منظمی: دبیر از تعداد زیاد دختران كشتی گیر تعجب كرد

به گزارش فرم نو نایب رییس بانوان فدراسیون كشتی اظهار داشت: آقای دبیر به صراحت اعلام نمود برنامه های خویش را در كشتی بانوان جلو ببریم و او هم از هیچ حمایتی دریغ نمی نماید.
مریم منظمی، نایب رییس بانوان فدراسیون كشتی در مورد تصمیم علیرضا دبیر، رئیس جدید این فدراسیون برای پشتیبانی از كشتی بانوان به ایسنا اظهار داشت: پیش از آمدن آقای دبیر شایعه شده بود كه امكان دارد كشتی بانوان را منحل كند اما درجلسه ای كه با او داشتم عنوان نمود چنین حرفی نزده است.
وی در این مورد اضافه كرد: پس از مراسم معارفه با آقای دبیر دیدار كوتاهی داشتیم كه از من پرسید چند كشتی گیر خانم در كشور داریم ؟ در پاسخ به او گفتم بیشتر از هزار خانم در كشتی فعالیت می نمایند كه از این مورد خیلی تعجب كرد و برایش جالب بود كه با وجود سختی این رشته اما دختران راغب به فعالیت هستند. ازاین رو گفت دراولین فرصت جهت بررسی برنامه ها جلسه بگذاریم.
منظمی در مورد جلسه با دبیر اظهار داشت: راس ساعت ۶ و نیم بامداد تا نزدیك ساعت ۸ جلسه داشتیم كه این مورد نشان دهنده اهمیت ورزش بانوان برای دبیر است. در این جسله دستاوردهایمان در زمان آقای خادم و بنی تمیم و همینطور برنامه هایم را عرضه دادم. آقای دبیر از این دستاوردها خوشحال شد و با عنایت به اینكه مسابقات جهانی آلیش را پیش رو داریم به صراحت اعلام نمود “برنامه های خویش را جلو ببرید و از هیچ حمایتی دریغ نمی كنم.”
وی در مورد وضعیت حضورش در فدراسیون كشتی اظهار داشت: تغییر و تحولات حق طبیعی هر مدیری است. خیلی راحت و دوستانه به آقای دبیر گفتم نیروی وزارت هستم و چنانچه تغییر و تحولی مد نظردارد، اعمال نماید. وی خاطرنشان كرد در این مورد فكر نكردم در نتیجه كارها را پیش ببرید و از شما حمایت می كنم.
منظمی در مورد اعزام تیم ملی آلیش بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا در مرداد ماه بیان كرد: این مسابقات به علت نامشخص بودن میزبان از جانب اتحادیه جهانی لغو شد. ابتدا قرار بود در چین برگزار گردد اما این كشور قبول نكرد در نتیجه تا الان به علت نامشخص بودن میزبان مسابقات كنسل است.
وی در این مورد اضافه كرد: باتوجه به لغو قهرمانی آسیا نخستین مسابقات پیش رویمان هنرهای رزمی شهریور ماه در كره جنوبی است. البته اگر میزبان مسابقات آسیایی مشخص شود دختران را اعزام می نماییم چون مسابقات جهانی و آسیایی در اولویت فدراسیون قرار دارد. با وجود اینكه تابحال میزبانی مشخص نشده اما اردوهایمان را لغو نكردیم.
منظمی درمورد استفاده از مربی خارجی برای تیم ملی اظهار داشت: حرف دوم جهان را در رشته آلیش می زنیم كه این مورد نشان دهنده پتانسیل مربیان ایرانی در برگزاری مسابقات و آشنایی با آخرین فنون است. در بخش داوری آلیش هم ۱۴ داور بین المللی داریم بگونه ای كه داوری مسابقات جهانی این رشته حتی در بخش مردان را داوران ایران برعهده داشتند. قدمت این رشته در كشور كم نیست اما دو سال پیش یك مربی قرقیزستانی برای آموزش فنون به ایران آوردیم.
نایب رییس فدراسیون كشتی در ادامه اضافه كرد: در مورد كشتی كلاسیك مربیانمان تجربه زیادی ندارند اما باید آنها را قوی تر نماییم. در نشست با آقای دبیر اگر شرایط فراهم باشد و بتوانیم، طرح بكارگیری مربی خارجی را مطرح می نماییم تا بررسی شود.