سرمربی والیبال بانوان سایپا: حال بازیكنانم خوب نیست

فرم نو: سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا معتقد می باشد كه لغو مسابقات و خانه نشینی بازیكنان در نتیجه شیوع ویروس كرونا از نظر روانی روی آنها تاثیر می گذارد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، لیگ برتر والیبال بانوان در هفته های پایانی به سبب شیوع ویروس كرونا در كشور تعطیل شد و تیم سایپا كه صدرنشین مسابقات بود بعنوان قهرمان برگزیده شد. سایپا اعلام نمود كه در جام باشگاه های والیبال آسیا نیز شركت می كند. البته باتوجه به شرایط فعلی كشورهای درگیر كرونا وضعیت این مسابقات هنوز مشخص نشده است.

مریم هاشمی، سرمربی سایپا در گفت و گو با ایسنا به شرایط تمرینی بازیكنان خود در شرایط شیوع ویروس كرونا اشاره و بیان كرد: ما هم مثل سایر تیم ها هیچ تمرینی نداریم، بازیكنان كنار خانواده های خود هستند و فعلا هیچ كاری انجام نمی دهیم.

او در مورد تمرینات انفرادی بازیكنان خود اظهار داشت: بازیكنان ما خوشبختانه ملی پوش هستند و به آمادگی بدن خود فكر می كنند اما مگر در خانه چه تمریناتی می توانند، انجام دهند؟ فقط كار محدود بدنسازی می كنند و تمرین والیبالی امكان پذیر نیست.

هاشمی به جام باشگاه های آسیا اشاره و بیان كرد: زمان این مسابقات را ۱۴ اردیبهشت ماه تعیین كرده اند كه هنوز تغییر نكرده است اما با این شرایط چنین اتفاقی نخواهد افتاد و باید منتظر بمانید كه زمان مسابقات را اعلام كنند. ما هم شرایط جامعه را بررسی می نماییم كه آیا سالن ها باز می شوند و امكان تمرین بازیكنان وجود دارد یا خیر.

او به فرصت آماده سازی برای مسابقات باشگاه های آسیا اشاره نمود و اظهار داشت: مطمئن باشید مسئولان مسابقات به شكلی برنامه ریزی می كنند كه حداقل دو ماه فرصت برای آماده سازی تیم ها وجود داشته باشد یعنی تا شهریور عقب می افتد. با این تفاسیر زمان لازم برای بدنسازی، هماهنگی و كار تیمی داریم.

سرمربی تیم سایپا در مورد تاثیر لغو تمرینات بر بازیكنان اظهار داشت: اساسا این مساله بر آنها تاثیر می گذارد؛ وقتی كه تیم ملی به انتخابی المپیك رفت به سختی بدن بازیكنان را حفظ كردیم و الان هم كه در اوج آمادگی تمرینات خودرا رها كردند و به خانه برگشتند، از نظر روحی حالشان خیلی بد شد چون دوست داشتند بازی ها ادامه پیدا كند اما این اتفاق در كل جامعه افتاد و ما دخیل نبودیم. این شرایط نه فقط روی والیبال بلكه بر همه رشته ها تاثیر گذاشته است.

هاشمی سال قبل را برای تیم خود خوب ارزیابی كرد و اظهار داشت: خوشبختانه برای تیم ما سال خیلی خوبی بود و كاملا در كورس رقابت بودیم. علاوه بر این فشار زیادی را هم تحمل كردیم چون به دنبال قهرمانی بودیم و تا جایی كه مسابقات برگزار شد، قهرمان شدیم اما وقتی این صورت گرفت همه از حالت آمادگی خود دور شدند. امیدوارم در سال جدید همه چیز به شرایط اولیه برگردد و تمریناتمان را داشته باشیم. برای تمام بازیكنان هم آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و امیدوارم شرایط به شكلی پیش برود كه باردیگر به اردو و تمرینات خود برگردند و در كوران مسابقات قرار بگیرند.

منبع: