روایت روز ورزشی، زیبایی 18 میلیاردی

به گزارش فرم نو، ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده شان در این گزارش آمده است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، جورجینا رودریگز زمان بازنشستگی کریستیانو رونالدو از فوتبال را مشخص کرد. همسر کریستیانو رونالدو که در مراسم هفته مد پاریس حضور دارد، زمان خداحافظی ستاره پرتغالی النصر را مشخص کرد. در این مراسم از همسر کریستیانو رونالدو پرسیده شد که او چه زمانی بازنشسته می شود.

خاطرات شیرین شیرجه رو ۱۰۰ ساله ایرانی

تقی عسگری؛ اسطوره شیرجه ایران، گوهری که اخیرا در ۱۰۰ سالگی کشف شد و مورد توجه نه تنها مردم ایران بلکه تمامی مردم جهان قرار گرفت؛ آن شب تمام دنیا به او زل زدند، حیرت زده شدند و انگشت به دهان ماندند.

بهمن ماه سال جاری بود که تقی عسگری تولد ۱۰۰ سالگی اش را با شیرجه ای رویایی پیش از آغاز مسابقات جهانی شیرجه در دوحه از سکوی یک متر، جشن گرفت و مایه بهت رسانه های جهان شد. مردی که عاشق «بنایی» بوده و به قول خودش صدای فوق العاده ای در دوران جوانی داشته که چیزی کم از صدای همایون شجریان نبوده است. برایمان با لهجه شیرین تجریشی صحبت کرد و با دو دانگ از صدایش، آواز خواند. برای همسرش گریه و تصریح کرد که با وجود مهاجرت فرزندانش از ایران هیچگاه فکر رفتن به ذهنش خطور نکرده است.

ویدیو/ آوازخوانی پرنده آبی ۱۰۰ ساله و یاد گرفتن شنا با یک تکه چوب(بخش اول)

روزی که در آغاز مسیر کودکی با یک تکه چوب شنا کردن را یاد گرفت فکرش را هم نمی کرد در ۱۰۰ سالگی به اسطوره بی بدیل ورزش ایران تبدیل گردد. تقی عسگری در قسمت اول صحبت های خود از ۹ بار قهرمانی در مسابقات داخلی شیرجه گفت و به مدال نقره تکرار ناشدنی اش در نخستین دوره بازی های آسیایی اشاره نمود. او هم چنین دقایقی کوتاه با صدای دلنشینش خواند و از اینکه نتوانسته به حقش در آوازخوانی برسد، بسیار افسوس خورد.

ویدیو/ بغضی برای همسر و پرواز معکوس از ارتفاع ۱۰ متری(بخش دوم)

تقی عسگری، اسطوره شیرجه ایران در قسمت دوم گفتگوی خود برای همسرش بغض کرد و به یاد گذشته، لحظاتی با لهجه تجریشی حرف زد. او با وجود استعداد بی نظیر، هیچگاه بیرون از استخر شیرجه نزد و بلندترین ارتفاعی که هنگام پرواز معکوس دید، ۱۰ متر بود.
آمار عجیب و ضعیف مهاجمان خارجی لیگ برتر/ باهویی بدترین نبود!
به بهانه جدایی نبیل باهویی از پرسپولیس، آمار مهاجمان خارجی فوتبال ایران نشان داده است که گلزن ترین آنها حالا ۴۰ ساله است!
عجیب است اما این آمار در فصل جاری فوتبال ایران ثبت شده؛ بهترین گلزن خارجی فوتبال ایران پنجمین دهه زندگی اش را شروع کرده است! لیگ برتر فوتبال به جای استفاده از بازیکنان ایرانی اغلب اوقات شاهد بازیکنان خارجی ای بوده که چندان هم حضورشان در باشگاه ها اثرگذار نیست؛ بازیکنانی که فلسفه حضورشان اینست که بتوانند تفاوت ها را رقم بزنند. در نقل و انتقالات تابستانی قبل از شروع لیگ بیست و سوم، بازیکنان خارجی مانند هر فصل وارد فوتبال ایران شدند و بخصوص چند باشگاه با جذب بازیکن در پست مهاجم بیشتر مورد توجه بودند.
اوسمار: جام حذفی همیشه سورپرایزهایی دارد/ دنبال هر مهاجمی نیستیم
سرمربی پرسپولیس در مورد دیدار با نفت و گاز گچساران در جام حذفی اظهار داشت: جام های حذفی همیشه سورپرایزهایی دارند و در این فصل هم اتفاقاتی داشتیم. پرسپولیس و نفت و گاز گچساران فردا (دوشنبه، ۱۴ اسفند) در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. اوسمار ویرا، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از این بازی اظهار نمود: فصل پیش در جام حذفی قهرمان شدیم. جام های حذفی همیشه سورپرایزهایی دارند و در این فصل هم اتفاقاتی داشتیم. به خاطر همین سورپرایزها و اتفاقاتی که در ۹۰ دقیقه می افتد، مردم عاشق فوتبال هستند.
نکونام را مثل تیم قلعه نویی می بریم/ حق رفسنجان نیست که فقط آلاینده های معدن برای ما باشد
مدیر فنی تیم فوتبال مس رفسنجان با گلایه از حل نشدن مشکلات مالی باشگاه و عدم تزریق بودجه مناسب به نارنجی پوشان رفسنجانی، با تقدیر از از سرمربی و کادر فنی قبلی، نتایج مس با محرم نویدکیا بعنوان سرمربی که در نیم فصل به جمع نارنجی پوشان اضافه شده را «فوق العاده» خواند و خواهان توجه و مطالبه جدی تر مسئولین رفسنجان به مشکلات باشگاه مس شد.
هادی چوپان قهرمان آرنولد کلاسیک شد/ جایزه ۳۰۰ هزار دلاری برای گرگ پارسی
چهره شاخص پرورش اندام جهان عنوان قهرمانی رقابت های آرنولد کلاسیک را از آن خود کرد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، رقابت های دسته اوپن آرنولد کلاسیک برگزار شد و در نهایت هادی چوپان دارنده عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی رقابت های معتبر مسترالمپیا، این دفعه به مقام نخست مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ در آمریکا دست یافت.
تفتیان: برای قهرمانی جهان ثبت نام نشدم/ فدراسیون اشتباه کرده، چرا گارد می گیرد؟
سریعترین مرد ایران می گوید به علت این که فدراسیون دوومیدانی ایران برای مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان پیش ثبت نام نکرده است، نتوانسته در رقابت های اسکاتلند شرکت نماید.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان به میزبانی اسکاتلند درحال برگزاری است و با این که ایران می توانست در این رویداد مهم دو نماینده داشته باشد اما با سهل انگاری فدراسیون دوومیدانی، فرصت از دست رفت.

منبع: