سرمربی چلسی برای فصل بعد انتخاب شد؟

فرم نو: بنظر می رسد مائوریسیو پوچتینو را باید سرمربی جدید چلسی برای فصل بعد دانست.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی تا تابستان گذشته سرمربی پاری سن ژرمن بود. او قبلا در لیگ برتر انگلیس در تاتنهام و ساوتهمپتون حضور داشت و الان بنظر می رسد خودرا آماده حضور در چلسی کرده است و تنها جزییات قرارداد با چلسی باقی مانده تا به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شود.

چلسی که گراهام پاتر را بعد از هفت ماه از هدایت تیم برکنار کرد و فرانک لمپارد را به عنوان سرمربی جدید خود تا پایان فصل منصوب نمود، بدنبال پوچتینو بوده و این سرمربی نیز تمایل خودرا به حضور در چلسی نشان داده است.

بر اساس این گزارش، تنها جزئیاتی مانند ترکیب کادر مربیگری و بندهای مالی قرارداد باید بین چلسی و پوچتینو مشخص شود. آبی های لندن هفته گذشته با این مربی مذاکره کردند و پوچتینو بصورت شفاهی موافقتش را برای حضور در این تیم نشان داده است.

پیش از این از لوئیس انریکه، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا، و یولیان ناگلزمان که بتازگی از هدایت بایرن مونیخ کنار گذاشته شد به عنوان گزینه های چلسی یاد شده بود.

پوچتینوی ۵۱ ساله حدود سه سال و نیم بعد از ترک تاتنهام به لندن و لیگ برتر بازخواهد گشت. سرمربی آرژانتینی در طول حدودا پنج سال و نیم حضورش در تاتنهام قهرمانی نداشت اما باشگاه را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹ رساند که مقابل لیورپول در مادرید باخت.

او ژانویه ۲۰۲۱ در پاریس جانشین توماس توخل شد. پوچتینو با پاری سن ژرمن قهرمان فرانسه (۲۰۲۲)، جام حذفی (۲۰۲۱) و سوپرجام (۲۰۲۱) شد. پوچتینو مانند مربیان قبلی در باشگاه پایتخت فرانسه در رساندن این تیم به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بازماند.

منبع: