روایت روز ورزشی، سوگولی رئیس، آزادی سرد و گریه علیرضا!

فرم نو: ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده شان در این گزارش آمده است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، دومین فینال لیگ برتر والیبال زنان با پیروزی مهرسان به انتها رسید. تیم های والیبال مهرسان تهران و سایپا تهران از ساعت ۱۳ جمعه، چهارم اسفند در دومین دیدار فینال لیگ برتر به مصاف هم رفتند که در آخر مهرسان پیروز شد و کار به بازی سوم کشیده شد.

مهرسان موفق شد در ست اول این دیدار ۲۵ بر ۲۱ برنده شود اما سایپا به مسابقه برگشت و در ست های دوم و سوم به ترتیب ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ به برتری رسید. مهرسان با برد ۲۵ بر ۱۹ در ست چهارم، کار را به ست پنجم کشاند و در نهایت مهرسان ۱۸ بر ۱۶ پیروز شد.

فروریختن قسمتی از سقف استخر آزادی

مربی تیم ملی شیرجه ایران با اشاره به این که قسمتی از سقف استخر آزادی فروریخته و بین شیشه های دور تا دور استخر فاصله افتاده است، اظهار داشت: متاسفانه شرایط به شکلی است که در فصل سرما، دمای داخل استخر از بیرون سردتر است و گویی ملی پوشان در خیابان تمرین می کنند.

شهنام نظرپور در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی که شیرجه روهای ملی پوش ایران در آن تمرین می کنند، اظهار داشت: این استخر از نظر گرمایش اصلا وضعیت خوبی ندارد و از نظر فنی گرفتار فرسودگی شده و قسمتی از سقف استخر فرو ریخته و بین شیشه های دورتادور استخر فاصله افتاده است.

واکنش معاون وزیر ورزش به وضعیت استخر آزادی

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از تعمیرات اساسی استخر مجموعه ورزشی آزادی آگاهی داد.

سید محمد شروین اسبقیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در پی مشکلاتی که برای استخر مجموعه ورزشی آزادی پیش آمده، از رئیس فدراسیون شنا خواستیم تا برای ادامه خدمات به شناگران رشته های شنا، شیرجه و واترپلو، آنها تمرینات خودرا در استخر دیگری دنبال کنند تا باتوجه به قدمت پنجاه ساله این استخر، کار تعمیرات صورت گیرد.

پایان لیگ برتر واترپلو با قهرمانی «امیدیه» / ۲ تیم آسیایی شدند

در شرایطی تیم نفت و گاز امیدیه به مقام قهرمانی لیگ برتر واترپلو رسید که توانست همراه با تیم رعد پدافند جواز حضور در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا را کسب کند.

سی و سومین لیگ برتر واترپلو ایران در سال ۱۴۰۲ با حضور ۷ تیم کار خودرا به انتها رساند و تیم های نفت و گاز امیدیه، رعد پدافند، دانشگاه آزاد اسلامی، پالایش نفت آبادان، نفت و گاز گچساران، نیروی زمینی ارتش و استخر شهید نوفلاح به ترتیب در رده نخست تا هفتم ایستادند.

نتایج لیگ کنفرانس اروپا/ صعود دیناموزاگرب در غیاب صادق محرمی

دو تیم فوتبال دیناموزاگرب و رئال بتیس در لیگ کنفرانس اروپا به تساوی رسیدند اما با عنایت به بازی رفت این دو تیم، دیناموزاگرب در غیاب مدافع ایرانی خود به دور بعدی این مسابقات صعود کرد.

در جریان دور برگشت پلی آف صعود به مرحله حذفی لیگ کنفرانس اروپا دو تیم دیناموزاگرب و رئال بتیس به مصاف هم رفتند که این رقابت با تساوی یک بر یک همراه بود. در نیمه نخست این رقابت، سدریک باکامبو از رئال بتیس برای تیمش به گل رسید. در نیمه دوم کانکو از دیناموزاگرب گل تساوی را به ثمر رساند تا این رقابت با تساوی یک بر یک به اتمام برسد.

کیانوش رستمی عزیزدردانه رئیس قبلی بود!

سرمربی تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: هدف ما المپیک است بدین سبب به زودی اعلام می نماییم کسانی که در جام جهانی تایلند شرکت می کنند به چه صورت وزنه خواهند زد.

نواب نصیر شلال در گفت و گو با ایسنا درباره ی برنامه تیم ملی در جام جهانی تایلند برای علی داودی و مصطفی جوادی بیان کرد: هدف ما المپیک است و این دو نفر در این مقطع زمانی به این که بخواهند سنگین وزنه بزنند و افزایش رکورد داشته باشند، نیاز ندارند. این مسئله را که در جام جهانی تایلند بخواهند وزنه های سنگین بزنند یا یک مسابقه نرمال را پشت سر بگذارند، بررسی خواهیم کرد. چون ما باید شرایط بدنی ورزشکار، فاصله زمانی کمی که میان جام جهانی تایلند و المپیک باقی می ماند، همین طور برنامه ریزی خودمان را مد نظر قرار دهیم و سپس تصمیم گیری نماییم.

صعود رم بدون سردار در شب پنالتی خراب کردن جهانبخش+ ویدیو

رم در ورزشگاه المپیکو و در ضربات پنالتی موفق شد فاینورد را شکست دهد و به دور بعدی لیگ اروپا صعود کند.

رم و فاینورد در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در ایتالیا به مصاف هم رفتند که این بازی هم در وقت های قانونی و اضافه با تساوی یک بر بک به انتها رسید تا دو تیم نتیجه دیدار رفت را تکرار کنند.

سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، ملی پوشان ایرانی دو تیم رم و فاینورد در این بازی نیمکت نشین بودند اما نکته جالب ورود جهانبخش در دقیقه ۱۲۰ برای زدن ضربه پنالتی بود.

محروم شدن ژیمناست ایرانی به خاطر پر نکردن فرم دوپینگ/ کهنی فینال جام جهانی را از دست داد

مهدی احمد کهنی که به فینال جام جهانی آلمان راه یافته بود به سبب محرومیت نمی تواند در فینال شرکت نماید. مهدی احمد کهنی که روز گذشته با کسب رتبه دوم به فینال وسیله دارحلقه جام جهانی ژیمناستیک آلمان راه یافته بود به سبب محرومیت ۱۶ ماهه از طرف وادا حضور در فینال این رقابت ها را از دست داد.

این محرومیت به سبب پر نکردن فرم های وادای مربوط به محل زندگی و تمرین خود در یک سال قبل است. بگفته احمدکهنی ۸ ماه از این محرومیت به انتها رسیده است.

برد سخت تیم ملی بسکتبال در تهران/ قطر، فراتر از انتظار

تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی خود از انتخابی های کاپ آسیا ۲۰۲۵ عربستان، به پیروزی سختی دست یافت.

از ساعت ۱۷ امروز (جمعه – ۴ اسفند ۱۴۰۲)، تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی خود از پنجره اول انتخابی های کاپ آسیا ۲۰۲۵ عربستان، در سالن آزادی تهران (زنده یاد محمود مشحون) به مصاف قطر رفت که با نتیجه ۷۶ – ۷۴ به پیروزی دست یافت.

ساکت الهامی سرمربی نساجی شد

ساکت الهامی به عنوان سرمربی تیم فوتبال نساجی قائمشهر برگزیده شد.

پس از جدایی توافقی لوکاس آلکاراس سرمربی اسپانیایی از نساجی قائمشهر، ساکت الهامی که در آغاز فصل هدایت مس رفسنجان را بر عهده داشت، به عنوان سرمربی جدید نساجی برگزیده شد.