فرهادی زاد: ۸۵ رئیس هیات ورزشی زن هستند

معاون توسعه بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تلاش زنان ورزشکار برای کسب کرسی های بین المللی و جایگاه های جهانی با پوشش اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: انقلاب به ما آموخت ورزش عرصه ای است که بانوان ما می توانند با حفظ ارزش ها و با تاکید بر توانمندی هایشان، خالق اتفاقات بزرگ باشند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی زاد، در نشست بررسی مسائل ورزش زنان و مطالبات بانوان ورزشکار با حضور فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران اظهار داشت: تشکر ویژه از اعضای فراکسیون زنان به ویژه دکتر قاسمپور دارم چونکه در طول این مدت به ورزش زنان توجه داشتند و در کمتر از یک ماه باردیگر موضوعات را پیگیری کردند.
وی در ادامه توضیحاتی را درباب اقدامات صورت گرفته برای توسعه ورزش بانوان ارائه کرد و اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب، زنان در سه یا چهار رشته فعالیت داشتند به طوریکه مدال برنز تیم والیبال زنان در بازی های آسیایی تهران تنها افتخار در این عرصه بود.
معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از دوره ای کوتاه مسکوت ماندن ورزش بانوان، ورزشکاران بانوی کشورمان با تلاش بسیار توانستند ورزش را بطور ویژه و بطور کاملا مستقل در راه توسعه در بخش های مختلف قرار دهند.
وی افزود: انقلاب به ما آموخت ورزش عرصه ای است که بانوان ما می توانند با حفظ ارزش ها و با تاکید بر توانمندی هایشان، خالق اتفاقات بزرگ باشند.
فرهادی زاد همین طور به رشد زنان در بخش های مختلف مدیریت ورزش اشاره نمود و تصریح کرد: زنان ما در بحث مربیگری و داوری چیزهای زیادی یاد گرفته اند و ما حتی در المپیک نیز یک بانوی داور ایرانی داریم و این کارکردهای بالای ورزش زنان را نشان میدهد.
معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور زنان در میادین ورزشی بین المللی همچون وایلد کارت به المپیک در اوایل انقلاب گفت: زنان ما تلاش کردند و امروز با تاکید بر پتانسیلهای شخصی در بخش بانوان توانستند علاوه برکسب سهمیه المپیک، کرسی های بین المللی خوبی را به دست بیاورند.
ایشان سپس با اشاره به حضور زنان در هیئت های استانی اظهار داشت: هم اکنون فدراسیون ما توسط بانوان اداره می شود و ریاست هشتاد و پنج هیئت استانی نیز برعهده زنان است.
فرهادی زاد اضافه کرد: در بحث توسعه ورزش بانوان اعتبارات خوبی وجود دارد اما در بحث همگانی و قهرمانی در موضوع اعتبارات باید سهم بانوان مد نظر قرار گیرد.

او در آخر اظهار داشت: در همین راستا از شروع امسال در تفاهمنامه با فدراسیون های ورزشی به تفکیک ورزش زنان و مردان مورد توجه قرار گرفت.