راه ورود دختر تنیس باز ایران به گرنداسلم استرالیا

به گزارش فرم نو، تکلیف دختر تنیس باز ایران برای حضور در گرنداسلم جوانان استرالیا با بیان رنکینگ ژانویه ۲۰۲۴ مشخص می شود.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، ماندگار فرزامی دختر تنیس باز ایران به دنبال اینست که مانند مشکات الزهرا صفی جواز حضور در گرند اسلم های جوانان را به دست آورد.
فرزامی با حضور در مسابقات بین المللی مختلف درحال جمع کردن امتیاز و بهبود جایگاه خود در رنکینگ جوانان است. دختر ۱۷ ساله تنیس ایران هم اکنون در رده ۲۷۹ جوانان جهان قرار دارد.
۱۲۸ نفر اول رنکینگ، کاندیدای حضور در گرنداسلم هستند. اول ژانویه ۲۰۲۴ رنکینگ جهانی به روز می شود و نفراتی که سن آنها بیشتر از ۱۸ سال است، از رنکینگ خارج می شوند ازاین رو این احتمال است که با خارج شدن این نفرات، فرزامی بتواند بهبود جایگاه داشته باشد و جواز حضور در گرنداسلم استرالیا را به دست آورد. همینطور امتیاز مسابقات j۲۰۰ جوانان هم که در کیش برگزار می شود، می تواند به فرزامی برای حضور در گرنداسلم استرالیا کمک نماید.
در صورتیکه فرزامی نتواند به گرنداسلم استرالیا برسد، این شانس را دارد با گرفتن امتیاز مسابقات دیگر خودش را به گرنداسلم فرانسه برساند.
فدراسیون ایران هم اکنون نام ماندگار فرزامی را برای گرنداسلم استرالیا ثبت نام کرده است اما ۱۴ روز مانده به آغاز این مسابقات جدول مقدماتی و اصلی این مسابقات مشخص می شود. فدراسیون ایران با فدراسیون استرالیا مکاتبه کرده تا دعوتنامه برای فرزامی ارسال شود تا او بخشی از کارهای در ارتباط با دریافت ویزا را انجام دهد.
پیش از این مشکات الزهرا صفی نخستین دختر تنیس باز ایران بود که توانست به گرنداسلم جوانان راه یابد و باید دید فرزامی می تواند دومین دختر ایرانی حاضر در این مسابقات معتبر باشد یا خیر.

منبع: