پومسه بانوان پتانسیل بالایی دارد اگر

به گزارش فرم نو مربی بین المللی پومسه بانوان گفت اگر یك دهم حمایتی كه از سایر رشته های ورزشی می گردد از تیم های پومسه بانوان صورت گیرد شاهد مدال آوری بیشتر این رشته خواهیم بود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، ورزش تكواندو هم مثل سایر رشته های رزمی به دو بخش پومسه (اجرای فرم) و كیوروگی (مبارزه) تقسیم می گردد كه با عنایت به علاقه مردم و توجه زیاد مسئولان به بخش مبارزه بخاطر المپیكی بودن، شاهد شهرت بیشتر بخش كیوروگی در میان جامعه و اهالی ورزش هستیم. با این وجود در بخش پومسه بانوان ایران توانسته اند حتی با وجود مشكلاتی كه برای ورزش بانوان كشور وجود دارد پیشرفت زیادی داشته و تا كنون هم مدال های زیادی را در عرصه های بین المللی كسب كنند.

از این رو فدراسیون تكواندو برای پیشرفت بخش پومسه، لیگ های دسته یك و لیگ برتر را برای این بخش به فعالیت درآورده اما به نظر می آید باید توجه ها به این مورد بیشتر باشد. در جریان رقابت های لیگ دسته یك پومسه كه به صورت منطقه ای برگزار می شود، تیم پارس گیت كه یكی از تیم های تازه تاسیس این رقابت ها بود توانست عنوان قهرمانی منطقه یك را كسب كند.

غزال عجم زمانی مربی تیم پومسه پارس گیت هم در گفت و گو با ایسنا، درباره تشكیل این تیم و نحوه برگزاری رقابت ها توضیح داد: همانطور كه می دانید تكواندو بیشتر با بخش كیوروگی معروف است و توجه ها به پومسه كم تر بوده و این كم توجهی ها در بخش بانوان هم به مراتب سطح بالاتری دارد. اما با این وجود بانوان ما توانسته اند در عرصه های بین المللی با همه این محدودیت هایی كه وجود دارد نتایج خوبی را در بخش پومسه كسب كنند. بنابراین برای حضور در رقابت های دسته یك پومسه با مشكل مالی مواجه بودیم اما از اردیبهشت ماه تلاش خویش را برای جذب اسپانسر انجام دادیم كه كار بسیار سختی بود. بخش های خصوصی در رشته هایی مثل پومسه سرمایه گذاری كم تری انجام می دهند اما توانستیم این مشكل را با حمایت حامی مالی خود برطرف ساخته و استعدادهایی را از سراسر كشور جمع نماییم. با عنایت به استعدادهای خوبی كه در تیم داشتیم عنوان قهرمانی را هم در لیگ دسته یك به دست آورده و خوشبختانه شرمنده حامی مالی خود نشدیم.

او در ادامه اضافه كرد: تیم پارس گیت توانست با تاكید بر استعداهایی كه از سراسر كشور جمع شدند به این مقام دست پیدا كند و جا دارد از همه كسانی كه در به دست آمدن این عنوان مهم كمك كردند تشكر كنم ولی، ما برای سال آینده از مسئولان خواهش می نماییم كه حمایت های خویش را بیشتر كنند تا بتوانیم در عرصه های بین المللی هم با این استعدادها برای ایران مدال آوری نماییم. بعنوان مربی تیم پارس گیت در صورتیكه برای حضور در میادین بین المللی حمایت شویم قول كسب مدال را با این جوانان با استعداد می دهم. نیاز بخش بانوان حمایت های مالی است كه امیدوارم مسئوان نگاه ویژه ای به بخش پومسه در تكواندو داشته باشند.

مربی بین المللی پومسه در پاسخ به این سوال كه آینده پومسه ایران را خصوصا در بخش بانوان چطور ارزیابی می كند؟ توضیح داد: بعنوان كسی كه از سنین كودكی(۲۰ سال) است در تكواندو فعالیت دارم، با وجود همه محدودیت ها و سختی هایی كه در بخش بانوان می بینیم آینده خوبی را برای پومسه تجسم می كنم. بعنوان مثال، با اندكی توجه و حمایت یك حامی مالی ما توانستیم استعدادهایی را از سطح كشور جمع كرده و بعنوان قهرمانی در رقابت های دسته یك برسیم كه نشان از پتانسیل بالای پومسه در ایران است. من حتی برای آنها مدال های بین المللی را هم دور از دسترس نمی دانم و تنها نیاز برای رسیدن به این مهم حمایت های مسئولان است.

او در انتها اضافه كرد: طبق اطلاعاتی كه از برگزاری رقابت های دسته یك داشتیم قرار بود این مسابقات تنها در تهران برگزار گردد اما در اواسط لیگ مجبور شدیم به سه شهر مختلف اعزام شویم كه هزینه ها را بالاتر می برد اما از حامی مالی خود تشكر می كنم كه تیم را تنها نگذاشت. با همه این ها امیدواریم مسئولان به تیم هایی مثل پارس گیت توجه نمایند تا شاهد مدال آوری در میادین بین المللی باشیم. در اغلب مواقع شاهد حمایت های مسئولان از تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس هستیم كه من خواهش می كنم یك دهم این حمایت ها از رشته های دیگر ورزشی شود تا بتوانیم در پومسه شاهد پیشرفت بیشتری باشیم.