نایب رییس هیات كشتی خراسان رضوی: حساسیت ها و مقاومت ها نسبت به كشتی بانوان در خراسان رضوی زیاد است

به گزارش فرم نو نایب رییس هیات كشتی خراسان رضوی اعتقاد دارد كه حساسیت و سخت گیری ها در كشور و خراسان رضوی روی كشتی بانوان افزایش یافته و تنها با گذر زمان برطرف خواهدشد.
آنا براتی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در مورد مسابقات انتخابی قهرمانی كشور اظهار نمود: این دوره از مسابقات در سه رده سنی نونهالان-نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخش كلاسیك (آزاد) جهت آمادگی و انتخابی مسابقات قهرمانی كشور از امروز، جمعه 30 آذرماه از ساعت 10 در خانه كشتی شروع شده است. مسابقات قهرمانی كشور در دی ماه سال جاری و در تهران برگزار می گردد.
وی ادامه داد: در سال قبل مسابقات قهرمانی كشور در رده سنی 18 تا 25 سال برگزار شد، اما هیات كشتی خراسان رضوی جهت پویایی ورزشكاران بانوان و كشف مستعدین این رشته، می خواهد این دوره از مسابقات را در رده سنی 11 سال به بالا برگزار كند، اما كشتی گیرانی كه برای مسابقات كشوری اعزام خواهندشد فقط در رده سنی 18 تا 25 سال خواهندبود.
نایب رییس هیات كشتی خراسان رضوی در مورد حضور كشتی گیران سایر شهرستان ها در این دوره مسابقات خاطرشان كرد: از شهرستان هایی نظیر قوچان، تربت جام، نیشابور، گلبهار و مشهد در بخش تیمی و از شهرستان هایی مانند سرخس، تایباد و فریمان به صورت تك وزن در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت.
وی تصریح كرد: تمام مسابقاتی كه فدراسیون كشتی در بخش بانوان برگزار می نماید، با حجاب كامل انجام می گردد. به علت تعداد كم ورزشكاران در این رشته ورزشی، نمی خواهیم محدودیتی برای كشتی گیران تولید نماییم.
نایب رییس هیات كشتی خراسان رضوی بیان كرد: متاسفانه حساسیت ها بر روی كشتی بانوان به خصوص در خراسان رضوی افزایش یافته است. فكر می كنم اولین سالی باشد كه برای مسابقات كشتی بانوان توانستیم تبلیغ نماییم. حتی تا چند ماه گذشته نمی توانستیم مسابقات مان را اطلاع رسانی نماییم و حتی یك بنر بر روی در ورودی سالن شهید بهشتی نصب نماییم. فكر می كنم برای كاهش این قبیل حساسیت ها، كشتی بانوان نیاز به زمان دارد و به خودی خود این قضایا و مشكلات حل شود تا بتوانیم برای مسابقات كشتی بانوان تبلیغات و اطلاع رسانی های بیشتری انجام دهیم.
آنا براتی در مورد اقدامات هیات كشتی در زمینه استعدادیابی در بخش بانوان، خاطرنشان كرد: تعداد مربیان استعدادیاب در خراسان خیلی كم است. سطح كلاس های مربیگری خیلی بالاست و تا كنون از 15 مربی كه برای كلاس های مربی گری فرستاده ایم، تنها چهار مربی پذیرفته شده اند. از همین رو مجبور شده ام جهت استعدادیابی وقت بیشتری برای آموزش و كشف مستعدین قرار دهم. همینطور طبق تعاملی كه با ناحیه سه آموزش وپرورش تولید كرده‎ ایم، استعدادیابی از مدارس این ناحیه را هم در دستور كار خود قرار داده ایم.
وی خاطرنشان كرد: از آغاز آذر ماه سال جاری در ایام زوج در ساعت 16 تا 18 برای دانش آموزان كلاس آموزشی برگزار كردیم كه تا كنون استقبال خوبی صورت نگرفته است. اطلاع رسانی خوب در این زمینه داشته ایم اما فكر می كنم نیاز به زمان داریم تا به استقبال بیشتری روبرو شویم. خانواده ها هم در این بخش مقاومت می كنند، حتی كسانی كه كشتی گیر هستند، از حضور دختران خود در كلاس های آموزشی كشتی جلوگیری می كنند.