در ورشو كار را تمام می كنیم؛ عابدینی: كاری به پیش بینی ها ندارم، خودم می گویم مدال می گیرم

به گزارش فرم نو كاپیتان تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با تاكید بر اینكه تیمش فاصله بسیاری تا كسب سهمیه المپیك ندارد، اظهار داشت: به پیش بینی دیگران كاری ندارم، نظر خودم مهمست كه می گویم در توكیو مدال می گیرم.

مجتبی عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر به شرایط آمادگی خود و هم تیمی هایش برای حضور در جام جهانی لهستان اشاره نمود و اظهار داشت: از مجموع رقابت هایی كه فدراسیون جهانی شمشیربازی بعنوان میدان كسب امتیاز المپیك معرفی كرده بود، سه رویداد دیگر باقی مانده كه طی یك ماه و نیم آینده انجام می شود. برای حضور در این رقابت ها از دو ماه پیش تمرینات مان را آغاز كردیم. تا سه روز پیش در اردو بودیم و از شنبه آینده هم دور جدید و آخر تمرینات را آغاز می نماییم و تا اعزام به لهستان (اول اسفندماه) ادامه خواهیم داد.
وی اشاره كرد: اهمیت سه رویداد باقی مانده كه در لهستان، ایتالیا و مجارستان برگزار می گردد خیلی زیاد است، شاید حتی بیشتر از رویدادهای قبل باشد چونكه به جز این میادین فرصت دیگری برای كسب سهمیه المپیك نیست. بنا بر این تمام تیم ها با حداكثر تلاش و قدرت در این رقابت ها حاضر خواهند شد. حتی برای ما كه از رویدادهای گذشته امتیازات المپیكی خوبی جمع كردیم، مسابقات پیش رو اهمیت زیادی دارد.
این ملی پوش شمشیربازی ایران در این رابطه افزود: آنطور كه اطلاع دارم بسیاری از تیم ها در اردوی مشترك به سر می برند تا حضور قدرتمند در جام جهانی لهستان داشته باشند. چین كه در جام جهانی مصر همه و همچون ما را غافلگیر كرد هم به شدت پیگیر برنامه های آماده سازی خود است تا حضوری نتیجه بخش در مسابقات آینده داشته باشد. البته كه ما هم ایران هستیم و همه روی عملكردمان حساب می كنند.
عابدینی در مورد اینكه «در چه شرایطی می توان كسب سهمیه المپیكی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در جام جهانی لهستان را قطعی شده عنوان كرد؟»، اظهار داشت: عملكرد چین می تواند دراین زمینه تعیین كننده باشد بااینكه ما به واسطه عملكرد خوبی كه در دیدارهای گذشته داشتیم، ۷۰ امتیاز با این تیم اختلاف داریم. در هر صورت اگر در جام جهانی لهستان جزو چهار تیم برتر قرار بگیریم می توانیم سهمیه المپیكی خودرا قطعی شده بدانیم.
وی با اشاره به مسیری كه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای ورود به جمع چهار تیم برتر جام جهانی لهستان باید طی كند، اشاره كرد: احیانا برای ورود به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها باید با ژاپن یا مصر دیدار نماییم. ایتالیا یا آلمان هم حریفان احتمالی ما برای ورود به مرحله نیمه نهایی مسابقات خواهند بود. امید زیادی داریم كه بتوایم این مسیر را با موفقیت طی كرده و به نتیجه برسیم.
ملی پوش اسلحه سابر ایران همین طور با یادآوری اینكه در جام جهانی لهستان پاداش ۱۰ هزار دلاری خود بابت مدال آوری در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت خواهدنمود به پیش بینی كه برخی سایت های خارجی در مورد عملكرد وی در المپیك ۲۰۲۰ توكیو و قرار گرفتن در رده پنجم این بازی ها داشته اند، اشاره نمود و در مورد آن توضیح داد.
عابدینی دراین زمینه اظهار داشت: كاری به این پیش بینی ها و هر پیش بینی دیگری كه توسط هر فرد یا سایت دیگری صورت گیرد، ندارم. پیش بینی خودم مهمست و اینكه فكر می كنم بتوانم در توكیو مدال آور شوم. با این امید هم تمریناتم را دنبال می كنم.

منبع: