پرتوآذر بعد از مدال آوری در آسیا: كارشكنی ها نبود بیشتر از این پیشرفت می كردم

به گزارش فرم نو بانوی ركابزن مدال آور ایران اظهار داشت: اگر كارشكنی ها و موانع مختلف نبود باید بیشتر از این پیشرفت می كردم و این نوید را می دهم كه روزی طلای آسیا را خواهم گرفت.
فرانك پرتوآذر در گفتگو با ایسنا درباره ی كسب مدال برنز مسابقات دوچرخه سواری كوهستان قهرمانی آسیا بیان نمود: باتوجه به شرایط موجود نباید به مدال فكر می كردم، اما با برنامه ریزی و هزینه هایی كه انجام داده بودم و چون جایگاهم هم در آسیا مهم بود ازاین رو به دنبال مدال بودم. در قهرمانی آسیا لبنان هم شانس بالایی برای كسب مدال داشتم ولی اتفاقاتی پیش آمد كه مانع شد مزد تلاش و زحماتم را نگیرم اما در قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ توانستم به مدال برسم.
پرتوآذر در پاسخ به این پرسش كه چرا نتوانست به مدال نقره یا طلا برسد، اشاره كرد: راه طولانی و سختی را سپری كردم تا به این نقطه برسم، شاید در رشته های دیگر رسیدن به این جایگاه این حجم از سختی كشیدن را نیاز نداشته باشد. اگر كارشكنی ها و موانع مختلف سبب اتلاف انرژی ام نمی شد بطور قطع تا امروز بیشتر پیشرفت می كردم اما به همه این نوید را می دهم كه مدال طلای آسیا و خیلی از مدال های دیگر را خواهم گرفت. مانند مدال آسیا كه روزی برای بانوان آرزو بود اما الان تبدیل به خاطره شده است.
*امیدوارم روزی ما هم مانند ژاپن برنامه محور باشیم
وی در مورد مسیر مسابقه اظهار داشت: مسیر مسابقه به نسبت سال قبل خیلی فنی تر بود و بطور قطع اعزام زودتر ملی پوشان كمك بیشتری به شناخت مسیر و بهبود عملكرد ورزشكاران می كرد. تمام كشور ها میزبانی مسابقات را می گیرند تا بتوانند به خوبی از آن استفاده كنند و بطور قطع تایلند هم با تجربه برگزاری رویدادهای بسیار زیاد در رشته دوچرخه سواری به خوبی از امتیاز میزبانی بهره برد. سال جاری ژاپن و تایلند برنامه ریزی خوبی داشتند و با هماهنگی كامل به این مسابقات آمده بودند تا بیشترین مدال را كسب كنند.
او اضافه كرد: امیدوارم روزی برسد كه ما هم كمی برنامه محور باشیم. شخصا شاهد بودم كه تیم ژاپن چطور شرایط را مدیریت می كرد. البته دو سال است مربی ام در مسابقات قهرمانی آسیا همراه من نیست تا بتواند من را كوچ كند در صورتیكه رقبای من با چنین مشكلاتی روبرو نیستند و بطور قطع این روی مدال گرفتن تأثیر گذار است.
*نگران ویروس كرونا بودیم
بانوی ركابزن ایران در پاسخ به این پرسش كه در تایلند نگران ویروس كرونا بود یا خیر، اشاره كرد: خیلی زیاد. از آنجائیكه ورزشكاران در مقابل بیماری ها خیلی حساس هستند، احتیاج به مراقبت خیلی بیشتری بود. شخصا تلاش كردم تمام ملاحظات لازم را برای ایمن بودن رعایت كنم.
*الان باید برای المپیك آماده می شدیم
نفر سوم آسیا با اشاره به از دست رفتن المپیك اشاره كرد: شاید اگر كارشكنی ها و مشكلات كمتر بود ما الان باید برای المپیك ۲۰۲۰ آماده می شدیم. ما باید به این نقطه برسیم كه از افراد موفق و برنامه محور استفاده نمائیم حتی اگر با آنها هم نظر نباشیم. در ماه های گذشته با تمام وجود تلاش كردم و سختی بسیاری را تحمل كردم. تشكر ویژه ای از خانواده، مردم عزیز كشورم و یك گروه از افراد متخصص كه كنارم بودند، دارم. غیر از این افراد هیچ كسی دیگر نمی تواند بگوید این مدال نتیجه كمك و تلاش او بوده است.
*هزینه مسابقات دبی را خودم پرداخت كردم
پرتوآذر در مورد ادامه حضورش در مسابقات بین المللی مختلف اظهار داشت: بلافاصله پس از قهرمانی آسیا در مسابقات بین المللی دبی شركت كردم. یك ماه و نیم پیش برگزار كننده این رقابتها من را به این مسابقات دعوت كرد و حتی به یكی از مردان هم در مورد دعوت نامه كمك كردم تا بتواند در این مسابقات حضور داشته باشد. برای حضور در این مسابقات و سفر كردن از تایلند به دبی باید هزینه زیادی را خودم پرداخت می كردم با این وجود چون در اوج آمادگی بودم تصمیم گرفتم شركت كنم تا ببینم فاصله واقعی ام با رقبای قدرتمند به چه اندازه است.
او افزود: با وجود خستگی به خاطر سفر خیلی طولانی و مشكلاتی كه وجود داشت، خدا را شكر توانستم مقام سوم را در كنار بهترین ها بدست بیاورم. نفر اول و دوم تجربه كسب چندین مدال جهانی و بین المللی را داشتند و برای من هم سبب افتخار بود كه در كنار بزرگان ركاب بزنم و روی سكو قراربگیرم.