تمرین برای المپیك در روزهای كرونایی؛ دختر پینگ پنگ بازی كه در پاركینگ تمرین می كند!

به گزارش فرم نو با عنایت به انتشار كرونا و در پیش بودن مسابقات انتخابی المپیك توكیو دختر پینگ پنگ باز ایران در پاركینگ خانه تمرینات خویش را دنبال می كنند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، شیما صفایی یكی از پینگ پنگ بازان جوانی است كه با تلاش، خویش را به سطح اول ایران رسانده است. این ورزشكار اهل همدان كه هنوز ۱۷ سال دارد توانسته عنوان قهرمانی دو دور از سه دور تور ایرانی بزرگسالان را به دست بیاورد. علاوه بر این در رقابت های انتخابی برای اعزام به مسابقات كسب سهمیه المپیك ۲۰۲۰ دیگر پینگ پنگ بازان را شكست داد تا همراه با ندا شهسواری برای المپیكی شدن تلاش كنند.

صفایی در گفتگو با ایسنا در مورد فعالیت در این رشته ورزشی بیان نمود: نزدیك هشت سال است كه در رشته تنیس روی میز فعالیت می كنم و شش سالی می شود كه به صورت حرفه ای مسابقه می دهم. دراین مدت مقام های اول هوپس نوجوانان و جوانان و اول بزرگسالان را در كارنامه ثبت كرده ام و عضو تیم ملی هم هستم.

او به علل پیشرفت خود در سال های اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: دلیل اولم حمایت های پدر و مادر بوده و در كنار آن حمایت های مربیان، مسؤلان استان همدان و فدراسیون تأثیر زیادی داشته است. علاوه بر این اعزام به اردوهای برون مرزی و سختی های زیادی كه كشیده ام سبب شده به چیزی كه مد نظرم بوده، برسم.

تمرین در پاركینگ خانه !

این بازیكن در مورد انتخاب شدن برای اعزام به مسابقات كسب سهمیه المپیك بیان نمود: خوشبخانه برای مسابقات كسب سهمیه المپیك انتخاب شدم و با عنایت به این كه تنها یك نفر در آسیایه میانه به المپیك راه پیدا می كند، امیدوارم نماندگان ایران آن سهمیه را كسب كنند. خوشبختانه الان وضعیت خوبی دارم اما به علت انتشار كرونا تمریناتم با مشكل روبرو شده و حتی اردوهای تیم ملی هم از سوم اسفند ماه لغو شده است. علاوه بر آن همه سالن های خصوصی و عمومی بسته شده اند، با این وجود در پاركینگ خانه مان میز گذاشته ام و تمریناتم را ادامه می دهم.

او در مورد آرزوهای ورزشی خود اظهار داشت: در ایران بالاتر از مقام اول بزرگسالان نداریم كه خوشبختانه به آن رسیده ام، آرزوی فعلی من كسب سهمیه المپیك توكیو است و اگر این اتفاق بیفتد، آرزوهایم بزرگ تر و تلاشم بیشتر می شود.

با وجود سختی ها خوب كار كرده ام

صفایی مسائل مالی را یكی از سختی های خود برای اعزام های برون مرزی عنوان نمود و اظهار داشت: قیمت دلار افزوده شده است و از نظر مالی سختی هایی وجود دارد، تا جایی كه هزینه اعزام به مسابقات فنلاند را اداره آموزش پروش و هیات استان دادند. علاوه بر این سختی های دیگری مثل رفت و آمد و پیش بردن همزمان درس و ورزش هم وجود دارد اما خوشبختانه تا الان خوب كار كرده ام.

او در مورد شرایط درسی خود بیان نمود: در رشته تجربی و مقطع دهم درس می خوانم. كسانی كه ورزش اولویتشان است، نمی توانند به اندازه آنهایی كه درس خواندن را مهم تر می دانند، پیشرفت كنند؛ اولویت اول من پینگ پنگ است اما تا جایی كه بتوانم هر دو را با هم پیش می برم.

صفایی به بهترین و بدترین خاطره خود در سال ۹۸ اشاره نمود وگفت: در سه دور مسابقات جوانان كشور و دو دور مسابقات بزرگسالان، مقام اول را كسب كردم كه واقعا برایم شیرین بود. گاهی در جریان مسابقات عقب می افتادم اما جبران می كردم كه برایم لحظات خوبی بود. تلخ ترین خاطره ام به مسابقات بزرگسلان در كرج برمی گردد كه اول نشدم.

ضعف آمادگی جسمانی داریم

این پینگ پنگ باز در مورد وضعیت تنیس روی میز بانوان ایران اظهار نمود: در دسته دوم جهان هستیم و امید داریم تا در مسابقات قهرمانی جهان كه سال ۹۹ برگزار می شود، در جمع ۳۲ تیم قرار بگیریم تا در سال های بعد كه دسته ها برداشته می شود بازهم امكان شركت در مسابقات جهانی را داشته باشیم.

او مشكل تنی روی میز بانوان ایران را آمادگی جسمانی دانست و اظهار داشت: ما از نظر تكنیكی حتی گاهی از كشورهای سطح بالا بهتر هستیم اما بزرگ ترین ضعفمان آمادگی جسمانی و روحی و روانی است. با این وجود در تیم ملی یك روز در بین بدنسازی داریم. خانم نعمتی چند سال قبل مربی آمادگی جسمانی و بدنسازی مان بود اما الان خانم ایرانمنش (سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان) كه در تربیت بدنی تخصص دارد، برنامه می دهد. مبحث دیگر به شرایط مالی برمی گردد؛ از آنجایی كه هزینه اعزام ها بالاست در مسابقات كمتری شركت می نماییم اما اگر این مشكل وجود نداشت شاید الان رتبه اول آسیای میانه بودیم.

صفایی در انتها از خانواده خود، اداره آموزش و پرورش همدان، هیات تنیس روی میز همدان و مسؤلان فدراسیون تشكر كرد.