شطرنجباز هندی فاتح مسابقات بین المللی جام رشت شد

فرم نو: شطرنجباز هندی در نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی دریای کاسپین جام رشت عنوان قهرمانی گروه A را کسب نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در آخر نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی دریای کاسپین «جام رشت» و در جدول گروه A «هیمال گوسین شطرنجباز» هندی با کسب هفت امتیاز و به سبب پوئن شکنی بیشتر نسبت به سایر رقبا به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت.
همچنین در ادامه این سری مسابقات «هاویک هایراپتیان» استاد بزرگ ارمنستان، «موهان کوشاگرا» شطرنجباز هندی و «آرش طاهباز» شطرنجباز گیلانی با کسب هفت امتیاز و به سبب پوئن شکنی به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند، «گارگ آرادهیا» از هندوستان و «آریا امیدی» نیز با کسب ۶.۵ امتیاز به ترتیب در رتبه های پنجم و ششم قرار گرفتند.
در مهم ترین بازی های دور نهم و پایانی این جدول نیز بازی «هیمال گوسین» و «موهان کوشاگرا» از هندوستان با نتیجه مساوی به پایان رسید، «آرش طاهباز» عرشیا محمدیان را شکست داد و آرتین اشرف مغلوب «هاویک هایراپتیان» از ارمنستان شد.
همچنین بازی «مهدی غلامی» با «ادگار هایرا پتیان» از ارمنستان، دیدار «آریا امیدی» با ناذر میرزایوف» از جمهوری آذربایجان و بازی «گارگ آرادهیا» از هندوستان با «آبتین عطاخان» با نتیجه مساوی به پایان رسید.
در پایان رقابت های جدول B شطرنجبازان دارای رتبه بین المللی زیر ۱۸۰۰ در ۱۱ دور با هم رقابت کردند، «مهدی آخوندزاده» با کسب ۹.۵ امتیاز به مقام قهرمانی رسید، «پارسا نظریان» با کسب ۹ امتیاز دوم شد و «سید کسری هاشمی زاده»، «محمد هنرپرست»، «مرتضی امیرخانلو» و «محمد منصوری» با کسب ۸.۵ امتیاز و به سبب پوئن شکنی به ترتیب در رتبه های سوم تا ششم قرار گرفتند.
در رقابت های جدول سوم که شطرنجبازان رده سنی زیر ۱۴ سال حضور داشتند، «رامتین ریسمان چی» با کسب ۹.۵ امتیاز مقام قهرمانی مسابقات جام رشت را به خود اختصاص داد، «سپهر محمدزاده» نیز با کسب ۹.۵ امتیاز و به سبب پوئن شکنی کمتر دوم شد، «امیرحسین قوتی»، «پرهام حبیبی فرد»، «پارسا طاهری» و «محمدحسین یزدانی» با کسب ۸.۵ امتیاز و به سبب پوئن شکنی به ترتیب در رتبه های سوم تا ششم قرار گرفتند.
گفتنی است؛ نوزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی دریای کاسپین جام رشت با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت اجرا شد.

منبع: