بهرام افشارزاده : وزارت ورزش برتصمیمش استوار باشد

به گزارش فرم نو، دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک با دفاع از تصمیم وزارت ورزش اظهار داشت: راه اندازی رشته های ساحلی می تواند باتوجه به پتانسیل موجود، کیش را به پایگاه ورزش های آبی تبدیل کند.

بهرام افشارزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد راه اندازی سه رشته ساحلی، دریایی و بادبانی در جزیره کیش اظهار داشت: همانطور که باخبر هستید جزیره کیش ۴۳ کیلومتر خط ساحلی دارد و از زیرساخت های خوب و استثنایی به ویژه برای رشته های ساحلی، دریایی و بادبانی برخوردارست.
وی افزود: همه امکانات برای اسکان و برگزاری اردوها در کیش برقرار است و این جزیره می تواند قطب رشته های ساحلی، دریایی و بادبانی در آسیا باشد. فقط این امکانات باید در اختیار جوانان قرار بگیرد تا از آن نهایت استفاده را ببرند.
افشارزاده با اشاره به تاسیس دو فدراسیون ساحلی، دریایی و بادبانی اظهار داشت: وزارت ورزش در آبان ماه سال جاری تصمیم به تاسیس دو فدراسیون بادبانی و ورزش های ساحلی، دریایی گرفت و قرار شد که مقر این دو فدراسیون در کیش باشد. این می تواند هم نقطه عطفی برای ورزش ایران و هم برای این رشته ها باشد. این تصمیمی که منطقه آزاد کیش گرفت که امکاناتی را در اختیار این رشته ها قرار دهد، قابل ستایش است و می تواند کمک بزرگی به رشته های بادبانی، ساحلی و دریایی کند.
دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک افزود: همین طور نیروهای متخصصی مثل آقای دکتر شجیع کمک زیادی به این رشته ها خواهند کرد تا پیشرفت کنند. بادبانی ۱۰ ماده در المپیک و ۱۴ ماده در بازیهای آسیایی دارد که اگر این رشته ها فعال تر شوند، کمک زیادی به ورزش ایران خواهد شد.
بهرام افشارزاده در مورد این که کیش به عنوان مقر دو فدراسیون تازه تاسیس در نظر گرفته شده است، اشاره کرد: این اتفاق که مقر این دو فدراسیون در کیش است موجب می شود که فدراسیون ها مشکلاتی که در تهران است را نداشته باشند. همین طور سرمایه گذارانی که در کیش هستند می توانند به این رشته ها کمک کنند و امکاناتی را که دارند در اختیار این دو فدراسیون قرار دهند. از طرفی در کیش نیاز به روادید نیست بدین سبب می توان کنفرانس های آسیایی و جهانی این رشته ها را برگزار کرد.
وی اضافه کرد: همین طور می توان مسابقات آسیایی و جهانی نیز برگزار کرد. وزارت ورزش و جوانان باید به تصمیمی که گرفته محکم پابرجا باشد و بتواند رشته های دریایی و ساحلی و بادبانی را در کیش مستقر کند. منطقه آزاد کیش هم علاقمند است که کمک نماید.
بهرام افشارزاده در آخر اظهار داشت: با توجه به این که در آستانه بازی های آسیایی هستیم، رشته های دیگر هم می توانند از مهر تا اردیبهشت اردوهای خودرا برگزار کنند چونکه امکانات خوبی در جزیره کیش وجود دارد. امیدوار هستم امکاناتی که در کیش است مورد استفاده فدراسیون های ملی و کنفدراسیون های آسیایی قرار بگیرد.