شمشیربازی قهرمانی جهان – ایتالیا سه شمشیرباز ایران به جدول اصلی صعود کردند

فرم نو: روز نخست مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان با صعود سه شمشیرباز ایران به جدول اصلی و حذف یک نماینده دیگر کشورمان همراه بود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از امروز شنبه به میزبانی ایتالیا و در شهر میلان شروع شد. این رقابت ها در هر سه اسلحه دو بخش مردان و بانوان برگزار می گردد اما نمایندگان ایران تنها در بخش اسلحه سابر مردان با حریفان خود رقابت می کنند.
علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران نمایندگان ایران در این مسابقات هستند. پاکدامن به خاطر حضور در جمع ۱۶ بازیکن برتر دنیا از دیدارهای گروهی معاف و بصورت مستقیم وارد جدول اصلی شد اما سه نماینده دیگر در مرحله گروهی با حریفان شأن رقابت کردند.
در پایان این مرحله محمد رهبری صاحب ۵ پیروزی شد و بدون شکست بصورت مستقمیم به جدول اصلی راه پیدا کرد. محمد فتوحی هم در مرحله گروهی با ۴ برد و ۲ شکست پایان یافت و فرزاد باهر ارسباران هم به ۴ پیروزی و ۲ شکست دست یافت.
بدین ترتیب فتوحی و باهرارسباران در جدول مقدماتی به کار خود ادامه دادند. در این جدول فتوحی در دور نخست و دوم به ترتیب نمایندگانی از هنگ کنگ و بلغارستان را شکست داد و به جدول اصلی صعود کرد اما ارسباران پس از پیروزی برابر نماینده سنگاپور نتوانست مقابل شمشیرباز کانادایی صاحب برد شود و بدین ترتیب حذف شد و با کسب رتبه ۷۵ پایان یافت.
بدین ترتیب دیدارهای جدول اصلی مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان با حضور سه نماینده از ایران انجام می شود.

منبع: