عامدانه مواد مصرف نكردم؛ ساوه شمشکی: از مردم ایران عذرخواهی می کنم

به گزارش فرم نو پرچمدار کاروان ورزش ایران در بازیهای المپیک زمستانی اظهار داشت: بابت مثبت شدن تست دوپینگم از مردم ایران عذرخواهی می کنم اما این اتفاق عامدانه رخ نداده و نمی دانم مواد چطور وارد بدنم شده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، حسین ساوه شمشکی نماینده اسکی آلپاین ایران در المپیک زمستانی که اخیرا تست دوپینگ وی مثبت اعلام شده است اظهار داشت: بابت اتفاقی که افتاد و سبب ناراحتی همه شد عذرخواهی می کنم. خواستم در مورد اتفاقی که افتاده است و بحث تست دوپینگم که مثبت درآمده توضیحاتی بدهم.
وی اضافه کرد: من در ۴ ژانویه پس از آخر ۸۰-۹۰ درصد انتخابی های المیپک تست دوپینگ در پیست اسکی توچال دادم و در آنجا تست من منفی بود پس از آن هم دلیل یا انگیزه ای نمی توانست وجود داشته باشد که من دست به چنین کاری بزنم. بطور قطع این مورد عامدانه نبوده است.
پرچمدار کاروان ورزش ایران در المپیک زمستانی افزود: به هر حال هر ورزشکاری در ارتباط با موادی که وارد بدنش می شود مسئولیت دارد. حالا چه به صورت غذا بوده باشد و چه به صورت مکمل های ورزشی و به هر شکلی مسئولیت به صورت کامل به عهده من است و بابت این سهل انگاری از همه ملت ایران عذرخواهی می کنم چون که سبب ناراحتی و رنجش خاطر آنها شدم.
وی خاطرنشان کرد: توقعی از من برای کسب مدال نبود و همه می دانند حتی با دوپینگ هم در نهایت می شود ۵۰ صدم یا در نهایت یک ثانیه بهتر عمل کرد. ما در جایگاهی در اسکی نیستیم که من بخواهم با این کار به مدال نزدیک شوم و چنین توقعی هم از ما وجود نداشت نه مسؤلان از ما چنین توقعی داشتند و نه خودمان از خودمان.
ساوه شمشکی افزود: من می خواستم بهترین عملکردم را داشته باشم و برای آن هم چند سال ورزش کردم و زحمت کشیدم و هم اکنون بهرحال نتیجه تمام زحماتم به باد رفته است. بیشترین ناراحتی من این است که سبب رنجش خاطر ۸۰ میلیون ایرانی شدم و بابت این موضع شرمنده هستم.
ساوه شمشکی افزود: دومین مبحث این است که بهرحال از جامعه ورزش بویژه جامعه اسکی عذرخواهی می کنم. من بعنوان نماینده جامعه اسکی اینجا هستم و با سهمیه ای که جامعه اسکی دارد به اینجا آمدم و این سهل انگاری سبب شد که نتوانم نماینده خوبی برای ورزش ایران باشم.
وی اضافه کرد: من تمام تلاش ام را کردم که بهترین باشم واقعا این بحث عامدانه نبوده و کسانی که من را می شناسند می دانند که من چنین کاری را هیچوقت نکردم. در تمام این سالها از من تست دوپینگ به عمل آمده است و در تمام سالهایی که در عضویت تیم ملی بودم در تمام مسابقات بین المللی و معتبری که شرکت کردیم از ما تست به عمل آمده است در المپیک های گذشته و در مسابقات بازی های آسیایی در آلمانی قزاقستان من چهارم شدم و هم تیمی من سوم شد و مدال گرفت ولی از من تست دوپینگ گرفتند. در ساپورو ژاپن پنجم شدم از سه نفر اول تست نگرفتند ولی از بنده تست گرفتند. می دانستم اینجا هم قطع به یقین تست گرفته خواهد شد مطمئنا نمی توانستم عمدا چنین خطایی انجام دهم. با عنایت به تجربه ای که از قبل داشتم و انگیزه ای هم برای این کار وجود نداشت از جایگاه خودمان در ورزش اسکی هم آگاه بودم.
وی اضافه کرد: این اتفاق بطور قطع سهوا افتاده است و امیدوارم که اولا بنده را ببخشند و شرمنده هستم. از تمام اختیارات قانونی کمک خواهم گرفت تا متوجه شوم این مواد از چه راهی و چطور وارد بدنم شده است. آنچه می توانم هم اکنون بگویم این است که شرمنده مردم ایران هستم و بابتش عذرخواهی می کنم.

منبع: