كیوانی: بانوان پینگ پنگ باز با همت بیشتر موفق می شدند، باید مقدمات كسب سهمیه المپیك فراهم گردد

فرم نو: نایب رییس بانوان فدراسیون تنیس روی میز می گوید اگر بانوان پنگ پنگ باز تلاش بیشتری داشتند در بازی با تیم مالزی برنده می شدند و به جمع 10 تیم برتر آسیا صعود می كردند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بانوان پینگ پنگ باز ایران در بخش تیمی مسابقات قهرمانی آسیا با یك پله صعود نسبت به دور قبل در جایگاه یازدهم آسیا قرار گرفتند. آنها در بخش انفرادی هم برابر رقبای خود به میدان رفتند كه درانتها دور اول شیما صفایی و فاطمه جمالی فر مقابل حریفان خود شكست خوردند و حذف شدند، ندا شهسواری و مهشید صامت هم بعد از صعود به دور دوم با شكست برابر رقبای خود حذف شدند. این نتایج نشان داده است كه پینگ پنگ بانوان ایران نیاز به برنامه های قوی تر و حمایت جدی تری دارد تا امكان صعود به سطوح بالاتری از آسیا را داشته باشد. هر چند برترین پینگ پنگ بازان جهان در آسیا حضور دارند و رسیدن به سطح آنها دور از انتظار است اما با برنامه های دقیق تر می توان انتظار داشت كه نسبت به جایگاه فعلی خود چند پله صعود داشته باشند.

فاطمه كیوانی، نایب رییس بانوان فدراسیون تنیس روی میز در مورد عملكرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا به ایسنا اظهار داشت: تیم ایران نسبت به دور قبل مسابقات قهرمانی آسیا چین، یك پله صعود كرد اما اگر بازیكنان در بازی با مالزی همت بیشتری داشتند، برنده می شدند و به جمع ۱۰ تیم برتر صعود می كردند چون مالزی در دسته سوم جهان بود كه سال ۲۰۱۸ به دسته دوم وارد شد. البته بازیكنان تیم ما تلاش شان را كردند.
وی در این مورد اضافه كرد: نتایج نشان دهنده این بود كه باید تمرینات بازیكنان را بیشتر نماییم، برنامه های مدون تری داشته باشیم، اردوی تیم قطع نشود و از متخصصان داخلی یا خارجی در این رشته استفاده نمائیم. بازیكنان مان واقعا پتانسل و انگیزه بالایی دارند و فقط باید هدایت و رهبری شان در تمرینات و مسابقات تخصصی تر باشد تا حداقل تیم هایی چون مالزی را ببرند.
كیوانی مسابقات آسیایی را رویدادی تداركاتی برای مسابقات جهانی و كسب سهمیه المپیك دانست و اظهار داشت: قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیا برایمان دشوار است چون شرایط مان با این تیم ها متفاوتی است اما می توان مسابقات آسیایی را بعنوان بازی تداركاتی برای رویدادهای مهم قهرمانی جهانی و كسب سهمیه المپیك در نظر گرفت. مسابقات كسب سهمیه المپیك منطقه ای است و شش سهمیه آسیا را به این گونه توزیع می كنند كه هر سهمیه به یك منطقه اختصاص پیدا می كند و سهمیه ششم هم برای ورزشكاری است كه بهترین رنكینگ ماه می را داشته باشد.
نایب رییس بانوان فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش كه امكان جذب مربی خاجی دارید؟ بیان كرد: به سبب مشكلات مالی و تورمی كه در برنامه ارزی كشور پیش آمده است، جذب مربی خارجی دشوار است اما از زمانی كه سرمربی بودم، قصد داشتیم یك سرمربی خارجی جذب نماییم تا بازیكنان را هدایت كند چون تیم به لیدری قوی تر نیاز دارد. امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و جوانان، كمیته ملی المپیك و اسپانسرها بتوانیم این كار را انجام دهیم.
وی در مورد داشتن اردوی مداوم و تاثیر آن در پیشرفت بازیكنان اظهار داشت: اردوهای مستمر این نیست كه سه ماه مانده تا مسابقات سه اردوی ۲۵ روزه بگذاریم بلكه بازیكنان باید كل سال در اردو باشند و هر ۱۵ روز یك دفعه پنج روز استراحت كنند. كشورهای چین و آلمان این روند را پیش می برند اما در ایران به سبب بودجه، ایاب و ذهاب و مدرسه بازیكنان اردوها اینگونه نیست و بنا بر این اردوهای مقطعی است و پس از آن رها می شوند
كیوانی درانتها اظهار داشت: مسابقات كسب سهمیه المپیك و قهرمانی جهان فروردین ۱۳۹۹ برگزار می گردند و باید از الان مقدمات كار را فراهم نمود به شكلی كه بازیكنان پس از بازگشت از اندونزی و چند روز ریكاوری باردیگر به اردو برگردند اما اساسا در اردویشان وقفه می افتد. هرچند در شهرهایشان تمرین می كنند اما كار كردن در اردوی ملی و زیر نظر مربی تیم ملی متفاوت می باشد.

منبع: