سرمربی بسكتبال سه نفره دختران: با كسب مقام در جهان فاصله داریم

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی بسكتبال سه نفره دختران زیر ۲۳ سال در مورد حضور در جام جهانی اظهار داشت: هنوز با شرایطی كه در جهان مقام به دست بیاوریم فاصله داریم اما امیدوارم كه بازی های خوبی عرضه دهیم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی بسكتبال سه نفره دختران زیر ۲۳ سال، هشتم مهر به جام جهانی چین اعزام می شود و در دومین تجربه حضور در این مسابقات با آلمان، رومانی، اوگاندا و مغولستان بازی می كند. شیدا شجاعی، كیمیا یزدیان طهرانی، ناهیده اسدی و نگین رسولی پور چهار بازیكنی هستند كه به انتخاب آزاده زمانپور، سرمربی تیم به مسابقات اعزام می شوند. آنها حالا در اردوی آماده سازی قبل از اعزام به سر می برند. زمانپور در مورد شرایط آمادگی بازیكنان به ایسنا اظهار داشت: با تلفیقی از بازیكنان با تجربه و جوان به چین اعزام می شویم. بعضی از بازیكنان مثل كیمیا یزدیان طهراتی باتجربه هستند و همراه با تیم بزرگسالان هم كار كردند. علاوه بر این امسال نگین رسولی پور را اضافه كردیم كه جوان و آینده دار است و اگر روند رو به رشد خویش را حفظ كند، می توانیم سال ها از وی در تیم زیر ۲۳ سال استفاده نماییم.

او در مورد ارزیابی خود از عملكرد ایران در مسابقات بیان كرد: هنوز با شرایطی كه در جهان مقام به دست بیاوریم فاصله داریم اما امیدوارم كه بازی های خوبی عرضه دهیم. سه اردو را پشت سر گذاشتیم. علاوه بر این بازیكنان در تمرینات تیم بزرگسالان هم حضور داشتند و رها نشدند. اردوی آخرمان را هم پنجشنبه، ۴ مهر شروع می شود كه متصل به اعزام است و روی نقاط ضعف و تاكیتیكی كار می نماییم.

سرمربی تیم ملی در مورد وضعیت گروه ایران در جام جهانی اظهار داشت: گروه مان نه خیلی دشوار می باشد و نه آسان، چون همه تیم های حاضر در مسابقات خوب هستند. نسبت به رقبای مان شناخت نسبی داریم. اوگاندا و رومانی تیم هایی فیزیكی هستند و مغولستان هم سرعتی بازی می كند. فیلم بازی این تیم ها را دیدیم و آنالیزشان می نماییم. هر كدام خصوصیت هایی دارند كه كار را سخت می كند اما می توانیم از پسشان بربیایم. امیدوارم بازی های قابل قبولی عرضه دهیم.

زمانپور در مورد تاثیر برگزاری مسابقات سه نفره داخلی در آمادگی بازیكنان اظهار نمود: این مسابقات سبب شده تا بازیكنان دائم تمرین و بازی كنند. علاوه براین كمك كرده است تا آنها در اردو باشند و تجربه بیشتری كسب كنند. از آنجایی كه بازی تداركاتی برون مرزی نداریم به این ایونت ها بعنوان بازی تداركاتی نگاه می نماییم.