اعضای مجمع در ایسنا: چرا نمی گذارند جامعه ژیمناستیک برای این رشته تصمیم بگیرد؟

به گزارش فرم نو، چند تن از روسای هیات های استانی به نمایندگی از اعضای مجمع این فدراسیون از وزارت ورزش می خواهند که با برگزاری مجمع فوق العاده این رشته را از سردرگمی خارج کند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، فدراسیون ژیمناستیک ایران مدت ها است که بلاتکلیف است و با وجود برگزاری انتخابات و حضور حقدادی بعنوان رئیس در این فدراسیون، آرامش به این رشته برنگشته است. به تازگی با دعوت رئیس سابق این فدراسیون بعنوان نماینده ژیمناستیک به مجمع عمومی کمیته ملی المپیک شائبه حضور او بعنوان سرپرست و ابطال انتخابات اسفند عنوان شد و صدای اعضای مجمع را در آورد.
بعضی از روسای هیات های استانی به نمایندگی از اعضای مجمع ژیمناستیک با حضور در خبرگزاری ایسنا، ضمن گلایه از کمیته ملی المپیک خواهان ورود وزارت ورزش به مشکلات این رشته شدند. آنها می خواهند مجمع فوق العاده این رشته برگزار و در آن سرپرست فدراسیون انتخاب و فرایند برگزاری انتخابات تسهیل شود تا شاید این رشته از سردرگمی بیرون برود.
شاهرخ نور، قهرمان و مربی ملی اسبق و عضو مجمع فدراسیون ژیمناستیک، علی نکویی رئیس هیات استان اصفهان، امیراعظمی رئیس هیات استان البرز، سیدرضا صحفی خواه رئیس هیات گیلان، سید مقداد قلندرپور رئیس هیات استان خوزستان، وحید احمدی رئیس هیات استان مرکزی، رضایی رئیس هیات استان آذربایجان شرقی، علیرضا خیاطی مسئول کمیته مربیان فدراسیون، امین منش سرپرست دبیری فدراسیون و رستمی رئیس هیات استان ایلام نمایندگان اعضای مجمع این فدراسیون بودند که با حضور در ایسنا صحبت های خویش را مطرح نمودند که در ادامه می خوانید.

ویدئوی این گفتگوها را از اینجا تماشا کنید.

با تصمیم غیرعادلانه می خواهند ژیمناستیک را به بیراهه ببرند
شاهرخ نور: امروز جمع شدیم تا جلوی اتفاق غیر قانونی را بگیریم. اساسنامه فدراسیون های ورزشی می گوید بالاترین مرجع تصمیم گیرنده برای هر ورزش و بخصوص ژیمناستیک مجمع عمومی آن است. حالا متاسفانه اتفاقاتی رخ داده که مجمع فدراسیون را کنار می زنند و به بهانه تعلیق این رشته می خواهند تصمیم گیری کنند که امکان دارد این تصمیمات عواقب زیادی داشته باشد. در دو سال گذشته اتفاقات زیادی در این رشته رخ داد و ما هر چه مطابق قانون، با ادله و استدلال به مسؤلان ورزش کشور به خصوص کمیته ملی المپیک اشاره کردیم هیچ کدام گوش به حرف ندادند و الان گره کوری بوجود آورده اند و اشتباه خویش را می خواهند با یک اشتباه دیگر جبران کنند. می خواهند ژیمناستیک را با یک تصمیم غیر عادلانه به بیراهه ببرند. مطابق قانون بالاترین مرجع تصمیم گیری مجمع فوق العاده است. اکثریت اعضا هم درخواست مجمع فوق العاده دارند و باید مسؤلان ورزش کشور به این مسئله گردن نهند. اگر این کار را نکنند پا روی قانون خود گذاشته اند.
می خواهند از سکوت ما سوءاستفاده کنند
شاهرخ نور: برای این که صدای ما به افراد خارج از کشور نرسد و آنها سوءاستفاده نکنند سکوت کردیم و حالا دارند از سکوت ما سوءاستفاده می کنند اما ما اجازه نمی دهیم که کسی برای ما تصمیم گیری کند. روز دوشنبه به کمیته المپیک رفتیم و خواستیم حرف دل خویش را بزنیم. آنها با این تغییرات (حضور درگاهی) بیشتر این ورزش را به چالش می کشند. یا قانون نگذارند و یا به آن عمل کنند. اگر اشتباهی صورت گرفته از جانب جامعه این رشته نبوده و مسئولیت آن به عهده مسؤلان ورزش کشور خواهد بود. با این چالش روبه رو شده ایم و باید مجمع فوق العاده بگذارند. هر کسی هم که انتخاب گردید مخلص آن هم هستیم.

مسئولان اگر دنبال مصلحت اندیشی هستند باید با اقتدار به مبحث ژیمناستیک ورود کنند
علی نکویی: بنظر می رسد با وضعیت بلاتکلیفی که طی دو سال قبل در فدراسیون ژیمناستیک رخ داده باید به بالاترین رکن تصمیم گیری یعنی مجمع فوق العاده و عمومی رجوع کرد. مسؤلان دلسوز ما اگر واقعا به دنبال مصلحت اندیشی هستند باید بازبینی کرده و با اقتدار ورود کنند. اگر همه چیز درست بود باید فدراسیون بازدهی می داشت، مقام هایی هم که بدست آمد زحمت استان ها و مربیان بود. باید مسؤلان و کمیته ملی المپیک در این مورد بازبینی کنند و شرایط فدراسیون حساس ژیمناستیک را با دید بازتری ببینند. انتظار داریم به این مطالبه گری پاسخ درست و شفافی داده شود اما تابحال که این طور نبوده است. خواهشی که دارم اینست که با عنایت به مراجعاتی که به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشتیم در راه درست حرکت شود.
چرا همانند والیبال با ژیمناستیک برخورد نمی شود/ نتوانستیم یک دقیقه دبیر کمیته المپیک را ببینیم
امیراعظمی: همانطور که همه اهالی ورزش می دانند بالاترین رکن هر فدراسیون ورزشی مجمع آن فدراسیون است. اعضای مجمع امضا جمع کردند تا مجمع فوق العاده اجرا شود. به کمیته ملی المپیک رفتیم تا این خواسته خویش را بازگو نماییم اما حدودا ما را راه ندادند تا گره ای که افتاده را باز و مشکلات را رفع نماییم. چرا نباید کاری را که با فدراسیون والیبال کردند با این فدراسیون کنند؟ طبق اساسنامه فدراسیون و اساسنامه جهانی باید سرپرست از راه مجمع انتخاب گردد تا این کلاف سردرگم باز شود و از این وضعیت اسفناک خارج شویم.
فدراسیون ژیمناستیک فعلاً رئیس ندارد/حراست کمیته المپیک ما را بیرون کرد
شاهرخ نور: خود آقای حقدادی هم نمی داند تکلیفش چیست. به او گفته اند که نباید باشد و فعلاً اسما رئیس فدراسیون است و دیگر حضور فیزیکی ندارد. فدراسیون بلاتکلیف است. امروز مسالمت آمیز، با ادب و احترام به کمیته ملی المپیک رفتیم تا صحبت نماییم اما حراست آمد و ما را بیرون کرد. من که عمرم را در ورزش گذاشته ام اگر نتوانم ۵ دقیقه با مسئول ورزش حرف بزنم با چه کسی حرف بزنم. واقعا خجالت آور است. اگر ما نباشیم که مسؤلان کاری ندارند. سوال من اینست که اینها نشسته اند چه می کنند. اگر صدای من ورزشکار را نشنوند پس حرف چه کسی را می خواهند بشنوند. متاسفانه افرادی برای ورزش تصمیم می گیرند که ورزشی نیستند. من ۷ سال خانه نشین بودم کدام یک سراغم آمدند؟ نخواستند از من شاهرخ نور بهره گیرند با دیده منت پذیرفتم و خانه نشستم. چه کردند؟ چه به بار آوردند؟ پشتوانه تیم ملی صفر، بانوان نابود شدند و دیگر چیزی نداریم. می خواهند همچنان با تصمیمات غلط راه را ادامه دهند. چند صباحی خون تازه در رگ های فدراسیون دمید و امید برگشته بود اما باردیگر همه را ناامید می کنند. به چه کسی باید بگوییم؟ اگر کسی پاسخگو نیست حداقل به این دلسوزان احترام بگذارند. هیات ها بال های فدراسیون ها هستند. حداقل باید مجمع بگذارند. مطابق قانون زمانیکه دوره ریاست فردی تمام می شود نایب رئیس به حق او باید سرپرست شود. حالا هم باید مطابق قانون مجمع برگزار گردد و نایب رئیس را سرپرست بگذارند تا مجمع برگزار گردد.

درگاهی استعفای خود و دبیرش را به فدراسیون جهانی اعلام نکرده است
امیر اعظمی: زهرا اینچه درگاهی چهارسال ریاستش به اتمام رسید و خودش و دبیر وقت هم استعفا داده بودند اما استعفای خویش را به فدراسیون جهانی اعلام نکردند. فدراسیون جهانی اطلاع ندارد که آنها استعفا داده اند. حالا هم ایمیل فدراسیون را ایمیل شخصی خود کرده و به واقع ایمیل را به گروگان گرفته است. ایمیلی در اختیار فدراسیون بوده ولی اکنون مالکیت دولتی را به خصوصی تبدیل نموده است. مگر می شود فدراسیون جمهوری اسلامی باشد اما ایمیلش شخصی باشد. برای ورزشکاران لایسنس نگرفت تا به اهدافش برسد. دوره او تمام شده ما هم مخالف حضور او نیستیم. بیاید در مجمع بنشیند اگر رای آورد بسم الله. اطلاعات از داخل به خارج فرستاده می شود و به ما فشار می آورند.
چرا نمی گذارند جامعه ژیمناستیک خودش برای رشته تصمیم بگیرد؟
سیدرضا صحفی خواه: اگر قبول دارند که رئیس فدراسیون هنوز اینچه درگاهی است پس چون دوره او تمام شده طبق اساسنامه نایب رییس او احمدی می تواند سرپرست شود. سوال ما اینست که چرا مجمع را کنار گذاشته اند؟ چرا نمی گذارند جامعه ژیمناستیک برای خودش تصمیم بگیرد. چرا حالا کسی پاسخگوی این رشته نیست. مگر طبق اساسنامه با درخواست یک سوم اعضای مجمع نباید مجمع فوق العاده برگزار شود؟ ارتباط ما با محیط بیرون از ایران قطع است. یعنی فدراسیون جهانی نمی داند ورزشکاران ما چه می کنند. همه اینها سوالاتی است که خواستیم از مسؤلان کمیته بپرسیم اما به ما اجازه پرسیدن داده نشد. ما فقط می خواهیم صدای ما شنیده شود. هیچ حب و بغضی هم نسبت به اشخاص نداریم. امیدواریم از اینجا بتوانیم صدای خویش را به گوش آنها برسانیم.
درخواست داریم مجمع برگزار گردد تا هم اساسنامه اصلاح و هم سرپرست انتخاب شود
سید مقداد قلندرپور: تمام این اختلافات برای تفاوت در اساسنامه ها است که با برگزاری مجمع فوق العاده در کنار انتخاب سرپرست این اساسنامه تصویب و اصلاح می شود. ما در ایران زندگی می نماییم و باید طبق قوانین کشور رفتار نماییم. اساسنامه فدراسیون جهانی هم باید طبق اساسنامه وزارت تنظیم شده باشد. در خواست داشتیم که این مجمع فوق العاده برگزار گردد تا هم اساسنامه اصلاح گردد و هم سرپرست انتخاب گردد. یک سال قبل هم در سمت سرپرست دبیری بودم که این درخواست را در کمیته کردیم و خواستیم مجمع برگزار گردد که نشد و وزارت و کمیته انجام ندادند. درخواست ما طبق اساسنامه و برای رفع مشکلات ژیمناستیک کشور است. امیدوارم حرفمان به گوش مسؤلان برسد و مشکل حل شود.
همه ژیمناستیک حاشیه شده که به نفع این رشته نیست
وحید احمدی: کمیته ملی المپیک باید به صورت شفاف قوانین اساسنامه و اتفاقات سالهای اخیر را برای فدراسیون جهانی بیان کند. درگاهی و دبیرش استعفا داده اما به فدراسیون جهانی اعلام نشده است. نمی شود که فدراسیون جهانی بگوید فقط باید درگاهی سرپرست شود. طبق اساسنامه باید نایب رئیس سرپرست شود و باید کمیته ملی این موارد را به فدراسیون جهانی اعلام نماید. نمی دانم چه بلایی دارد سر این رشته می آید، از مسؤلان می خواهیم که این مشکلات حل شود. چیز زیادی که نمی خواهیم هر کسی می خواهد در انتخابات شرکت نماید و رای بگیرد. فقط باید زودتر مجمع اجرا شود. ما درخواست آنرا ۶ یا ۷ ماه قبل داده بودیم. این شرایط به نفع جامعه ژیمناستیک نیست. ورزشکاران، مربیان و داوران همه بی انگیزه شده اند. حالا همه ژیمناستیک حاشیه شده و امیدواریم که زودتر مجمع برگزار گردد تا از این سردرگمی خارج شویم.

نماینده کمیته در انتخابات حضور داشت ولی اکنون آنرا باطل اعلام می کنند
علیرضا خیاطی: ۴۲ سال است که در ژیمناستیک هستم. مربی تیم ملی بودم و چندین رئیس فدراسیون را دیده ام. تا هم اکنون وضعیت ژیمناستیک را این شکلی ندیده بودم. ورزشکاران دسترنج مربیان و روسای هیات های استانی هستند و حاصل کارشان قرار بود در دو سال آینده مشخص شود و سهمیه المپیک کسب کنند. با وجود اینکه نماینده کمیته ملی المپیک در انتخابات اسفند حضور داشت و به حقدادی رای مثبت داد حالا آنرا رسما باطل کرده و می گویند باید معلق شود. ورزشکاران ما در این جریانات متاسفانه سه مسابقه رسمی را از دست دادند. از وزارت ورزش می خواهم این رشته را ببیند، انتخابات صورت گیرد تا ورزشکاران ما در این دوره سهمیه بگیرند.
در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک مافیا بوجود آمده است
جلال رستمی: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مدیران و قهرمانان ورزشی گفتند “ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد. قوت ورزش به اتخاذ تصمیمات درست مدیران ورزش است تا آفات به وجود نیاید. ” متاسفانه مافیایی در بحث انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایجاد و گریبانگیر این رشته شده است. از مدیران وزارت بخصوص وزیر و معاونان آن تشکر می کنم، از کمیته ملی المپیک هم گلایه دارم که با اتخاذ تدابیر اشتباه سبب ایجاد حاشیه ها در این ورزش شده است. به ما اجازه ندادند یک دقیقه هم با مسؤلان کمیته صحبت نماییم. درخواست ما بیشتر اعضای مجمع اینست که مجمع اجرا شود. امیدواریم بفهمیم چه دست های پشت پرده ای وجود دارد. موضوع هایی هم که حالا مطرح می شود (انتخاب سرپرست) بیشتر باعث بروز اختلافات می شود و این اختلافات فدراسیون، استان ها و حتی شهرستان ها را هم درگیر می کند. درخواست بعدی ما اینست که احمدی سرپرست شود تا حاشیه ایجاد نشود و امیدواریم وزیر با تجارب گرانبهایی که دارد انتخاب ارزشمندی داشته باشند تا درگیر حاشیه ها نشود و یک انتخابات درست و با حضور اکثریت برگزار گردد و هر فردی که انتخاب گردید فرقی نمی نماید. امیدواریم بهانه تعلیق را مطرح نکند که اگر کمیته درخواست اعضای مجمع را به جهانی اعلام نماید بطور قطع آنها هم به نامه کمیته پاسخ مثبت خواهند داد.