حضور ۶۶۵ ورزشكار و توزیع ۷۹ مدال؛ برگزاری بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ با یک رکوردشکنی

به گزارش فرم نو، با اعلام کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)، بازی های زمستانی ۲۰۲۶ میلانو کورتینا با حضور ۶۶۵ ورزشکار برگزار می شود، برای این تعداد شرکت کننده ۷۹ مدال پیشبینی شده است.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)، در فاصله ۳ سال مانده به برگزاری بازی های زمستانی ۲۰۲۶ میلانو کورتینا، برنامه نهایی توزیع مدال رویدادهای ورزشی و تعداد سهمیه ورزشکاران را اعلام نمود.
در مجموع رقابت های ۶ رشته ورزشی پارالمپیک زمستانی میلانو کورتینا، ۷۹ مدال توزیع خواهد شد.
بر این اساس، ۳۹ مدال طلا به ورزشکاران مرد، ۳۵ مدال طلا به ورزشکاران زن و ۵ مدال طلا در رویداد ورزشی مختلط اهدا می شود. در مسابقات اسکی پاراآلپاین، پاراصحرانوردی و پارا بایتلون هم مدال ها به تعداد مساوی میان مردان و زنان توزیع خواهد شد.
همچنین در این بازی ها، تعداد ۶۶۵ سهمیه به ورزشکاران اختصاص داده شده و که ۲۰ درصد از سهمیه های ورودی پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن بیشتر است و در صورتیکه NPCها سهمیه ها را پر کنند، میلانوکورتینا رکورد بیشترین تعداد شرکت کننده ی بازی های زمستانی پارالمپیک را خواهد شکست. این رکورد تاکنون به بازی های زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ یانگ، با ۵۴۶ ورزشکار، تعلق داشته است.
کرلینگ با ویلچر
برای اولین بار در تاریخ بازی های زمستانی پارالمپیک، رقابت های «کرلینگ با ویلچر» در سال ۲۰۲۶ برگزار می گردند. این مسابقات طی دو رویداد «میکس دو نفره » و «تورنمنت میکس تیمی» اجرا خواهند شد که دو سری مراسم توزیع مدال را هم به دنبال خواهند داشت.
«ورزشگاه المپیک» کورتینا دامپتزو در پیست یخ خود میزبان مسابقات کرلینگ با ویلچر در پارالمپیک ۲۰۲۶ خواهد بود. این ورزشگاه که به استادیوم یخ المپیک هم شناخته شده، سال ۱۹۵۶ در جریان میزبانی شهر کورتینا دامپتزو از بازی های المپیک زمستانی، محل برگزاری مراسم افتتاحیه، اختتامیه و رقابت های اسکیت نمایشی هم بوده است.
بر اساس پیشبینی ها برای مناسب سازی محیط و دسترسی پذیری این پیست برای استفاده ورزشکاران پارالمپیکی با ویلچر، حدود ۶ میلیون یورو هزینه خواهد شد.
برنامه توزیع مدال وتعداد سهمیه ها
اسکی پارا آلپاین
برنامه توزیع مدال این رشته نسبت بازی های دور قبل، پکن ۲۰۲۲، هیچ تغییری نداشته است. در پاراآلپاین مجموعا تعداد ۳۰ رویداد توزیع مدال (۱۵ مرد، ۱۵ زن) وجود خواهد داشت و ۱۹۰ سهمیه هم به ورزشکاران (۱۳۰مرد و ۶۰ ورزشکار زن) اختصاص داده شده است.

اسکی پاراصحرانوردی و پارا بایتلون
۱۸ مدال (۹زن، ۹ مرد) و ۲۰ مدال در پارا صحرانوردی توزیع می شود و در مجموع ۱۸۰ سهمیه برای ورزشکاران این رشته در نظر گرفته شده است.
پاراهاکی روی یخ
این رقابت ها به صورت یک تورنمنت آزاد تیمی با ۱۴۴سهمیه ( ۸ سهمیه برای زنان) همراه با تنها، یک رویداد توزیع مدال، برگزار می گردند. تیم آمریکا در صورتی موفق به دفاع از عنوان خود در این رقابت ها شود به پنجمین قهرمانی متوالی هاکی روی یخ در بازی های پارالمپیک دست پیدا می کند.

پارا اسنوبرد

در مسابقات پارااسنوبرد ۸ سری مدال (۶ مردان، ۲ زنان) توزیع می شود و ۸۵ سهمیه هم برای ورزشکاران آن در نظر گرفته شده است. اینکه چه تعداد از این توزیع مدال به کدام اسلالوم تعلق دارند، در آینده مشخص می شود.

بازی های پارالمپیک زمستانی میلانو کورتینا از ۶ تا ۱۵ مارچ سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد.

منبع: