بانوان ركورد زدند؛ مناف هاشمی: ایران در ۵ رشته بازی های آسیایی تاریخ سازی کرد

فرم نو: دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید دارد که کاروان ایران در بازی های آسیایی در ۵ رشته موفق به تاریخ سازی شد ضمن این که بانوان هم در این بازی ها رکورد زدند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی که امروز دوشنبه با همکاری سازمان ورزش شهرداری انجام شد با مردم مظلوم فلسطین همدردی کرد و اظهار داشت: به طور معمول مدیریت شهری در دنیا میزبان بازی های آسیایی و المپیک است اما جو جلسه طوری است که به صلاح نیست در این زمینه صحبت نماییم.
وی در عین حال اشاره کرد: در افتتاحیه و اختتامیه بازی های آسیایی میزبان واقعی، شهرداران بودند؛ چه در جلسات پشت صحنه و چه در پشتیبانی دهکده. در مراسم اختتامیه هم پرچم بازی های آسیایی را از شهردار هانگژو پرچم این شهر را تقدیم شهردار ناگویا برای بازی های ۲۰۲۶ کرد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اعلان اینکه موفقیت ورزشکاران در میادین بین المللی نشان از تلاش جامعه ورزش کشور است، اشاره کرد: خروجی این تلاش بوسیله اعزام ها در قالب کمیته مشخص شده است، امیدواریم حمایت ها را برای بازی های المپیک پاریس هم داشته باشیم. می توان این مراسم تجلیل را بوسیله سایر کلان شهرها و استانها داشته باشیم.
هاشمی با تأکید بر این که خیلی از مدیران شورای شهر و شهرداری تهران بیش تر از خود ما پیگیر این مراسم و بازی های آسیایی بودند، اشاره کرد: خبر دقیق دارم که بیشتر استان داری ها برنامه تجلیل را برگزار می کنند. در عرصه بانوان خانم های ما در وضعیت نابرابر بهترین نتایج را گرفته اند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک اشاره کرد: برخی از کشورها با ۹۰۰، ۸۰۰ یا ۷۰۰ نفر جمعیت ورزشکار در بازی های آسیایی شرکت کردند اما ما با ۲۸۶ ورزشکار و کم تر از ۹۰ نفر خانم به هانگژو رفتیم و باز هم زنان ایران رکورد زدند، نخستین و آخرین مدال ایران را خانم های کشورمان گرفتند.
وی اظهار امیدواری کرد که مطابق با منشور المپیک در آینده بانوان بیشتری به المپیک و بازی های آسیایی اعزام شوند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک با تأکید بر این که ورزش ایران در ۵ رشته تاریخ سازی کرد، اظهار داشت: در رشته هایی تاریخ سازی شدیم که حتی قرار نبود در بازی ها شرکت نمایند. قابل تصور نبود طلای بازی های آسیایی را در شطرنج بگیریم یا در تنیس روی میز بعد از موفقیت مقابل ورزشکاران ژاپنی، ۱۳۰ میلیون چینی در سایت سفارت ایران این مساله را به عنوان خبر خوب مخابره کردند.
وی اضافه کرد: در ژیمناستیک کسی فکر نمی کرد نزدیک به مدال شویم، یا در اسکیت و مدال نقره اش و دوچرخه سواری کوهستان. این اتفاقات البته نافی درخشش کشتی و تکواندو و … نیست اما رشته های جدید باید جای پای مدالی باز کنند.
مناف هاشمی اظهار داشت: امیدوار هستم با حمایت شهرداری، دولت و وزارت استعدادیابی ها طوری جلو برود که طی ۳ سال باقی مانده شرایط خوبی داشته باشیم.
وی در ادامه اشاره کرد: رییس کمیته و دبیر کل خودرا ملزم می دانیم در ۹ ماه اینده تلاش نماییم در قالب همه روش ها بهترین ورزشکارنمان کسب سهمیه کنند و در المپیک نتیجه بگیرند. بیش از ۲۰۰ کشور در المپیک رقابت می کنند نخستین جلسه پیرامون بررسی نیازمندی ها و پشتیبانی و حمل و نقلی و پشتیبانی از ورزشکاران پس از کسب سهمیه برگزار می گردد و برای حمایت بسته خوبی خسروی وفا با همکاران مرکز نظارت آماده شده است.
برگزاری انتخابات فدراسیون ها در ایران با کمیته نیست در جلسات خصوصی و عمومی و مکاتبات درخواست داریم سر تاریخ اجرا شود این مشکل در دوره قبل عمیق تر بود. در دوره ی جدید وزیر همه مسایل را بهتر می داند و همه آن چه بخواهیم بگوییم می داند. باید صبر نماییم یا سرپرستی نداشته باشیم یا این که حداقل زمان را داشته باشیم تا مشکلاتی در عرصه مدیریتی ایجاد نشود.