در گزارش فرم نو مطرح شد معرفی پارادوومیدانی کاران اعزامی به هانگژو پس از قهرمانی کشور

فرم نو: بگفته سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی، ترکیب این تیم برای بازی های پاراآسیایی پس از مسابقات قهرمانی کشور که آخرین مرحله انتخابی تیم ملی به حساب می آید، مشخص خواهد شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، چهاردهمین دوره مسابقات پارادوومیدانی بین المللی فزاع در شرایطی انجام شد که تیم ۱۷ نفره اعزامی ایران موفق به کسب ۱۱ مدال شامل ۵ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شد این در حالیست که سرمربی تیم ملی ایران تاکید دارد که مدال آوری ملاک و معیار حضور در این رقابت ها نبوده است.
بهمن رضایی فرعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر این که مسابقات فزاع همچون رویدادهای معتبر و سالیانه در پارادوومیدانی به حساب می آید، اشاره کرد: این رقابت ها بیشترین تعداد شرکت کننده را دارد و هر سال از این حیث و همین طور قضاوت، چگونگی برگزاری و…. باکیفیت بیشتری نسبت به ادوار قبل انجام می شود. ایران هم حدودا پای ثابت این مسابقات بوده و در تمام ادوار مدال هایی هم کسب کرده است. حضور در این دوره اما بدون هدفی در خصوص مدال آوری انجام شد.
وی افزود: برای حضور در بازی های پاراآسیایی کلاس بندی ورزشکاران اهمیت زیادی دارد در صورتیکه ۱۵ نفر از پارادوومیدانی کاران فاقد کلاس بندی بودند. بنا بر این باتوجه به شرایط استاندارد مسابقات فزاع، این نفرات را عازم امارات کردیم تا ضمن رقابت با دیگر شرکت کنندگان از نظر پزشکی هم کلاس بندی شوند.
سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی با اشاره به حضور حامد میری و هاشمیه متقیان در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات فزاع اشاره کرد: این دو نفر جزو مدال آوران طلایی ما بودند که بمنظور ارزیابی وضعیت آمادگی و همین طور رویارویی با رقبایشان در این رقابت ها شرکت داده شدند که هردو هم صاحب مدال طلا شدند. بازهم تاکید می کنم مدال آوری در این مسابقات اصلاً هدف نبود. بیشتر بدنبال کلاس بندی و تعیین وضعیت پارادوومیدانی کاران برای بازی های پاراآسیایی بودیم با اینحال موفق به کسب ۱۱ مدال هم شدیم.
رضایی فرعی در مورد بازی های پاراآسیایی که اواخر مهرماه سال آینده در هانگژو شروع می شود و برنامه های آماده سازی برای این بازی ها نیز اظهار داشت: تا حالا چهارده مرحله اردوی آماده سازی در هر دو بخش مردان و بانوان برگزار کرده ایم. تا مهرماه سال آینده ۶ مرحله اردوی دیگر داریم که در زمان های مقرر شکل می گیرند.
وی با یادآوری این که رقابت های قهرمانی کشور اردیبهشت ماه برگزار می شود، اظهار داشت: این مسابقات آخرین مرحله انتخابی تیم ملی بشمار می رود. پس از این رقابت ها ترکیب تیم اعزامی به هانگژو نهایی می شود و حتی می توانیم پیش بینی کاملی از وضعیت مدال آوری پارادوومیدانی کاران داشته باشیم.