دوومیدانی کاران در خواب خرگوشی؟

به گزارش فرم نو، پیشکسوت دوومیدانی در مورد برگزاری مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا به میزبانی ایران اظهار داشت: باید ببینیم بچه ها در خواب خرگوشی هستند یا این که انگیزه خوبی برای حضور در این مسابقات و عرضه عملکرد خوب دارند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ داخل سالن در قسمت زنان و مردان جمعه، ۲۲ دی به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار و نفرات برتر مواد مختلف معرفی گشتند. از طرفی مقرر است رقابت ها داخل سالن قهرمانی آسیا هم در ایام ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه سالجاری در مجموعه تخصصی آفتاب انقلاب برگزار گردد و رقابت های جایزه بزرگ به شکلی یک مسابقه تدارکاتی برای ورزشکارانی به حساب می آید که در قهرمانی آسیا شرکت می کنند.

تیمور غیاثی در مورد رقابت های جایزه بزرگ به ایسنا اظهار داشت: این مسابقات برای دست گرمی و شناسایی ورزشکاران بود و فدراسیون تعدادی را برای قهرمانی آسیا شناسایی کرد تا در آینده نزدیک که تعمیرات سالن آفتاب انقلاب تمام شود، اردوها را تشکیل دهیم و آماده قهرمانی آسیا شویم.

او با اشاره به اینکه ۲۷ کشور برای حضور در رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا به میزبانی ایران اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: احساس می کنم مثل دوره های گذشته که به میزبانی ایران برگزار شده تیم ها در همه مواد شرکت نکنند و در ماده های محدودی بیایند. به صورت مثال ژاپن با همه ورزشکارانش نمی آید و مواد خاصی را اعزام می کند. در طرف مقابل، ما با تیم کامل شرکت می نماییم و امیدوارم نتایج بهتری را کسب نماییم.

غیاثی افزود: آقای مبینی با تیمش زحمت زیادی می کشند که این مسابقات به صورت آبرومند برگزار گردد. همه زیرساخت ها درحال تعویض و تعمیر است. مقرر است آقای دهلان الحمد رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا هم مقداری تشک پرش ارتفاع و پرش با نیزه به ما هدیه بدهند که در این صورت شرایط بدی از نظر زیرساختی نداریم.

او در مورد پیشبینی خود از عملکرد ایران در قهرمانی آسیا بیان نمود: دوومیدانی ورزشی رکوردی است و باید ببینیم بچه ها در خواب خرگوشی هستند یا این که انگیزه خوبی برای حضور در این مسابقات و عرضه عملکرد خوب دارند. این مسابقات از نظر رنکینگ مهم می باشد چون بحث ورودی المپیک را داریم.

غیاثی در مورد حضور ۶ دوومیدانی کار ایران در رنکینگ کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: تعدادی شانس المپیک دارند اما تا تیرماه وقت داریم و باید ببینیم در هوای آزاد چه کار می کنند. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد سه، چهار نفری می توانند ورودی المپیک را بیاورند.

او افزود: کسب سهمیه المپیک از راه سهمیه مستقیم دشوار می باشد و نمی توانیم سهمیه بگیریم. آقای حدادی و قهرمانان سابق هم که سهمیه مستقیم می گرفتند، خداحافظی کرده اند و هم اکنون در لباس مربیگری هستند. از طرفی در دوومیدانی زنان ضعیف هستیم و خانم پریسا بهزادی نایب رییس سابق فدراسیون گفته بود خسته شده و استعفا داد. بنابراین خانم محمودوند انتخاب گردید که نیروی با انرژی و جوانی است. باید کمکش نماییم تا فعالیتش را برای زنان بیشتر کند.

منبع: