تاکید استاندار به اجرای قانون استخدام قهرمانان ورزشی در خوزستان

به گزارش فرم نو، خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به اینکه استخدام قهرمانان ورزشی یک قانون است، اظهار داشت: قانون باید در همه زمینه ها اجرا شود و باید با اشتغال ورزشکاران کمک نماییم تا الگوهای ما بیشتر شوند.
علی اکبر حسینی محراب امروز، ۱۴ آبان ماه در شورای ورزش خوزستان، با اشاره به اینکه قهرمانان موجب افتخار ما هستند، اظهارکرد: ما خیلی بدنبال قهرمانی نیستیم اما قهرمانان، پهلوانان ما هستند. آنها الگوی جامعه هستند و ما به آنها نیاز داریم و برای شان ارزش قائلیم. هر جامعه ای که الگو نداشته باشد یک جامعه افسرده و ناامید است؛ قهرمانان و پهلوانان امید را به جامعه تزریق می کنند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: در گذشته که با تیم های استان خوزستان جلسه داشتم به آنها گفتم که حرکت های پس از گل شما که خوشی می کنید، به صورتی است که جوانان از شما درس می گیرند. الگوهای ورزشی به این صورت هستند و قهرمانان با کارهای خوب شان ماندگار می شوند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: همه ما باید بر ورزش همگانی تاکید داشته باشیم و این ورزش می تواند در جامعه زنده تاثیر داشته باشد. در کنار ورزش همگانی باید به ورزش قهرمانی برای الگوسازی نیز بپردازیم و باید زمینه آنرا فراهم نماییم.
وی اشاره کرد: باید به فرهنگ سازی ورزشی نیز بپردازیم. ضمن اینکه باید جریان جامعه شناسی ورزشی ما در دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و کارگران نیز ایجاد شود و ورزش کارگری ما باید از همه ورزش ها جلوتر باشد. پس اگر فرهنگ سازی ورزشی باید ورزش در تمام اقشار فعال می شود. در این جا صدا و سیما نقش مهمی دارد.
حسینی محراب افزود: حضرت آقا ورزش را بر جوانان واجب کرده است و این ناشی از عمق نگاه ایشان است. پس اساتید باید به این مساله بپردازند و به جوانان تاکید کنند که باید به ورزش پرداخته شود تا از بیماریها نیز پیشگیری شود. این هم از دیگر مسائلی است که باید به فرهنگ سازی ورزشی پرداخته شود.
وی عنوان کرد: بسیاری از ورزش ها به هزینه های سنگین نیاز دارند. البته برخی ورزش ها گرانقیمت هستند و با عنایت به این مهم نمی توانیم آنها را در برنامه ورزشی مان قرار دهیم اما می توان به سایر ورزش ها پرداخت.
استاندار خوزستان در ادامه اظهار داشت: رشته تیراندازی باتوجه به مسائل طایفه ای در استان و بزرگی و شجاعت این افراد در جنگ ها، حتما باید رشته تیراندازی در تمام شهرهای خوزستان راه اندازی شود و باید زمینه لازم برای پرداختن جوانان به این رشته در سالن های ورزشی برقرار شود. دراین زمینه باید مسئولان ورزش و فرمانداران وقت بگذارند و نیروهای مسلح با عنایت به مربیان خوبی که دارند در این بخش می توانند بسیار کمک کنند.
وی ادامه داد: با عنایت به منابع آبی در استان خوزستان باید زمینه پرداختن به رشته شنا و قایقرانی فراهم گردد و هر چه به این رشته ها بپردازیم، سلامت جامعه نیز بیشتر خواهد بود. زمینه سوارکاری هم با عنایت به صنعت اسب در استان خوزستان برقرار است. البته از گذشته باید برای این بخش برنامه ریزی می شد اما حالا هم دیر نشده است. پیست لازم برای پرداختن به رشته های مختلف اسب دوانی باید ایجاد شود. پیست سوارکاری شرکت آب و برق باید در اختیار هیات خوزستان قرار بگیرد.
حسینی محراب اظهار داشت: باید به ورزش روستایی هم توجه گردد. هر جایی که عمق فرهنگ و هنر وجود دارد، آن جامعه لایه های عمیقی دارد و بر این اساس باید ورزش روستایی در روزهای مختلف مورد توجه باشد و گسترش پیدا کند. هیات ها باید به ورزش محلات نیز توجه نمایند و ورزش محلات فقط فوتبال نیست. استعدادهای خدادادی در استان خوزستان وجود دارد که باید از آنها بهره ببریم.
وی همین طور با اشاره به اینکه نیروهای مسلح می توانند خیلی به ورزش کنند، اضافه کرد: باید در این بخش نیز برنامه ریزی نماییم. در ورزش دانش آموزی و دانشجویی هم باید کار شود.
استاندار خوزستان اظهار داشت: باید ورزش را اقتصاد بدانیم، بطورمثال پول فوتبالیست ها و ورزش هایی که درآمدزا هستند بجای اینکه خارج کشور سرمایه گذاری شوند، در استان سرمایه گذاری شوند. تولیدی مجید در اندیمشک را داریم که برند است و باید کاری نماییم که در جهان از برندهای استان خوزستان استفاده گردد. صنعت باید کمک نماید تا اقتصاد ورزشی ماندگار شود و این کار در استان خوزستان شدنی است.
وی با اشاره به اینکه قسمتی از بودجه ورزشکاران از وزارت ورزش است و قسمتی از ورزش استان در سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا می کند، عنوان کرد: بخشی را هم می توان از مسئولیت های اجتماعی دستگاهها بهره برد که در استان خوزستان نگاه ها بیشتر به سمت صنعت و مسئولیت های اجتماعی آنها است.
حسینی محراب اشاره کرد: در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها فوتبال را صنعت دیده اند نیز عنوان کرد: فوتبال یک ورزشکار پرطرفدار است و با عنایت به هیات فعالی که در استان خوزستان داریم، خیلی بیش از آن چه به عنوان استعداد شناسایی شده است، می تواند استعداد شناسایی کند. به هر حال فوتبال در تمام شهرهای استان خوزستان استعداد دارد و شورای ورزش خوزستان این مسئولیت را دارد که باید امکانات را برای پرداختن به این رشته فراهم آورد. همه باید دراین زمینه کمک کنند و قسمتی از کار را برعهده بگیرد تا انقلابی در ایجاد فرصت ها برای فرزندان مان صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: بحث اشتغال و استخدام قهرمانان نیز مطرح است و باید از دستگاهها در شورای اشتغال و شورای ورزش دعوت شود. این مهم از مصوبات است و باید قانون در همه زمینه ها اجرا شود. باید با اشتغال ورزشکاران کمک نماییم تا الگوهای ما بیشتر شوند و دغدغه ای درباب بحث استخدام نداشته باشند تا بیشتر به ورزش بپردازند.

منبع: