وایلد كارت به قوت خود باقی است؛ امید به المپیکی شدن شنا با یک رکورد ثبت شده در آلمان

فرم نو: ملی پوش شنا ایران در رقابت های بوندس لیگا آلمان رکوردی را در ماده 50 متر ثبت کرده که این رشته را به المپیکی شدن آنهم با سهمیه ای غیر از وایلد کارت نزدیک کرده است.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار مهر از ثبت رکوردی نزدیک به المپیک توسط ملی پوش شنا ایران آگاهی داد و اظهار داشت: دو روز پیش در جریان رقابت های بوندس لیگا سامیار عبدلی مسافت ۵۰ متر را با زمان ۲۲.۱۶ ثانیه طی کرده است. این رکورد امیدواری زیادی برای کسب سهمیه المپیک توسط این ملی پوش برای مان به وجود آورده است.
وی با یادآوری این که سامیار عبدلی از شناگران اعزامی به بازی های آسیایی بود، اشاره کرد: اگر سامیار این رکورد را در هانگژو ثبت می کرد بطور قطع صاحب مدال می شد. مدال آوران هانگژو در رشته شنا با ثبت رکوردی نزدیک به این در ماده ۵۰ متر مدال گرفتند.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اعلان اینکه ۲۲: ۰۷ ثانیه رکورد مورد نظر فدراسیون جهانی برای سهمیه المپیک ماده ۵۰ متر است، اشاره کرد: در مسافت ۵۰ متر یک ثانیه هم زمان قابل توجهی است چه برسد به چند ثانیه اما در مجموع عملکردی که سامیار عبدلی داشته و رکوردی که به ثبت رسانده بسیار زیاد امیدوارمان کرد که بتوانیم سهمیه بازی های المپیک را بگیریم.
رضوانی با تأکید بر این که فدراسیون جهانی شنا بمنظور افزایش کیفیت مسابقات این رشته در المپیک مبادرت به تغییر رکوردهای ورودی و مشکل تر کردن آنها نسبت به ادوار گذشته کرده است، اشاره کرد: اگر سامیار عبدلی همین رکورد را قبل از المپیک توکیو ثبت می کرد می توانست سهمیه آن دوره بازی ها را بگیرد اما برای این دوره بازی های باید رکورد بالاتری ثبت گردد. با اینحال عملکرد دو روز پیش سامیار عبدلی خیلی نسبت به کسب سهمیه امیدوارمان کرد.
وی تصریح کرد: البته تاکید می کنم که اختلاف رکورد سامیار عبدلی با رکورد ورودی المپیک بسیار کم نیست، جبران این فاصله خیلی دشوار است اما نا امید هم نیستیم. نستب به ادوار گذشته و رکوردهایی که توسط شناگران مان ثبت می شد، برای این دوره بازی های المپیک موقعیت بهتری داریم که بتوانیم کسب سهمیه نماییم.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تأکید بر این که هم اکنون سامیار عبدلی تنها شناگر ایرانی است که نسبت به او و عملکردش برای کسب سهمیه المپیک امیدواری وجود دارد، اظهار داشت: سامیار در آلمان هست و آنجا تمریناتش را دنبال می کند اما باید از این شناگر حمایت بیشتری شود، شرایطی مهیا شود تا بتواند در رقابت های مختلف حضور بیشتری داشته باشد و رکوردش را ارتقا دهد تا به ورودیه المپیک برسد. دستیابی به این مهم خیلی دشوار است اما ناامید از آن نیستیم.
وی با یادآوری این که شناگران ایران در خیلی از ادوار المپیک با سهمیه وایلد کارت حضور داشته اند در پاسخ به این پرسش که «اگر بهر دلیلی فرصت کسب سهمیه مستقیم المپیک از دست برود، شرایط کسب باردیگر سهمیه وایلدکارت برای بازی های پاریس وجود دارد؟»، اظهار داشت: بحث سهمیه وایلد کارت که سر جایش است. برمبنای سنوات قبل فکر می کنم جزو ۷۰ کشوری باشیم که سهمیه وایلد کارت بگیریم اما برای مان مهمست که بدون این سهمیه وارد بازی ها شویم که اگر چنین شود اتفاق تاریخی در شنا خواهد بود.