طاهره طاهریان: ورزش قهرمانی بانوان نوپاست و نیاز به حمایت بیشتری دارد

فرم نو: نایب رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در نشست ستاد عالی ورزش از دستاوردهای ورزش قهرمانی بانوان دفاع و حضور حداکثری آنها در رویدادهای آتی را الزامی ارزیابی کرد.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، طاهر ه طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور در ستاد عالی ورزش که در محل وزارت ورزش و جوانان و با حضور اعضای این ستاد انجام شد به بررسی دستاوردهای ورزش قهرمانی زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت توجه به حضور حداکثری بانوان در رویدادهای پیش رو پرداخت.
نائب رییس کمیته ملی المپیک گفت: انقلاب اسلامی فرصت خوبی بود تا بانوان ما بتوانند تربیت نیروی انسانی در کلیه زمینه های داوری، مربیگیر، مدیریتی و حتی تحصیلات عالی دانشگاهی در رابطه با رشته تربیت بدنی داشته باشند. اما قبل از همه اینها جامعه نیازمند تغییر دیدگاه و نگرش نسبت به ورزش بانوان به ویژه در عرصه قهرمانی بود. کارهایی مستمری در زمینه ورزش بانوان جریان داشت به ویژه در رشته های پایه که عموما با استقبال خوبی هم مواجه بود ولی محدود به ورزش همگانی بود.
وی افزود: محدودیت های حضور بانوان در عرصه قهرمانی نیازمند زمان بود، فرصتی بمنظور حل این موانع و همراه کردن نگرش جامعه و ایجاد قوانین و گرفتن مجوزهای لازم در سازمان های زیربط و مجلس شورای اسلامی می طلبید.
طاهریان با اشاره به این که نقطه عطف شروع ورزش قهرمانی زنان در ایران و حتی کشورهای اسلامی با شروع مسابقات بانوان کشورهای اسلامی همراه بود اضافه کرد: با شروع این بازیها، نگرش ها و باورها به سمت ورزش قهرمانی بانوان شکل گرفت و به تبع آن تربیت نیروی متخصص در همه زمینه ها شروع شد و با این شروع شیرین همزمان با چهارمین دوره بازیهای اسلامی زنان، ورزش قهرمان بانوان درایران به اوج خود رسید و مسیری شروع شد که امروز ما شاهد درخشش بانوان در رشته هایی هستیم که حتی بمراتب از آقایون قوی تر و جلوتر در عرصه قهرمانی حضور دارند.
نائب رییس کمیته ملی المپیک افزود: بنظر می رسد حضور حداکثری بانوان در بازیهای کشورهای اسلامی و همین طور بازیهای آسیایی هانگژو فرصت بسیار خوبی است تا هم سطح کیفی و قهرمانی بانوان را بالا ببریم و هم شرایط لازم برای رسیدن به سکوهای اسیایی و جهانی و در افقی بلندتر کسب سهمیه حضور در بازیهای المپیک و ایستادن بر سکوهای قهرمانی بانوان محقق گردد.
وی در تاکید تحول ورزش قهرمانی بانوان گفت: در بعضی رشته ها شرایط بانوان بهتر از شرایط بانوان شده که این مهم تنها در نتیجه همت و تلاش انها دراین رشته ها بوده که می توان به سپک تاکرا وبسیاری از رشته های تیمی مثل والیبال، کبدی، بسکتبال، فوتسال و… اشاره نمود که شاهد موفقیت های بسیاری در رقابت های قهرمانی اسیا و جهان و حتی کسب مدال و عنوان قهرمانی در این رشته ها بوده ایم.
طاهریان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نوپا بودن ورزش قهرمانی که نیازمند حمایت بیشتر مسئولان، ایجاد شرایط برابر در فدراسیون ها، برنامه ریزی خاص برای بانوان و تخصیص بودجه های جداگانه برای پشتیبانی از ورزش بانوان در فدراسیونها وایجا د زیرساخت ها می باشد از حضور مربیان خارجی در کنار تیم های بانوان حمایت کرد و اضافه کرد: استفاده از مربیان خارجی به مفهوم عدم توانایی مربیان داخلی و نفی انها نیست ولی با این کار ما اساسا شاهد رشد بیشتر در عرصه قهرمانی خواهیم بود.

منبع: