الزام واكسن دردسرساز شد رایزنی مسؤلان فدراسیون برای سفر تیم ملی واترپلو صربستان به ایران

به گزارش فرم نو، فدراسیون شنا که پیگیر اردوی مشترک تیم ملی واترپلو با صرب ها در تهران است، برای اجرای این برنامه با معضل واکسن کرونا و اجبار آن برای مهمانانش روبرو شده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، تیم ملی واترپلو و آماده سازی آن برای بازی های آسیایی هانگژو یکی از اولویت های این روزهای فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو است طوریکه با وجود حواشی بوجود آمده از سوی ملی پوشان (انصراف از حضور در اردوها)، مسؤلان فدراسیون در تلاش هستند شرایط لازم را برای آنها و آماده سازی بهترشان مهیا کنند.
در همین راستا و علاوه بر توافقات حاصل شده برای همکاری با یک مربی صربستانی بعنوان مدیر فنی، پیگیری هایی هم صورت گرفته تا تیم دوم صربستان طی سفر به تهران برگزارکننده اردوی مشترک با ملی پوشان کشورمان باشند. مطابق برنامه باید ملی پوشان صربستان اواسط ماه میلادی جاری یعنی تا ۱۰ روز دیگر وارد ایران شوند این در شرایطی است که آنها برای دریافت ویزا با مشکلاتی رو به رو شده اند.
سفارت ایران در صربستان صدور ویزا برای تیم اعزامی واترپلو این کشور به تهران را منوط به واکسن کرونا و عرضه کارت در ارتباط با آن کرده است و همین مساله مشکلاتی را بوجود آورده است.
محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این مورد اظهار داشت: با عنایت به این که از دوره پاندمی کرونا گذر کرده ایم، پیگیر هستیم تا بدون توجه به این مساله مقدمات سفر تیم صربستان به تهران مهیا شود. در همین رابطه از نشست روز گذشته وزیر ورزش و روسای فدراسیون با وزیر امور خارجه هم برای طرح مبحث و پیگیری آن استفاده کردیم.
وی تصریح کرد: خیلی از افراد در جهان به یک مرحله واکسن کرونا بسنده کردند و حتی گاها اعتقادی به آن نداشتند. حالا که در دوران اوج کرونا فاصله گرفته ایم، مطرح کردن اجبار واکسن کرونا و کارت آن کمی دردسرساز شده است. امیدواریم با مساعدت وزارت امور خارجه و سفارت ایران در صربستان، این مساله حل شود تا سر وقت بتوانیم برنامه اردوی مشترک را اجرا نماییم.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، تیم ملی واترپلو ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی با ایستادن روی سکوی سوم، پس از ۴۴ سال واترپلو ایران را صاحب مدال کرد. بر همین مبنا چگونگی آماده سازی این تیم برای بازی های آسیایی پیش رو اهمیت زیادی دارد.
نوزدهمین دوره بازی های آسیایی طی روزهای اول تا نوزدهم مهرماه به میزبانی هانگژو برگزار می گردد.

منبع: