اسبقیان: تغییر مدیران سرخابی برعهده هیات مدیره است

به گزارش فرم نو، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: مسئولیت تغییر مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بر عهده هیات مدیره این دو باشگاه است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، سید شروین اسبقیان، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه رقابت های دو و میدانی داخل سالن آسیا، اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز مراسم افتتاح یازدهمین دوره مسابقات داخل سالن دو و میدانی آسیا با حضور رئیس کنفدراسیوان دو و میدانی آسیا و دبیر کل این کنفدراسیون برگزار گردید. وزیر ورزش هم پیامی فرستادند که از راه من قرائت شد که در این پیام اظهار امیدواری کرد شاهد رکوردشکنی قهرمانان ایران در این رقابت ها باشیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، افزود: فدراسیون دو و میدانی در این ۲ یا ۳ ماه زحمات زیادی برای آماده سازی این مجموعه کشید و وزیر ورزش هم حمایت های خوبی برای آماده سازی این مجموعه داشت که تلاش آنها جای قدردانی دارد. از کمیته المپیک هم برای کمک در برگزاری مسابقات تشکر می کنم. فدراسیون در این چند ماه کوشیده و بطور قطع شاهد بهبود رکوردها خواهیم بود. این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک اثرگذار خواهد بود.

وی در رابطه با سر انجام اساسنامه مستقل برای فدراسیون های ورزشی، اظهار داشت: همانطور که وزیر ورزش کفتند این اتفاق می افتد. نظر وزیر این بود که فدراسیون ها اساسنامه تخصصی خویش را داشته باشند. البته این مورد در دست بررسی می باشد و هر نتیجه ای حاصل شود اعلام خواهد شد.

معاون ورزش قهرمانی در رابطه با مخالفت سازمان خصوصی سازی با ۲ عضو جدید هیات مدیره پرسپولیس، اظهار داشت: این مورد اعلام گردید. سازمان خصوصی سازی هم همکاری خوبی با وزارت ورزش تا به امروز داشته است. دو عضوی که اعلام گردید به کارشان ادامه می هند و سازمان خصوصی سازی هم با ما در این خصوص هماهنگی خواهد داشت.

وی در رابطه با احتمال حضور محمد انصاری به جای ابراهیم شکوری در هیات مدیره پرسپولیس تصریح کرد: من بعنوان معاون وزیر ورزش تا به امروز چنین چیزی نشنیده ام. آقای انصاری از قهرمانان خوب ما و از اسطوره های اخلاق هستند و حضورشان در هر جا می تواند موثر باشد.

اسبقیان در رابطه با این که گفته می شود انتخابات فدراسیون والیبال در ۲۶ اسفند لغو و به تاریخ دیگری موکول می شود، تصریح کرد: انتخابات فدراسیون ها و همچون والیبال در همان تاریخی که مقرر شده برگزار می شود.

وی در رابطه با اداره فدراسیون های دو و میدانی، ژیمناستیک و شطرنج با سرپرست و این که چه زمانی مقرر است ثبت نام از کاندیداهای این ۳ فدراسیون انجام شود؟ اظهار نمود: پس از پایان مسابقات دو و میدانی داخل سالن آسیا با هماهنگی فدراسیون و دبیر مجمع زمان برگزاری انتخابات دو و میدانی مشخص می شود. ژیمناستیک هم با هماهنگی فدراسیون و این که در تعاملات بین المللی به مشکل برنخوریم و بطور قطع هم این کار رعایت می شود و بر مبنای ضوابط اقدام خواهد شد. انتخابات شطرنج هم در اسرع وقت برگزار می گردد. از روی که آمدیم انتخابات ۱۰ فدراسیون مشخص شده و انتخابات این ۳ فدراسیون هم طبق ضوابط اعلام می شود. ورزشکاران ما باید در نهایت آرامش تمرینات خویش را دنبال کنند. تاکید وزیر اینست که انتخابات فدراسیون ها با رعایت همه ضوابط برگزار بر مبنای اساسنامه و هماهنگی با نهادهای بین المللی برگزار گردد.

اسبقیان در انتها در رابطه با احتمال تغییر مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: هر تغییری در رابطه با مدیران این دو باشگاه بر عهده هیات مدیره این دو باشگاه است و آنها در این خصوص تصمیم گیری می کنند.

منبع: