاز داریم دانش خویش را به روز كرده و بالا ببریم تا بتوانیم بهتر به تیم خود كمك نماییم تا نتایج بهتری بگیریم داوران هم به این مسئله نیاز دارند. اتفاقاتی كه در نیم فصل اول رخ داد، كارت های كه شاید نادرست داده شد و یا خطاهایی كه گرفته نشد و با سوت داوران به نشانه گل شدن بازی متوقف می شد همه مواردی است كه داوران نیاز دارند همانند ما در نیم فصل و یا پس از اتمام فصل آنرا برای خود تكرار كنند و البته كه تاكید می كنم در تمام موارد همه می دانیم عمدی در كار نیست و هیچ انسانی بدون اشتباه نمی تواند باشد.
یاری تصریح كرد: امیدوارم آن ها هم در نیم فصل با تجدید قوا در افزایش دانش خود و ریكاوری كه در تصمیم گیری های خود دارد دور برگشت را بهتر از گذشته داشته باشند.

نبود غیبت تیم ها نكته مثبت لیگ
وی یكی دیگر از نكات مثبت لیگ امسال را تذكر جدی سازمان لیگ به تمام تیم ها در مورد مبحث غیبت كردن مقابل رقبا عنوان نمود و اظهار داشت: زمانی كه مساله ای به صورت قانون دربیاید تمام تیم ها ملزم به اجرای آن هستند. شاید در ابتدا برای تیم ها هضم آن مشكل باشد و یا صدمه ببینید اما در ادامه این به نفع همه تیم ها است.
وی ادامه داد: امسال قانون قاطعانه اعلام نمود هیچ تیمی حق انصراف و یا غیبت در برابر تیم دیگری را ندارد؛ اما سال قبل هر تیم می توانست به دلخواه خود یكی از بازی های خویش را انجام ندهد و غایب باشد. همین مسئله همیشه مشكل ساز بود به خصوص برای تیم های بالای جدول كه تفاضل گل در انتها فصل تمام زحمات آن ها را با تعیین جایگاه بر هم زد.

پلی آف شانسی دوباره برای رسیدن به قهرمانی
یاری با اشاره به اینكه موافق برگزاری مسابقات به صورت پلی آف است، خاطرنشان كرد: اگر به صورت كامل و درست این مورد اجرا شود خیلی خوب است. پلی آف پلی آف به همه تیم ها این شانس مجدد را می دهد كه بتوانند خویش را به قهرمانی و یا گرفتن سكو نزدیك كنند. یك تیم خوب امكان دارد در طول فصل در اثر یك اشتباه داوری، بازیكنانش و یا سیستمی كه مربی به اشتباه در زمین پیاده می كند یا حتی اینكه روز بازی آن ها نباشد صدمه ببیند و جایگاه واقعی خویش را از دست دهد، اما با انجام پلی آف می توانند از این فرصت دوباره استفاده نماید. پلی آف به همه تیم ها در مرحله آخر شانس قهرمانی را می دهد و این به تیم ها انگیزه و انرژی بیشتری می دهد تا برای رسیدن به مقام تلاش كنند.
وی افزود: به نیم فصل رسیدیم ولی هنوز برنامه ها و همینطور وضعیت كارت ها در نیم فصل دوم مشخص نمی باشد. منتظر هستیم كه ببینیم آیا كارت های دور رفت در مرحله برگشت و پلی آف بر چه اساس محاسبه می گردد.
سرمربی فوتسال نامی نو تصریح كرد: این حق تیم ها است كه پیش از شروع نیم فصل دوم وضعیت روند مسابقات را در نیم فصل دوم و همینطور پلی آف بدانند. امیدوارم كه سازمان لیگ و فدراسیون در این زمینه اطلاعات كاملی به تیم ها بدهد.

با تمام توان به آبادان می رویم
یاری تصریح كرد: نخستین بازی دور برگشت ما در آبادان با تیم صنعت نفت آبادان است. با عنایت به شرایطی كه داشتیم به جهت اینكه تیم آماده تر از قبل شود نیم فصل بازیكنان استراحت نداشتند و تمرینات خویش را در اصفهان پیگیری می نماییم، هر چند كه تمام بازیكنان سرماخوردگی دارند.
وی اظهار نمود: هرچند با ایده آل ها و تیمی كه مدنظرم است فاصله داریم اما تلاش می نماییم كه بتوانیم تمرینات خوبی را تا پیش از بازی با آبادان داشته باشیم و با آمادگی خیلی خوب برای گرفتن نتیجه به آبادان برویم.

به بازیكنان بومی خوشامد می گوییم
وی در مورد حضور بازیكنان بومی در تیم نامی نو اظهار داشت: بر مبنای آنچه با هیئت فوتبال و باشگاه در نظر داشتیم ورود به تیم نامی نو را برای تمامی بازیكنان بومی اصفهان باز گذاشتیم اما تنها فقط دو یا سه نفر برای انجام تست تیم رجوع كردند. علت آنرا هم نمی دانم شاید با تیم های دیگر قرارداد دارند و یا به فوتبال رفته اند، در هر صورت تا پیش از شروع نیم فصل دوم فرصت داریم كه اگر بازیكنی خویش را در حد تیم لیگ برتری می بینند رجوع كنند و در تست های تیم شركت نماید و اگر بازیكنی را در حد تیم ببینیم حتماً از او استفاده خواهیم كرد. هدف ما سرمایه گذاری و تربیت بازیكنان بومی اصفهان برای آینده اصفهان و تیم ملی فوتسال بانوان است.

نرفتن به المپیك جوانان، داغی بردل
سرمربی تیم ملی جوانان در مورد وضعیت تیم ملی فوتسال دختران برای حضور در المپیك جوانان اظهار داشت: این قضیه داغ دل ما را تازه می كند. در مقطعی دوست داشتیم در مسابقات شركت نماییم. با عنایت به شرایطی كه فوتسال بانوان در دنیا دارد این احتمال را می دادیم كه بتوانیم با حضور در مسابقات المپیك جوانان آرژانتین بتوانیم مقام خوبی كسب نماییم.
وی افزود: این قانون كه تنها از هر كشور یكی از تیم های دختران یا پسران می تواند در مسابقات المپیك جوانان شركت نماید شاید به ضرر خیلی از تیم های دختران در سطح جهان باشد. با عنایت به بازی هایی كه دیدم تنها اسپانیا و پرتغال كه صاحب سبك بودند بازی های بسیار خوبی در این دوره از مسابقات داشتند.

می توانستیم سكو بگیریم
وی ادامه داد: افسوس حضور در مسابقات را می خورم. من فكر می كنم اگر در مسابقات شركت داشتیم به صورت حتم جزء چهار تیم می توانستیم باشیم. وقتی بولیوی كه در كنترل توپ مشكل دارد و یا ژاپن كه ما از آن ها امتیاز گرفتیم می توانند در جمع ۴ تیم باشد پس ما هم قطع می توانستیم به جمع چهار تیم راه یابیم.
یاری تصریح كرد: هم اكنون اردوی برقرار نیست اما طی یكی دو ماه آینده به صورت حتم اردوی جوانان را خواهیم داشت. تراكم اردوها در بخش بانوان به گونه است كه با عنایت به برنامه مسابقات فدراسیون اولویت بندی كرده است و ازاین رو ما در اولویت دوم بودیم.