بیانیه خانواده ورزش و فدراسیون ها در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

فرم نو: خانواده ورزش و فدراسیون های ورزشی با انتشار بیانیه های جداگانه نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان المعمدانی غزه واکنش نشان دادند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در پی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به غزه و حملات ناجوانمردانه این رژیم به بیمارستانی در غزه، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی کشورمان با انتشار بیانیه های مختلف نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.
در ابتدا وزارت ورزش و جوانان در پیامی همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین را اعلام و از جبهه مقاومت اسلامی در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کرد.
متن پیام وزارت ورزش و جوانان به شرح زیر است:
«شقاوت غاصبان و دژخیمان رژیم صهیونیستی در طول تاریخ، همیشه به عنوان لکه ی ننگی بر پیشانی آنها به عنوان یک رژیم کودک کش، باقی مانده و از آنها یک چهره ی منفور در جهان ساخته و الان نیز ظلم و جورشان به مردم مظلوم غزه، بار دیگر خشم و ناراحتی مردم اقصی نقاط دنیا را به همراه داشته است.
جامعه ی ورزش و جوانان هم در حیات چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی همیشه در موضوع فلسطین حامی ارزش های اسلامی و منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب بوده و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین از اولویت های اصلی این جامعه بوده است.
حالا و در این برهه حساس، خداوند قادر و متعال را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی اعطا فرموده شاکریم و غیرت مردان و زنانی را که طوفان الاقصی را برپا کردند و هیمنه ی دروغین این رژیم غاصب را فرو ریختند، ستایش می نماییم.
وزارت ورزش و جوانان با تبریک این فتح راه گشا و آرزوی توفیقات و پیروزی های بزرگ تر برای جنبش مردمی و اسلامی مقاومت و آزادی قدس عزیز، همچنان تاکید دارد که در امتداد پیروی از اندیشه های مقام معظم رهبری حمایت قاطع خودرا از مردمان مظلوم فلسطین اعلام می کند و برای این ملت مظلوم در ادامه مجاهدت فی سبیل الله و در مقابله با غاصبان آرزوی فتحی ظفرمندانه دارد.»
فدراسیون ژیمناستیک
عملیات فجیع تروریستی در بیمارستان المعمدانی غزه که منجر به شهادت صدها تن از مردم مظلوم و بی گناه فلسطین شد؛ برای هر انسان دارای وجدان آگاه در جهان غیرقابل تحمل است. بی شک این حادثه، از هولناک ترین و وحشیانه ترین وقایع عصر ماست و این تصاویر تنها گوشه ای از غم و ماتم ملت عزیز فلسطین است. فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران همصدا با جامعه ورزش، ملت بزرگ ایران و ملت های مسلمان و همه آزادگان جهان، انزجار خودرا از اقدامات ددمنشانه و سبوعانه رژیم جعلی و خونخوار اسرائیل اعلام داشته و بار دیگر بیعت مستحکم خودرا بر تبعیت محض از ولی امر مسلمین جهان تا نابودی این رژیم درنده خو و آزادسازی قدس شریف اعلام می دارد.
فدراسیون کشتی
«جنایات وحشتناک و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین و غزه توسط رژیم خون ریز و کودک کش صهیونیستی قلب تمامی آزادگان جهان را به درد آورد و سبب تألم و تأثر خاطر جهانیان شده است.
بی گمان این جنایات که دیشب با هدف قراردادن و انهدام بیمارستان المعمدانی و کشته شدن بیش از 600 کودک، مجروح و بیمار و همین طور زخمی شدن بیش از 1000 نفر به اوج خود رسیده است، از چشم وجدان بیدار و آگاه مردم آزاده جهان پوشیده نخواهد بود و انتظار می رود که سران سفاک و جنایتکر این رژیم اشغالگر بزودی به سزای اعمال وقیحانه خود برسند.
جامعه کشتی کشور ضمن تسلیت به مردم مظلوم و بی پناه غزه و فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی که مقابل مردم بی دفاع انجام شده و نشان از ترس و ذلت آنها را دارد به شدت محکوم می کند و منتظر واکنش نهادهای بین المللی که همیشه در این مورد نهایت چشم پوشی را کرده اند، است.»
فدراسیون وزنه برداری
«آنچه نیروهای جنایتکار صهیونیستی در بیمارستان معمدانی مرتکب شدند، یکی از فجیع ترین جنایات مقابل بشریت است. بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی گناه و غیرنظامی در آنجا حضور دارند، تازه ترین مثال بر حملات رژیمی جعلی است. وحشی گری اسرائیلی ها در غزه که تاریخ تا حالا به خود ندیده است باید متوقف شود و جامعه جهانی باید واکنشی واحد در قبال این نسل کشی از خودش نشان دهد. جنایت جنگی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به بیمارستان غزه بیان کننده آنست که نسل کشی سازمان یافته و قتل عام کودکان بخش تفکیک ناپذیری از ایدئولوژی حاکم بر رژیم صهیونیستی است. صهیونیست ها باید بدانند تاریخ پرافتخار مقاومت اسلامی و شرح جنایات و دشمنی آنان با اسلام و انسانیت در میان ورزش و ورزشکاران ایران طنین انداز خواهد شد و آنها تاریخ این نسل کشی سازمان یافته، اشغالگری ظالمانه و مقاومت قهرمانانه را برای فرزندان و شاگردان خود روایت خواهند کرد. فدراسیون وزنه برداری ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی می خواهد تا ضمن محکومیت جنایات ضد بشری و نسل کشی رژیم جعلی صهیونیستی حامی فلسطین و مردم غزه باشند و به وظایف و مسئولیت بین المللی خود در این رابطه عمل کنند. خون شهدای غزه پایمال نخواهد شد و آزادی فلسطین نزدیک تر از همیشه است، ان شاءالله.»
فدراسیون والیبال
بدون تردید تکرار این جنایات، مُهر تأیید دیگری بر ماهیت خودکامگی این رژیم جعلی و اشغال گر است و خانواده بزرگ ورزش ایران خصوصاً والیبال وظیفه خود می داند که ضمن اعلام پشتیبانی از منادیان آگاهی و روشنگری در غزه و کرانه باختری، کشتار آنها را محکوم کرده و در احقاق حقوق طبیعی مردم غزه با آزاداندیشان جهان هم صدا شود.
فدراسیون هندبال
بعد از قریب به ۷۵ سال از عمر منحوس رژیم صهیونیستی، وقاحت و انسان ستیزی این جرثومه فساد به جایی رسیده است که بمباران مراکز درمانی و بیمارستانی را در دستور کار خود قرار داده و در آخرین جنایت خود با بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۱۰۰۰ نفر از مجروجین و کادردرمان و… را در کسری از ثانیه به خاک و خون کشیده است. حالا امت مسلمان و مظلوم فلسطین در غزه، با مقاومت خود عبارت «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» را تفسیر کرده اند، چونکه قدمت ظلم به بلندای تاریخ است و یزیدیان همیشه در ظلم به مظلومان دست داشته اند و اینک نمونه ای بارز از آنرا در غزه می بینیم، دردناک تر این که کشورهایی که دم از دموکراسی و حقوق بشر می زنند، سکوت اختیار کرده و به نظاره نشسته اند و یا با تغییر صحنه جنگ، جای «شهید» و «جلاد» را عوض و رژیم اشغالگر را به عنوان مظلوم معرفی می کنند. ما در فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران اقدامات سخیف و ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی را که خلاف کنوانسیون بین المللی ژنو و نیز خلاف فطرت پاک تمامی انسان های آزاده جهان است، محکوم می نماییم و اعلام می داریم که خون های به ناحق ریخته شده مظلومین یقینا نقطه پایان اضمحلال و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود.
فدراسیون شطرنج
ار دیگر و در سکوت مرگ آلود مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری، دست جنایتکار بنی صهیون آغشته به خون صدها نفر از کودکان و زنان مظلوم فلسطین شد. رژیم منحوس صهیونیستی با قساوت قلب و خطایی فاحش در محاسبات خود و حمله جنایتکارانه به بیمارستان غزه، گام بلند دیگری در ورطه نابودی نهاده و خودرا به فرجام موعود نزدیکتر کرده است. صهیونیست های غاصب و جنایتکار حالا که با اقدام غافلگیرانه و عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» امواج سهمگینی از خسارات و تلفات را تجربه کرده اند و با شکسته شدن هیمنه پوشالی خود روبرو شده اند، تلاش دارد تا با سیاست کشتار گسترده و تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه، مقاومت را به عقب رانده و سرپوشی بر شکست های غیرقابل ترمیم خود بگذارد. جنایت جدید رژیم جعلی، نژادپرست و کودکش صهیونیستی در حمله به بیمارستان غزه که شب گذشته در سایه حمایت آمریکا و دیگر دولت های ضدبشری انجام شد بار دیگر پرده از خوی جنایت گری و تجاوزگری صهیونیست ها و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها کنار زد.
تردیدی نیست ملت مظلوم فلسطین و مجاهدان و مبارزان فلسطینی با تاسی به ندای قرآنی ” فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ”، عزم و اراده مقاومت و ایستادگی برابر اشغالگران را مستحکم تر کرده و با اقتدار و صلابت بیشتر، مسیر غلبه بر رژیم آپارتاید صهیونیستی و آزادی قدس شریف و سرزمین مقدس فلسطین را هموارتر و سپیده دم دفع غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای جهان اسلام را مژده خواهد داد. در این هنگامه لازم است جهان اسلام و همه وجدان های بیدار، از هر مسیری در محکومیت اقدامات ددمنشانه این رژیم خون ریز و نیز پشتیبانی از مقاومت دریغ نکرده و فریادی بلند بر سر ظالمان و غاصبان این ارض مقدس باشد. فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از خانواده بزرگ نخبگان و متفکران شطرنج، جنایت غیر قابل انکار و ضد بشری رژیم منحوس و جعلی صهیونیست را در حمله به بیمارستان غزه و به خاک و خون کشیدن کودکان مظلوم و زنان زجر کشیده فلسطینی را محکوم می نماید و از جامعه جهانی می خواهد برای پایان دادن به این جنایت های ضد بشری اقدامات عملی را در دستور کار قرار دهند.
فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
قدس، قبله گاه اول مسلمانان و ملجاء آزادگانی است که سالهاست غریو آزادی وادی ایمن از چنگال اهریمنان دوران را سر داده و به امید تحقق وعده بر حق و مسجل الهی، دلیرانه و مومنانه در مقابل دشمنان غاصب صهیونیستی وحامیان آن سینه سپرکرده اند.
آن چه نیروهای جنایتکار صهیونیستی در بیمارستان معمدانی مرتکب شدند، یکی از فجیع ترین جنایات مقابل بشریت است. بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی گناه و غیرنظامی در آنجا حضور دارند، تازه ترین مثال بر حملات رژیمی جعلی است. وحشی گری اسرائیلی ها در غزه که تاریخ تا حالا به خود ندیده است باید متوقف شود و جامعه جهانی باید واکنشی واحد در قبال این نسل کشی از خودش نشان دهد. اینروزها اسرائیل بطور همزمان به نمادهای ظلم، درماندگی و بحران تبدیل گشته و درمقابل، جبهه مقاومت قویتر از هر زمان دیگری انتفاضه ای مقدس و همه جانبه را مقابل دشمن صهیونیستی آغاز نموده است. فرجام این انتفاضه، به مانند سرنوشت محتوم فلسطین که همان آزادی مطلق از اسارت دزدان خاک و سرزمین می باشد، روشن است.
فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ضمن محکوم جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، صبر، نصرت و ظفر الهی را برای فلسطینیان غیور و حامیان قدس شریف آرزو می کند.
فدراسیون انجمن های ورزشی
بعد از جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه، فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، حمله به این بیمارستان را که منجر به شهادت و مجروح شدن صدها نفر ار مجروحان و بیماران گردید را محکوم می نماید.
فدراسیون تیراندازی
آن چه نیروهای جنایتکار صهیونیستی در بیمارستان معمدانی مرتکب شدند، یکی از فجیع ترین جنایات مقابل بشریت است. جنایت جنگی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به بیمارستان غزه بیان کننده آنست که نسل کشی سازمان یافته و قتل عام کودکان بخش تفکیک ناپذیری از ایدئولوژی حاکم بر رژیم صهیونیستی است. فدراسیون تیراندازی با کمان ضمن محکومیت شدید جنایات شنیع رژیم اشغالگر قدس در غزه و ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین به خصوص خانواده های شهدای غزه، از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی خصوصاً ملت های آزادی خواه جهان انتظار می رود ضمن محکومیت جنایات ضد بشری و نسل کشی رژیم جعلی صهیونیستی به وظایف و مسئولیت بین المللی خود دربررسی و محکومیت سریع این جنایات جنگی عمل نمایند.
فدراسیون تنیس
جهانیان یک دفعه دیگر شاهد جنایتی ننگین، غیراخلاقی و به دور از کرامت و منزلت انسانی بودند که بازیگر آن رژیم صهیونیستی و حامیان او هستند. حمله به بیمارستان المعمدانی و شهادت و مجروح شدن ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان شامل زنان، کودکان و افراد بیگناه نشان داد این رژیم غاصب با وجود ادعا و تبلیغاتی که دارد هیچ بویی از خلق و خوی انسانی نبرده و برای رسیدن به اهداف پلید خود حتی کودکان بی گناه و مظلوم را هم قربانی می کند. آنها در رفتاری مغایر با اصول و قواعد حقوق بین المللی با حمله به بیمارستان المعمدانی یکبار دیگر چهره واقعی خودرا نشان دادند، بدون شک خون شهدای این فاجعه دردناک، همبستگی، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم این رژیم غاصب را تقویت خواهدنمود. فدراسیون تینس با ابراز همدردی با مردم بی گناه غزه، امیدوار است جامعه جهانی در این خصوص اقدامی سریع و قاطع را از خود نشان داده و در مقابل فجایع انسانی رژیم غاصب صهیونیستی واکنش نشان دهد.
فدراسیون ورزش های همگانی
رژیم صهیونیستی با اقدامات اخیر خود که منجر به شهادت هزاران نفر از زنان و کودکان بی گناه در غزه شد، بر خوی وحشی گری و ددمنشانه خود مهر تایید زد. مسئولان خون خوار این رژیم که سالهاست بر ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین ظلم می کنند، این دفعه با بمباران بیمارستان معمدانی نشان دادند بویی از انسانیت نبرده اند. جامعه ورزش همگانی ضمن اعلام انزجار از این رفتار غیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیست، حمایت خود از مردم مظلوم غزه و فلسطین را اعلام می کند و همصدا با دیگر اقشار جامعه خواهان رسیدگی نهادهای جهانی همچون سازمان ملل به این جنایات رژیم صهیونیستی است
فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی
فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی طی اطلاعیه ای ضمن ابراز همدردی با ملت بزرگ و مظلوم فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم نمود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی،
در متن بیانیه فوق آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم
درد جانسوز و غم جانکاه حملات وحشیانه به غزه و بیمارستان المعمدانی این شهر قهرمان، وجدان بشریت را لرزاند و رذالت و توحش و درماندگی رژیم صهیونیست را در مقابل دفاع مقدس و مشروع فلسطین به نمایش گذاشت.
فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی جمهوری اسلامی ایران امت اسلامی، دولت ها و ملت های مسلمان و آزاده جهان خصوصاً جامعه ورزشی کشورهای اسلامی را به اتخاذ موضعی انسانی و انقلابی و یک پارچه برای پشتیبانی از فلسطین و مردم شجاع و مظلوم غزه و پایان دادن به غصب سرزمین اسلامی فلسطین فرا خوانده و به همین مناسبت و در امتداد همدردی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۶ و ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ کلیه برنامه های ورزشی این فدراسیون تعطیل خواهد بود.
فدراسیون آمادگی جسمانی
فدراسیون آمادگی جسمانی در اطلاعیه ای ضمن ابراز همدردی با ملت بزرگ و مظلوم فلسطین، جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و حمله ناجوانمردانه به «بیمارستان المعمدانی غزه» را محکوم نمود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و حمله وحشیانه به «بیمارستان المعمدانی غزه» که منجر به شهادت و مجروحیت صدها تن از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین شد، نشان داد اشغالگران سفاک رژیم منحوس صهیونیستی با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و بی اعتنایی به تمامی قوانین و قوانین بین المللی، نسل کشی مدرن را گستاخانه و بی پروا در دستور کار خود قرار داده و برای نجات خود از آتش مقاومت اسلامی و طوفان الاقصی، هیچ خط قرمزی قائل نیستند.
رژیم غاصب، سال هاست با حمایت قدرت های استعماری در سرزمین مادری و اجدادی فلسطینیان دست به جنایت زده، انسان های فراوانی را آواره کرده و مردان، زنان و کودکان را به خاک و خون می کشد و بدون تردید خون صدها کودک بی گناه و بی دفاع فلسطینی به زودی دامن ناپاک صهیونیست ها را خواهد گرفت.
فدراسیون آمادگی جسمانی، ضمن عرض تسلیت شهادت جمع کثیری از مسلمانان مظلوم غزه در فاجعه حمله رژیم دیو سیرت صهیونیستی به بیمارستان غزه، این حرکت وحشیانه را محکوم کرده و همنوا با سایر هم وطنان وآزادگان جهان تاکید می کد بارقه های تحقق وعده الهی به زودی در جهان پرتو افکن خواهد شد و رژیم غاصب صهیونیستی، اساسا به سزای اعمال ضدبشری خود خواهد رسید.
فدراسیون ورزش های ناشنوایان
فدراسیون ورزش های ناشنوایان در اطلاعیه ای حمله ناجوانمردانه به بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم نمود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان، در این بیانیه آمده است:
قدس، قبله گاه اول مسلمانان است که سالهاست صدای آزادی از چنگال دشمنان غاصب را سر داده و به امید تحقق وعده بر حق، دلیرانه و باهمدلی در مقابل دشمنان غاصب صهیونیستی وحامیان آن مقاومت کرده اند.
جنایت جنگی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به بیمارستان غزه بیان کننده آنست که نسل کشی سازمان یافته و قتل عام کودکان بخش تفکیک ناپذیری از ایدئولوژی حاکم بر رژیم صهیونیستی است. صهیونیست ها باید بدانند تاریخ پرافتخار مقاومت اسلامی و شرح جنایات و دشمنی آنان با اسلام و انسانیت در میان ورزش و ورزشکاران ایران طنین انداز خواهد شد و آنها تاریخ این نسل کشی سازمان یافته و مقاومت قهرمانانه را برای فرزندان و شاگردان خود روایت خواهند کرد.
فدراسیون ورزش های ناشنوایان ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه از سازمان های بین المللی می خواهد تا حامی فلسطین و مردم غزه باشند و به وظایف و مسئولیت بین المللی خود در این رابطه عمل کنند تا خون شهدای غزه پایمال نشود و به آزادی فلسطین نزدیک تر از قبل شویم.

منبع: