خیرخواه با فرم نو مطرح كرد؛ الفتی 80 درصد سهمیه را کسب کرده

به گزارش فرم نو، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان در جام جهانی، اظهار داشت: اگر الفتی بتواند در مسابقات باکو نمایش قابل قبولی داشته باشد ۸۰ درصد سهمیه حضور در المپیک را به دست آورده است.

رضا خیرخواه در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با عملکرد ملی پوشان ژیمناستیک در مسابقات گزینشی المپیک مصر و آلمان اظهار داشت: من در مسابقات جام جهانی زیادی شرکت کردم، اما در مسابقات جام جهانی مصر و آلمان بیشترین شرکت کننده را داشتند تا بتوانند به سهمیه المپیک برسند. در این دو مسابقه ۷۸ کشور شرکت کرده بودند. رقابت این تعداد شرکت کننده بسیار تنگاتنگ و همانند المپیک بود.
وی اظهار داشت: کهنی در مسابقات جام جهانی آلمان با اقتدار به فینال مسابقات راه پیدا کرد و می توانست خیلی راحت روی سکو برود، اما همان روز نامه آمد که دیگر نمی تواند در مسابقات شرکت نماید. این مورد سبب ناراحتی همه ما شد. خدا را شکر دیگر نماینده ما مهدی الفتی توانست با اقتدار به فینال راه پیدا کند و به نشان نقره هم رسید. عملکرد او بسیار زیبا بود و پرش های خوبی داشت.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک اظهار داشت: پس از مسابقات جام جهانی مصر و آلمان به خاطر این که از ناحیه کمر گرفتار صدمه دیدگی شدم به قزوین آمدم. الفتی هم با من همراه بود و سه چهار روز هم اردو داشتیم و روز دوشنبه به مسابقات باکو اعزام خواهند شد.
خیرخواه در پاسخ به این سؤال که چه کسی مقصر اتفاقی است که برای مهدی احمدکهنی رخ داده، اظهار داشت: در وهله اول مقصر این اتفاق خود ورزشکار است. ایمیل به صورت شخصی به مهدی احمدکهنی ارسال شده بود و او بی توجهی کرده بود. ضمن این که وی در آن زمان سرباز بود و فکر نمی کرد این مسائل تا به این حد جدی است. چند باری از او تست دوپینگ گرفتند و منفی بود به همین خاطر خیالش راحت بود.
وی اظهار داشت: جو حاکم بر فدراسیون هم روی این مورد تاثیر گذاشت، در آن زمان مشخص نبود چه کسی رئیس فدراسیون است. در وهله اول خودش مقصر بوده و پس از آن هم جو حاکم بر فدراسیون در این مورد تأثیرگذار بود. این اتفاق واقعاً ناراحت کننده بود، چون او به سادگی می توانست جز سه نفر اول باشد و سهمیه المپیک را کسب کند. اما متأسفانه از حضور در المپیک محروم شد. این مورد یک تلنگر برای همه ورزشکاران بود که حواسشان را جمع کنند.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در مورد حضور در مسابقات گزینشی المپیک و کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: ما روز دوشنبه عازم باکو می شویم و در سومین مسابقه گزینشی المپیک شرکت خواهیم کرد. پس از آن یک مسابقات دیگر در قطر داریم که فروردین ماه انجام می شود. اگر الفتی بتواند در باکو با اقتدار کار کند، می توانیم بگوییم ۸۰ درصد راه کسب سهمیه المپیک را طی کردیم. امیدوارم این اتفاق بیافتد و او مثل مسابقات جام جهانی آلمان با اقتدار کار کند.
وی بااشاره به شرایط الفتی اظهار داشت: به نظرم الفتی توانایی کسب سهمیه المپیک را دارد، او تمرینات خوبی انجام داده و شرایط خوبی دارد. خیلی خوشحالم در این چند سال به ژیمناستیک ایران نگاه ویژه ای دارند. یک زمانی مربیان و قهرمانان جواب سلام ما را نمی دادند اما هم اکنون همه چیز تغییر کرده است، امیدوارم این روند ادامه دار باشد و دیگر ملی پوشان هم بدرخشند. رسیدن ژیمناستیک به این جایگاه یک برنامه ریزی ۷ ۸ ساله بوده است.
خیرخواه اظهار داشت: از وزارت و کمیته ملی المپیک تشکر می کنم که ما را حمایت کردند. در فدراسیون ژیمناستیک درگاهی تلاش بسیار زیادی کرد تا ما به این مسابقات اعزام شویم. ژیمناستیک از زنگ تفریح شدن به دور شده و در مسابقات مختلف نگاه ویژه ای روی ما دارند. در همین مسابقات تمام کشورهای صاحب نام روی تمرینات این دو ملی پوش زوم کرده بودند. این برای ما خیلی خوشایند است که نگاه ها تغییر کرده است.
وی اظهار داشت: این هفدهمین مدال جهانی برای ژیمناستیک ایران است، از زمانیکه من بعنوان سرمربی کارم را در این تیم شروع کردم. در این زمان رکوردهایی زیادی هم ثبت کردیم، امیدوارم در باکو کار را تمام نماییم و برای نخستین بار ژیمناستیک به سهمیه المپیک برسد. البته که ورزش غیرقابل پیشبینی است اما اگر این اتفاق رخ بدهد او بعد از کسب سهمیه المپیک در پاریس شانس کسب مدال هم دارد.

منبع: