نتیجه افت شمشیربازی در هانگژو

فرم نو: فدراسیون شمشیربازی پس از بازی های آسیایی و باتوجه به عملکرد ملی پوشان در این بازی ها، حضور روانشناس کنار آنها را مجدد در برنامه قرار داده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، شمشیربازی با کسب دو مدال برنز انفرادی و تیمی به کار خود در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ تمام کرد این در حالیست که در دوره پیشین این بازی ها، ایران در بخش تیمی صاحب مدال نقره شده بود.
در بخش انفرادی هم که با مدال برنز محمد رهبری برای ایران همراه بود، علی پاکدامن نتوانست پاسخگوی انتظارات باشد و با شکست در اولین دیدار مرحله حذفی وداع زودهنگامی با بازی ها داشت در حالی که روی او و عملکردش به عنوان دومین شمشیرباز برتر و رنکینگ دار بازی های آسیایی، حساب زیادی شده بود.
مجموع این عوامل با لحاظ کردن در پیش بودن رقابت های انتخابی المپیک و لزوم کسب سهمیه از این میادین، فدراسیون شمشیربازی را ملزم به همکاری با یک روانشناس کرده است چونکه علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون تاکید دارد که مسائل روانی و خستگی ذهنی بیشترین تاثیر را در عملکرد دور از انتظار پاکدامن داشته است.
به همین دلیل وی طی مکاتبه با فدراسیون پزشکی ورزشی خواهان معرفی یک روانشناس شده تا بتواند از حضور وی در کادر فنی و کنار ملی پوشان بهره ببرد.
پورسلمان در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این خبر اظهار داشت: امیدوار هستم از این مکاتبه هرچه سریعتر به نتیجه برسیم به ویژه که نخستین رویداد انتخابی المپیک برای ما کمتر از یک ماه دیگر شروع می شود.
جذب روانشناس در حالی در برنامه فدراسیون شمشیربازی قرار گرفته که این فدراسیون تا قبل از این بازی های المپیک توکیو هم یک روانشناس در اختیار داشت اما همکاری با او ادامه دار نبود.

منبع: