ارسال بدون تغییر به IOC؛ شهنازی: زمان تصویب اساسنامه كمیته ملی المپیك قابل پیش‎بینی نیست

به گزارش فرم نو دبیر كل كمیته ملی المپیك تاكید دارد كه با عنایت به ترافیك كاری در دولت ایران و كمیته بین‎المللی المپیك، زمان تصویب نهایی اساسنامه این كمیته اصلا قابل پیش‎بینی نیست.

شاهرخ شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینكه در نشست روز گذشته اعضای هیات اجرایی كمیته ملی المپیك بررسی های تكمیلی در مورد اساسنامه پیشنهادی این كمیته انجام شد تا آماده ارسال به كمیته بین المللی المپیك شود، اظهار داشت: البته همزمان یك نسخه از اساسنامه پیشنهادی را هم در اختیار دولت قرار می دهیم چون كه مصوبه داخلی هم لازم است.
وی با اشاره به مهمترین تغییرات اعمال شده در اساسنامه پیشنهادی كمیته ملی المپیك در ارتباط با چگونگی انتخاب خزانه دار و دبیركل و حق رای آنها، ۱۳ نفره شدن تركیب هیات اجرایی با اضافه شدن یك رئیس فدراسیون المپیكی و وضعیت روسای عضو هیات اجرایی ك به هر علت از فدراسیون خود جدا می شوند، خاطرنشان كرد: اساسنامه با لحاظ شدن این تغییرات و بدون هیچ تغییر دیگری نسبت به آنچه در مجمع كمیته عرضه شده بود در اختیار دولت و IOC قرار می گیرد.
دبیركل كمیته ملی المپیك تصریح كرد: با تصویب هیات اجرایی ابتدا صورت جلسه مجمع عمومی كمیته ملی المپیك در ارتباط با اساسنامه و تغییرات اعمال شده در آن به كمیته بین المللی المپیك ارسال می شود. همزمان كارهای لازم برای ترجمه نسخه اساسنامه به انگلیسی هم انجام می شود تا آماده ارسال به IOC شود.
شهنازی در پاسخ به این پرسش كه « با عنایت به مكاتبات قبلی و اظهارنظرهای اولیه كه از جانب IOC در ارتباط با اساسنامه اصلاحی دریافت كردید، فكر می كنید موردی وجود داشته باشد كه موضع گیری این نهاد بین المللی را باعث شود؟»، اظهار داشت: نمی دانم؛ مسئولان كمیته بین المللی المپیك در نخستین واكنشی كه نسبت به اساسنامه ارسالی ایران داشتند، اظهارنظرهایی را اعلام نموده بودند اما تاكید داشتند كه اینها نظرهای مقدماتی است. ضمن اینكه برای IOC، مجمع و تصمیماتش مهمتر از هر مسئله ای است. مجمع هم كه در مورد همه امور به هیات اجرایی تفویض اختیار داده است.
دبیركل كمیته ملی المپیك خاطرنشان كرد: این كمیته مصمم است هرچه سریعتر روال بررسی وتصویب نهایی اساسنامه به سرانجام برسد اما با عنایت به شلوغی دولت و IOC اصلا معلوم نیست كه روال این كار تا كِی ادامه داشته باشد و چه زمان مصوبه داخلی و بین المللی را در ارتباط با اساسنامه بگیریم.