اسبقیان: اختلافی بین وزارت ورزش و کمیته المپیک نیست

به گزارش فرم نو، معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: هیچگونه اختلافی بین وزارت ورزش و کمیته المپیک نیست و کارها به بهترین نحو در حال انجام می باشد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در انتها مجمع انتخاباتی فدراسیون جانبازان و توان یابان عنوان کرد: خدا را شاکر هستیم که فدراسیون جانبازان و توان یابان تعیین و تکلیف شد. یکی از وظایفی که وزیر ورزش به من داده اینست که فدراسیون های بدون رئیس هرچه سریع تر مجمع های انتخاباتی آنها برگزار گردد تا برنامه های خویش را اجرایی کنند. الحمدالله مجمع انتخاباتی این فدراسیون هم امروز سه شنبه ۱۴ اسفند با اکثریت اعضا برگزار شد و جلیل کوهپایه زاده بعنوان رئیس این فدراسیون انتخاب گردید.
او افزود: ابتدا قرار بود مجمع در ساعت ۱۰ بامداد برگزار گردد اما به دستور مقام عالی وزارت ورزش و به این خاطر که حق کسی ضایع نشود، دستگاههای نظارتی بار دیگر کاندیدها را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت این مجمع در ساعت ۱۵ برگزار شد و بنابراین از اعضای مجمع و رؤسای هیأت ها عذرخواهی به عمل آمد.
او اضافه کرد: این فدراسیون افتخار آفرین بوده و تاریخ سازی کرده است و رهبر انقلاب هم بارها از این فدراسیون تقدیر کرده اند. وزارت ورزش در کنار تمامی فدراسیون ها است و بر مبنای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی باید از این فدراسیون حمایت ویژه ای شود و شخص رئیس جمهور نگاه ویژه ای به این فدراسیون دارد و با توکل بر خدا رئیس جدید و اعضای مجمع کارها را به بهتری شکل ممکن جلو خواهند برد.
او در مورد برگزاری سایر مجامع انتخاباتی فدراسیون ها اظهار داشت: ما به صورت مرتب مجامع را برگزار می نماییم. روز شنبه ۱۹ اسفند مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان و بعد از آن سوارکاری را خواهیم داشت. همینطور مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال هم قبل از سال جدید برگزار می شود. و انشاالله مابقی فدراسیون ها هم تا خرداد ۱۴۰۳ تعیین و تکلیف خواهند شد.
معاون وزیر ورزش اظهار داشت: خوشبختانه در مقطع کنونی هیچ گونه اختلاف نظری بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک وجود ندارد، خسروی وفا از اسطوره های مدیریتی ورزش کشور بشمار می رود و همواره زحمات زیادی برای ورزش ایران کشیده است و از نظرات او استفاده خواهد شد. امروز بامداد خود او به بنده اعلام نمود با عنایت به این که مجمع در ساعت ۱۵ برگزار می شود من خودم این مورد را اعلام خواهم کرد. ما نمی توانستیم بار دیگر مجمع را به تعویق می انداختیم و با دستور وزیر بار دیگر کاندیداها مورد بررسی قرار گرفتند.
اسبقیان در مورد ۱۸ رای سفید در این مجمع اظهار داشت: اعضای مجمع حق دارند رای بدهند و حق دارند رای ندهند و باید به نظر اعضا احترام گذاشت و کسانی هم که رای سفید داده اند حتما صلاح را در این مورد دیده اند. باید به قوانین و هر تصمیمی که مراجع نظارتی بگیرند باید به دستگاههای مربوطه احترام گذاشت.
او در مورد تغییر رؤسای بعضی از هیأت های استانی فدراسیون ژیمناستیک با دستور عابد حق دادی بیان نمود: اساسا در هر هیأت استانی مجمع برگزار شده و اعضای مجمع حضور داشته اند و حق دادی هم بعنوان سرپرست وقت فدراسیون ژیمناستیک بر مبنای رای اعضای مجمع روساهای استانی را منصوب کرده است که در این مورد نمی توان ایرادی را وارد دانست. اگر گزارشی از جانب دستگاههای نظارتی در خصوص ابطال رای هیأت های استانی گزارش شود، باید بار دیگر مجمع آن هیأت استانی برگزار گردد.
معاون وزیر ورزش در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: باید سازمان خصوصی سازی در این مورد پاسخگو باشد و اساسا دوستان کارها را جلو خواهند برد.