ادامه جولان كرونا؛ خطری كه جامعه ورزش را هم تهدید می كند

به گزارش فرم نو رویکرد جدید کرونا و هشدارهای موج چهارم این ویروس سرکش نیازمند رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی است در صورتی که بسیاری از برنامه ها و اقدامات مسؤلان ورزش خلاف این مهم می باشد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، زمزمه هایی که از چند روز پیش در مورد آغاز موج چهارم شیوع کرونا شروع شده است، نگرانی ها برای جامعه ورزش را هم بیشتر از قبل کرده طوری که می طلبد در مورد برنامه های پیش رو با دغدغه بیشتری تصمیم گیری شود.
هر چند اردوهای تیم های ملی در رشته های مختلف با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد و کمتر ملی پوشی درگیر این ویروس شده است، اما برگزاری نشست های خبری پرتعداد در روزهای دهه فجر توسط معاونان وزارت ورزش و بازدید از اردوهای تیم های ملی و فدراسیون های ورزشی توسط مسؤلان کمیته ملی المپیک این زنگ خطر را به صدا در آورده که بیشتر از قبل باید دغدغه پیشگیری از انتشار کرونا را داشت.
این مهم بیشتر از این حیث مورد تاکید است که نوع جهش یافته کرونا یا همان ویروس انگلیسی با قابلیت سرایت و مرگ و میر بالاتر در ایران هم پخش شده و حتی آمار تاسف باری هم از خود به جا گذاشته است با این وجود برنامه ها و گردهمایی های غیر ضروری ورزشی به قوت خود باقی است مانند مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان و مدال آوران که دورِ جدید آن مقرر است فردا سه شنبه (ساعت ۱۰ تا ۱۲) برگزار گردد.
برگزاری این مراسم در سالن آکادمی ملی فارسی که با حضور وزیر ورزش پیشبینی شده است گردهمایی جمعیت بیشتری از مدیران، ورزشکاران و خانواده های آنها و حتی رسانه های ورزشی را باعث می شود و این یعنی مهیا شدن شرایط برای تاخت و تاز بیشتر کرونا در حالیکه این ویروس چموش تر و سرکش تر از آن است که رویکرد جدید آنرا به این راحتی دست کم گرفت.
مشابه این مراسم طی یکی دو ماه گذشته دو بار توسط کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد اما هشدارهایی که در ارتباط با نفوذ ویروس جهش یافته کرونا به زیر پوست هر شهر و روستایی در کشور داده شده، مبین شرایط اضطراری تر است که برای رهایی از آن باید کماکان پروتکل های بهداشتی رعایت شود نه اینکه با دست خود شرایط را برای شیوع و گستردگی بیشتر ویروس مهیا نماییم.
به هر حال وقتی مسابقات ورزشی کماکان به علت همه گیری کرونا محدود و بدون تماشاگر پیگیری می شوند و در ارتباط با تیم های ملی و حتی مسافران توکیو به همین بهانه بسیاری از برنامه ها متفاوت از همیشه اجرا می شوند یا به صورت کلی کنار گذاشته شده اند، چه ضرورتی به این اقدامات و برنامه های غیرضروری است؟!

منبع: