فریده شجاعی: كاكاوندپور مستقل نیست، با دختران پنج نفره به خارج نمی روم

به گزارش فرم نو نایب رییس بانوان فدراسیون بسكتبال می گوید مسئول اصلی بخش بانوان این فدراسیون است اما كارها را به صورت مشاركتی پیش می برد.
فریده شجاعی در گفت و گو با ایسنا در مورد اعزام تیم بسكتبال پنج نفره بانوان به قهرمانی آسیا اظهار داشت: با فكر اعزام در حال انجام كارهایمان هستیم و تیم در اردو به سر می برد. اصلا به اعزام نشدن فكر نمی نماییم اما این مورد به برنامه فیبا( فدراسیون جهانی بسكتبال) بستگی دارد چون كه هنوز برنامه ریزی دسته دوم را اعلام نكرده است و همین مبحث آدم را به شك می اندازد كه مسابقات برگزار می گردد یا نه. با این وجود ما آماده ایم.
او در این مورد اضافه كرد: به اعزام تیم شك ندارم اما بستگی به برگزاری مسابقات دارد. قبلا گفتند رقابت های دسته دوم برگزار می گردد اما هنوز تكلیف آن مشخص نمی باشد. همه چیز از سوی ما آماده است ولی برنامه ریزی فیبا حساب و كتاب ندارد و امكان دارد به هم بخورد.
شجاعی در مورد اعزام تیم به مسابقات غرب آسیا اظهار داشت: ما به قهرمانی در این مسابقات فكر می نماییم. بازیكنانمان باید كار خویش را از جایی شروع كنند بنابراین اعزام به غرب آسیا را به هم نمی زنیم.
او در این مورد بیان كرد: در حال جذب اسپانسر هستیم اما اگر اسپانسر هم پیدا نشود، فدراسیون تیم را به غرب آسیا اعزام می كند.
به مسابقات قهرمانی آسیا نمی روم
نایب رییس بانوان فدراسیون بسكتبال در پاسخ به این سوال كه آیا با تیم به مسابقات برون مرزی اعزام می شود؟ بیان كرد: باید نهایت صرفه جویی را داشته باشیم. با رفتن من شاید جای كسی كه واجد شرایط است گرفته شود. ترجیح می دهم مربی، فیزیوتراپ، پزشك و حتی رسانه با تیم اعزام شود. از نظر من این افراد در اولویت هستند. اعزام كسی كه برای تیم مفید می باشد بهتر خواهد بود بنابراین من نمی روم.
سفر به هلند سوء تفاهم ایجاد كرد
او در واكنش به شائبه مستقل عمل كردن كمیته سه نفره فدراسیون اظهار داشت: كیمته سه نفره زیر نظر فدراسیون است و همه با هم هماهنگ كار می نماییم. همه برنامه ریزی ها به صورت مشترك انجام می شود. سوء تفاهماتی در این مورد بوجود آمده است. كمیته سه نفره زیر نظر آقای كسایی پور تصمیم سازی و سپس در بخش بانوان خانم كاكاوندپور برنامه ها را با من هماهنگ می كند و تاییدیه را از من می گیرد.
شجاعی به همكاری كمیته سه نفره فدراسیون با سایر بخش ها اشاره و بیان كرد: علاوه بر نایب رییس، مدیر تیم های ملی هم هستم ازاین رو همه چیز با همكاری انجام می شود. حتی هنگام انتخاب اعضای تیم هم به من اطلاع می دهند كه چه كسانی انتخاب شده و اگر نظری دارم بگویم، در نتیجه نظرات خودم را می دهم و كسانی كه لازم است را اضافه می كنم. به صورت كلی با هم هماهنگ هستیم و اینگونه نیست كه كمیته سه نفره مستقل عمل كند. مقابل هم نیستیم بلكه در كنار هم كارها را انجام می دهیم و هر كسی وظیفه ای دارد كه به آن عمل می كند.
او در ادامه اضافه كرد: به خاطر سفر قبلی به هلند سوء تفاهم هایی بوجود آمد و این ذهنیت را به وجود آورد كه در كنار هم نیستیم ولی اینگونه نیست. هر هفته جلسه داریم و غیر از این هم نمی گردد چون تنها یك فدراسیون داریم. در فوتبال هم سال ها به دنبال جدایی فوتسال از فوتبال بودند اما نشد. بسكتبال هم این شرایط را دارد.
اختلاف نظر وجود دارد اما همكاری می كنیم
شجاعی بیان كرد: نایب رییس فدراسیون هستم و بانوان بسكتبال هم زیر نظر من هستند. امكان دارد اختلاف نظرهایی حتی با كادر پنج نفره داشته باشم چون بازی و تمرینات را می بینم و از آنجایی كه فردی فنی هستم نظراتم را می گویم اما آنها از فدراسیون جدا نیستند.
نایب رئیس بانوان فدراسیون بسكتبال در واكنش به این مورد كه گاهی به نظر می آید در بخش سه نفره اختیار كاكاوندپور بیشتر از نایب رییس است، بیان كرد: به نظر شما اختیار نایب رییس بیشتر است یا مسئول كمیته سه به سه؟ هر كسی مطابق با وظیفه خود كار می كند. كاكاوندپور مسئول كمیته سه نفره بانوان است. او گاهی تصمیم سازی می كند و بعد تصمیم گیری ها را با هم انجام می دهیم. كارها را صورت جمعی انجام می دهیم و اینگونه نیست كه كاكاوندپور برای خودش كار كند.