تاكید رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك بر تعویق پارالمپیك ۲۰۲۰

به گزارش فرم نو اندرو پارسونز، رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك بر تعویق بازی های پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو تاكید نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، به دنبال اعلام رسمی كمیته بین المللی المپیك در خصوص به تعویق افتادن بازی های توكیو ۲۰۲۰ و برگزاری آن تا تابستان ۲۰۲۱، كمیته بین المللی پارالمپیك هم در این خصوص اطلاعیه ای صادر كرد.
اندرو پارسونز، رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك در این بیانیه گفته است كه به تعویق انداختن بازی های المپیك و پارالمپیك توكیو ۲۰۲۰ تصمیم درستی بود كه در جهت اهمیت سلامت ورزشكاران گرفته شد و برگزاری هر گونه رویداد ورزشی در وضعیت شیوع بیماری كووید ۱۹ ناممكن بود.
وی اضافه كرد: در شرایط كنونی ورزش مهم ترین مبحث نیست و حفظ جان انسانها در درجه اول اهمیت قرار دارد. بسیار مهم و ضروریست كه همه اقدامات در زمینه مهار كردن این بیماری و توقف شیوع آنكه همه كشورها را در بر گرفته است صورت گیرد.
پارسونز تصریح كرد: شیوع این بیماری در طول ده روز گذشته پنج برابر شده و ۳۷۵ هزار نفر در سرتاسر دنیا درگیر آن شده اند و در زمانی كه سایر مردم در سراسر دنیا در وضعیت قرنطینه به سر می بردند و فعالیتهای روزمره محدود و متوقف شده است، برگزاری بازی های المپیك و پارالمپیك توكیو ۲۰۲۰ غیر منطقی است و به تعویق انداختن آنها تنها انتخاب عقلانی بود و با اتخاد چنین تصمیمی كلیه ورزشكاران می توانند با آرامش كامل اقدامات لازم در جهت حفظ سلامتیشان را انجام دهند و در چنین شرایط سخت و بی سابقه ای در امان بمانند.
رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك اظهار داشت: برگزاری بازی های پارالمپیك كه نهایتاً تا آخر تابستان ۲۰۲۱ به میزبانی توكیو برگزار می شود، به مثابه یك جشن و گردهمایی عظیم انسانی خواهد بود و در این مدت با كمیته های بین المللی پارالمپیك سراسر دنیا و هم فدراسیون های جهانی كه تحت تأثیر این تعویق قرار گرفته اند، در ارتباط هستیم.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، همینطور چلسی گوتل، رئیس شورای ورزشكاران كمیته بین المللی پارالمپیك در مورد این تصمیم اظهار داشت: از دیدگاه ورزشكاران پارالمپپیكی این تصمیم بسیار درستی بود كه اتخاذ شد. به تعویق افتادن بازی ها خبر خوبی برای ورزشكاران جنبش پارالمپیك و جامعه جهانی ورزشكاران است و ما خوشحال هستیم كمیته بین المللی المپیك و شینزو آبه در این خصوص تصمیم گیری كردند و با این اقدام ورزشكاران می توانند یك قدم به عقب بروند و روی شرایط كنونی تمركز كنند.