برخی كاندیداهای قبلی هستند؛ ثبت نام سری ۱۴ كاندیدا برای انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج!

فدراسیون شطرنج اختتام نام نویسی از متقاضیان ریاست در این فدراسیون را بدون اشاره به نام و تعداد آنها اعلام نمود در حالی که طی 10 روز مهلت قانونی 14 نفره کاندیدای احراز این پست شدند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مهلت ۱۰ روزه ای که از جانب وزارت ورزش برای نام نویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون شطرنج تعیین شده بود امروز دوشنبه (۲۷ بهمن ماه) به انتها رسید.
فدراسیون شطرنج طی اطلاعیه ای عجیب بدون اشاره به تعداد و نام کاندیداها اینطور اعلام نموده که «مراتب بعد از بررسی در کمیسیون تطبیق که در دفتر معاونت محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای برگزار می شود بوسیله دفتر امور مشترک فدراسیون ها افراد حائز شرایط معرفی خواهند شد.»
این در حالی است که پیگیری های خبرنگار مهر حکایت از نام نویسی ۱۴ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون شطرنج دارد که تعدادی از آنها همان کاندیداهایی هستند که برای مجمع لغو شده هم ثبت نام کرده بودند و حتی تایید صلاحیت شده بودند مانند محمد ابراهیم مداحی و شادی پریدر رئیس پیشین و نایب رییس فدراسیون.
افشین داوری که سرپرستی فدراسیون دوچرخه سواری را بر عهده دارد همراه با احمد گواری، عرفان هاشمی رئیس هیات همدان و فراهانی از نمایندگان مجلس از دیگر افرادی هستند که کاندیدای ریاست فدراسیون شطرنج شده اند.
بعد از اتمام دوره ریاست مهرداد پهلوان زاده (اسفندماه) یک دفعه نام نویسی از کاندیداهای ریاست این فدراسیون انجام شد و حتی قرار بود مجمع انتخاباتی ۶ آبان ماه اجرا شود اما در فاصله دو روز مانده به زمان مقرر و به بهانه اعمال پروتکل های بهداشتی موردتاکید، برگزاری آن کنسل شد. پس از آن تعیین زمان جدید برای انتخابات به قدری به تعویق افتاد که به تجدید نام نویسی کاندیداها انجامید چونکه بیش از ۶ ماه از ثبت نام اولیه گذشته بود.