از حمایت ضیایی پشیمان نیستم؛ داورزنی: اصرار وزارت ورزش واگذاری سرخابی‎ها تا آخر سال است

فرم نو: معاون وزیر ورزش با تاكید بر اینكه مسائل مربوط به واگذاری پرسپولیس و استقلال در اختیار سازمان خصوصی سازی است، اظهار داشت: البته اصرار ما انجام این كار تا آخر سال است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، محمدرضا داورزنی درباره قانون منع به كارگیری افراد بازنشسته و اجرای آن توسط وزارت ورزش اظهار داشت: دلیل ۹ جابه جایی در فدراسیون ها همین قانون بود باآنكه در این میان شاهد استعفای خادم از فدراسیون كشتی هم بودیم. در هر صورت با همكاری خود رؤسای فدراسیون ها، فرآیند معرفی سرپرست و برگزاری انتخابات را شروع كرده ایم. در كل باید انتخابات ۱۰ فدراسیون را را در برنامه داریم.
وی مهندسی شدن انتخابات از جانب وزارت ورزش را رد كرد و اظهار داشت: سرپستان فدراسیون ها نمی توانند در انتخابات كاندیدا شوند و فقط باید شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی را مهیا كنند. رأی رؤسای هیات ها هم كه مخفی است. حالا اینكه یك نفر رأی نیاورد و بگوید كه مهندسی انتخابات صورت گرفته است، درست نیست. به هرحال افرادی كه كاندیدا می شوند اعلام برنامه می كنند و اعضای مجمع هم بر مبنای برنامه های عرضه شده، رای می دهند.
داورزنی با اشاره به اینكه آمار اولیه عرضه شده در مورد روسای بازنشسته فدراسیون های ورزشی، دو سه اشتباه داشت، افزود: روسای فدراسیون های تنیس و ورزش های رزمی جزو بازنشسته ها نبودند ضمن اینكه رئیس فدراسیون فوتبال هم از ماده ۶۰ استفاده نمود. در هر صورت طبق قانون، همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی كه از منابع دولتی استفاده می نمایند، شامل قانون منع بكارگیری بازنشستگان می شوند. فدراسیون ها هم با وجودیكه نهاد عمومی غیردولتی هستند اما در فهرست نهادها حضور دارند و شامل قانون می شوند.
معاون وزیر ورزش چگونگی عمل به قانون منع به كارگیری بازنشسته در مورد هیات های استانی و روسای آنها هم اظهار داشت: به استناد بند «الف» اساسنامه فدراسیون ها سال قبل سازمان بازرسی اعلام نمود قوانینی كه شامل فدراسیون ها می گردد در هیات های استانی هم اجرا می گردد. البته دیوان محاسبات نظر مخالف داشت. بنا به اعلام این نهاد ریاست هیات ها شغل به حساب نمی آید و افراد می توانند بمانند. البته هیات ها از منابع دولتی استفاده می نمایند و همین مشكل است.
به گفته داورزنی در همین زمینه وزیر ورزش نامه ای به مجلس ارسال كرده است تا استعلام شود كه بالاخره قانون منع به كارگیری در مورد ریاست هیات های استانی اجرا می گردد یا نه.
معاون توسعه ورزش قهرمانی كه با برنامه ورزشگاه صحبت می كرد، همینطور در مورد صحبت های مطرح شده در خصوص بازنشستگی خود خاطرنشان كرد: طبق قانون افرادی كه ۶۵ سال و فوق لیسانس داشته داشته باشند یا ۶۰ ساله و لیسانسه باشند، جزو بازنشسته ها به حساب نمی آیند. ازاین رو من بازنشسته نیستم.
وی همینطور در مورد فریبا محمدیان كه به خاطر بازنشستگی ترك پست كرده است، اظهار داشت: امیدوارم مسئله مربوط به خانم محمدیان حل شود. پرونده مربوط به وی كه بازنشستگی زودتر از موعد داشت، همچنان در حال بررسی است. او جزو نیروهای خوب وزارت ورزش است كه استعفا كرد چون هنوز رای مربوط به وی صادر نشده بود. البته چنین افرادی می توانند بعنوان مشاور حضور داشته باشند.
داورزنی تصریح كرد كه فریبا محمدیان به علت پیگیری یك كار نیمه تمام همچنان با وزارت ورزش به صورت نیمه وقت همكاری دارد.
«بابت پشتیبانی از احمد ضیایی برای ریاست فدراسیون والیبال پیشمان نیستید؟»، داورزنی به این پرسش پاسخ منفی داد و اظهار داشت: رفاقت من با ضیایی ۳۰ ساله است. او از نیروهای خوب ورزش است و حتی منشأ خدمات زیادی بود. ریاست وی در والیبال یك سال هم نشد اما عملكردش مثبت بود و و در این مدت اتفاق خاصی هم رخ نداد. به نظرم ارزیابی عملكردش اشتباه است. مردم انتظار داشتند كه مسیری كه والیبال با ولاسكو داشت، ادامه داشته باشد درحالیكه پس از ولاسكو، نفراتی مانند كواچ، لوزانو و كولاكوویچ هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتند و از این حیث با نوساناتی مواجه بودیم.
وی با تاكید بر اهمیت وزارت ورزش به اجرای قانون منع به كارگیری بازنشسته ها و اینكه خودِ ضیایی هم تاكید داشت كه وزارتخانه این كار را انجام دهد، خاطرنشان كرد:
ضیایی در دیوان عدالت اداری پرونده داشت و منتظر حكم آن بود. اینكه بدون استعفای وی، برای والیبال سرپرست انتخاب كردیم هم مشكلی ندارد و قانونی می باشد. از حیث نگرانی بابت تعلیق والیبال وجود ندارد. به هر حال باید تا ۱۵ آذرماه تكلیف بازنشسته ها را مشخص می كردیم.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت همینطور در مورد خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: اراده دولت برای واگذاری پرسپولیس و استقلال جدی است و اصرار ما هم این است تا آخر سال واگذاری صورت گیرد به خصوص كه شرایط دو باشگاه نسبت به سه سال قبل متفاوت شده است. با تصویب این واگذاری، حالا همه مسائل در اختیار سازمان خصوصی سازی است. این دو باشگاه در گذشته با حجمی از بدهی ها و پرونده ها مواجه بودند. حالا می توانیم بگوییم كه منابع مالی این دو باشگاه تا سال ۹۹ تضمین شده است.
محمدرضا داورزنی در انتها با اشاره به اینكه ستاد عالی بازی های المپیك و پارالمپیك اظهار داشت: از هفته آینده جلسات ستاد با حضور رؤسای فدراسیون های رشته هایی كه می توانند كسب سهمیه كنند و مدال آور باشند، پیگیری می گردد. تلاش وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك این است كه رشته های شانس كسب سهمیه و مدال در المپیك ۲۰۲۰، دغدغه ای نداشته باشد. سال آینده سالی حیاتی برای كسب سهمیه است. كار سختی پیش رو داریم.