گلاره ناظمی: حضور در جام باشگاه های زنان آسیا حق ما بود

به گزارش فرم نو مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان در مورد سیزدهمین دوره لیگ برتر و برنامه فصل جدید رقابت ها توضیحاتی عرضه داد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان با قهرمانی تیم شهرداری سیرجان در اسفند ۱۳۹۹ به پایان رسید؛ لیگی ۱۱ تیمی که به علت انتشار کرونا در کشور برای نخستین بار در دو گروه برگزار شد.

گلاره ناظمی، مسئول مسابقات فوتبال زنان در گفتگو با ایسنا به این دوره از مسابقات اشاره و بیان نمود: روال برگزاری مسابقات با وجود انتشار کرونا تغییر نمود و مجبور شدیم تیم ها را گروه بندی نماییم تا در این سال کرونایی از فوتبال دور نمانیم و مهم تر از آن بازیکنان، کادر فنی، داوران و مسؤلان برگزاری مسابقات به سلامت در کنار خانواده های خود باشند، ازاین رو با رعایت پروتکلهای بهداشتی کار را پیش بردیم. شاید ابتدا به نظر می رسید که رعایت این پروتکل ها برای زنان آسان نباشد اما با تعامل هیات ها، باشگاه ها و فوتبالیست ها بدون مشکل پیش رفتیم، بگونه ای که جز ۴-۵ بازیکن که تست شان مثبت شد و پس از دو هفته با تست منفی برگشتند، کسی از این ماجرا صدمه ندید.

او در مورد کیفیت لیگ اظهار نمود: چند سال است که شاهد روند رو به رشدی در لیگ زنان هستیم و سال ۹۹ هم با این که فقط چهار تیم به مرحله نهایی صعود کردند اما ذوب آهن و ایلام هم پتانسیل حضور در مرحله نهایی را داشتند. سیزدهمین دوره مسابقات تک قطبی نبود و تا آخرین لحظه نمی دانستیم کدام تیم قهرمان می شود. این نظم و پویایی به همت تیم ها اتفاق افتاده است.

ناظمی در مورد حضور تیم های ضعیف در لیگ که کیفیت لازم را ندارند و با تفاضل گل منفی به دسته یک سقوط می کنند، اظهار داشت: در فصلی که گذشت فقط تیم شیراز این شرایط را داشت و از آنجایی که مدارک خویش را ارسال نکرده بود، در مراسم قرعه کشی از جدول مسابقات کنار گذاشته شد اما با عنایت به درخواست تیم قشقایی که از تیم های معتبر لیگ یک است و هدفش پشتیبانی از زنان بود به آنها فرصت حضور دادیم. فکر می کردیم این حمایت در طول فصل بیشتر شود و حضور خوبی داشته باشند اما چنین اتفاقی نیفتاد.

او اضافه کرد: تکلیف فصل جدید ما تا چند ماه آینده مشخص می شود و امیدوارم استان ها زودتر اقدام نمایند چون تیمی که دو هفته پیش از مسابقات بسته می شود، کیفیت لازم را ندارد و این شرایط بر روحیه بازیکنانش تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، آن حد از اختلاف برای لیگ زنان هم خوشایند نیست. ضمن اینکه یکی از اتفاقات خوب لیگ کاهش انصراف ها بود. بگونه ای که فقط تیم شیراز از یک دیدار انصراف داد. بطور قطع برای فصل آینده تیم هایی که در تاریخ مد نظر مدارک خویش را تکمیل نکنند، از جدول حذف می شوند و سخت گیری بیشتری خواهیم داشت که تیم های حاضر حتما در مسابقات خود شرکت نمایند تا نظم و شیرازه لیگ به هم نخورد و حق تیم های دیگر ضایع نشود.

مسئول مسابقات فوتبال زنان در مورد شروع فصل جدید لیگ اظهار داشت: مسابقات ما همیشه از مهر آغاز می شود اما شرایط کرونا زمان بندی دقیق را می گیرد. اگر کرونا در سال آینده ریشه کن شود، لیگ را به روال سالهای قبل برگزار می نماییم.

او به پیشنهاد برگزاری جام حذفی اشاره و بیان نمود: برگزاری جام حذفی جزو برنامه های ۱۴۰۰ سازمان لیگ فوتبال است. البته غیر از این برگزاری دسته یک به صورت لیگ، لیگ دو و پایه هم جز برنامه های سالهای آتی است. کار را با حضور تیم های فعلی شروع می نماییم، شاید بعضی از تیم های حاضر در لیگ برتر و دسته یک مردان هم تمایل داشته باشند و حمایت کنند. از آنها درخواست داریم با عنایت به این که باشگاه فرهنگی ورزشی هستند، کار فرهنگی انجام دهند و از زنان حمایت کنند.

ناظمی در مورد برخورد سلیقه ای با خبرنگاران و عکاسان مرد در فوتبال زنان اظهار نمود: حراست باشگاه های در مورد ورود عکاسان و خبرنگاران مرد تصمیم نمی گیرند و این وظیفه برعهده حراست فدراسیون فوتبال است. در سیزدهیمن دوره، این مجوز برای آنها صادر نشد و باید ببینیم که در آینده چه می شود.

مسئول کمیته مسابقات فوتبال زنان در مورد بهترین اتفاقاتی که فوتبال زنان در سال ۹۹ تجربه نمود اظهار داشت: حضور تیم شهرداری سیرجان در نخستین دوره جام باشگاه های فوتبال زنان آسیا یکی از بهترین اتفاقات بود چون جز معدود کشورهایی هستیم که ۱۳ سال است لیگ برتر داریم و حقمان حضور در این مسابقات بود. خوشبختانه با عنایت به رایزنی هایی که داشتیم با درخواست ما موافقت شد. امیدوارم در سال جدید به رنکینگ فیفا هم برگردیم و اتفاقات خوبی پیش روی فوتبال زنان باشد.

منبع: