ضمن معرفی معاونان كاروان؛ تعداد رشته های اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگژو مشخص شد

فرم نو: طبق مصوبه ستاد بازی های پاراآسیایی، کاروان ایران در 16 رشته مردان و 11 رشته زنان در این دوره بازی ها شرکت خواهدنمود.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، دوازدهمین نشست ستاد بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ انجام شد که طی آن تعداد رشته های حاضر در این بازی ها و معاونان کاروان مشخص شدند.
این نشست به ریاست غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و با حضور کمال جوانمرد دبیر اجرائی کمیته و سرپرست کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو، مریم کاظمی پور نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، سید محمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز، غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان و نمایندگان فدراسیون های تکواندو، قایقرانی و سایر اعضای ستاد بازی ها در محل کمیته ملی پارالمپیک اجرا شد.
در ابتدای این جلسه جوانمرد دبیر اجرائی کمیته ملی پارالمپیک مروری بر مصوبات نشست پیشین این ستاد و انجام آنها داشت و سپس سعید سلگی معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک درباب آخرین وضعیت رشته های اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگژو گزارشی ارائه داد.
بر اساس این گزارش، کاروان ایران در بخش مردان در رشته های وزنه برداری، والیبال نشسته، دوچرخه سواری، دوومیدانی، جودو، تیراندازی، فوتبال نابینایان، پاراکانو، بسکتبال با ویلچر، تکواندو، تیراندازی با کمان، گلبال، بوچیا، شنا، تنیس روی میز و شطرنج نماینده خواهند داشت.
همچنین در بخش زنان نیز نمایندگان کشورمان در رشته های وزنه برداری، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، پاراکانو، شطرنج، دوومیدانی، بوچیا، تیراندازی، گلبال، تکواندو و تیراندازی با کمان به مصاف حریفان خواهند رفت.
علاوه بر این علی اصغر حسن زاده و مژگان نصیری زاهد معاونان کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی خواهند بود.
در ادامه دوازدهمین نشست ستاد بازی های پاراآسیایی هانگژو گزارش جامعی از اقدامات فرهنگی در رابطه با اردوهای آمادگی بازی های پاراآسیایی هانگژو توسط حسینی مرادآبادی مدیر فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک ارائه شد و وی گفت: تا کنون و از مجموع ۳۴۱ اردوی برگزار شده برای بازی های هانگژو، ۲۹۵ مرحله اردو با حضور مربیان و یا ناظران فرهنگی برگزار شده است.

جلیل کوهپایه زاده سرپرست آکادمی کمیته ملی پارالمپیک نیز گزارش از اقدامات دپارتمان های این آکادمی شامل دپارتمان پایش و پیش گیری از دوپینگ، تغذیه ورزشی، سلامت و پیش گیری از آسیب، روان شناسی ورزشی، سنجش، ارتقای عملکرد، فیزیوتراپی و ماساژ و آموزش درباب ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگژو قرائت کرد.
غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز در ادامه ضمن تاکید بر لزوم توجه فدراسیون های همکار با کمیته ملی پارالمپیک به مسائل فرهنگی درخواست نمود تا این مهم با دقت و جدیت پیگیری شود و از اثرگذاری عامل فرهنگی به عنوان عامل موفقیت ورزشکاران یاد کرد.
وی در این خصوص اظهار داشت: اگر به پیشینه اسطوره ها و الگوهای ورزشی توجه گردد، خواهید دید که فرهنگ جامعه برای این افراد بسیار مورد اهمیت بوده و نسبت به آن توجه داشته اند. در حقیقت فردی که از فرهنگ ملی خود دور باشد، متزلزل است و میزان موفقیت آن نیز به همان میزان کاهش خواهد یافت.
وی همین طور بر لزوم توجه فدراسیون های ورزشی بر اجرای برنامه های در نظر گرفته شده برای ورزشکاران طبق سرانه های اختصاصی خصوصاً در مسائلی مانند تغذیه و … تاکید نمود.

منبع: