انتقاد از حضور یک مقام آموزش و پرورش در انتخابات هیات تهران

به گزارش فرم نو، حضور یک مقام مسئول در آموزش و پرورش برای انتخابات یک هیات ورزشی استان تهران با انتقاداتی همراه شده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در شرایطی که هنوز زمان برگزاری انتخابات هیات ورزش های همگانی استان تهران مشخص نشده است، رقابت ۹ نامزد برای نشستن روی صندلی یکی از هیات های مهم پایتخت شروع شده و برخی نامزدها اعتقاد رقیب شان می تواند در جایگاهی که قرار دارد بهتر به ورزش همگانی کمک نماید.
یکی از افرادی که برای حضور در این انتخابات ثبت نام کرده در آموزش و پرورش شهر تهران هم مسئولیت دارد که همین مساله انتقاداتی را از جانب برخی نامزدها به دنبال داشته است. منتقدین عنوان کرده اند که اگر وی قصد خدمت به ورزش همگانی را دارد چرا در همان مسئولیت فعلی که با جمعیت زیادی از دانش آموزان و معلمان ارتباط دارد خدمت نمی کند!
یکی از کاندیداهای انتخابات هیات ورزش های همگانی استان تهران که خواست نامی از او برده نشود در انتقاد از حضور این مقام مسئول و ثبت نام جهت شرکت در انتخابات می گوید: وقتی یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز، چهار هزار مدرسه، صدها کانون و ۱۹ منطقه آموزش و پرورش تحت نظر مدیریت ایشان فعالیت می نمایند و عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش است، چرا نباید در همین حوزه به سلامت مردم خدمت کند.
این منتقد افزود: باید به ایشان عرض کنم که شرایط بحرانی است و هر کس به شما این پیشنهاد و این مشاوره را داده بطور قطع دوست شما نیست چون که شما مشکلات لاینحل زیادی در آموزش و پرورش تهران دارید. مشکلاتی مثل صدها مدرسه استیجاری و فرسوده و در معرض خطر، وضعیت معیشت معلمان، طرح ناقص رتبه بندی معلمان، عدم رضایت معلمان از بیمه تکمیلی، وضعیت تحصیلی دانش آموزان اتباع، معضل دانش آموزان بزه کار و معتاد، دریافت شهریه های الزامی از خانواده ها، امکانات ضعیف، قدیمی و فرسوده مدارس، کمبود نیروی انسانی برای خدمات و آموزش و دهها مشکل دیگر. حل همین مشکلات و رسیدگی به آن، مدیر جهادی تمام وقتی را می خواهد که شبانه روزی کار کند.
این نامزد تصریح کرد: البته در خیلی از کشورهای توسعه یافته، مدیریت ورزش همگانی را به شهرداری ها سپرده اند و نتایج خوبی هم بدست آورده اند چون که مأموریت ورزش شهرداری با هیات ورزش همگانی هم راستا است.
وی اضافه کرد: جالب اینجاست طبق اطلاعات موثق در ترکیب پیشنهادی این کاندیدا برای پست نایب رئیسی هیات همگانی، نام معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران هم به چشم می خورد. معاونت بسیار پرمشغله ای که مقوله اتفاق ناامیدکننده مسمومیت دانش آموزان، صدمه های اجتماعی، استعدادیابی ورزشی، زنگ ورزشی، آلودگی هوا، ناهنجاری های ساختار قامتی، مسابقات ۳۵ رشته ورزشی دختران و پسران در مقاطع مختلف و… تحت نظر و مدیریت مستقیم ایشان است.
این نامزد افزود: هیات ورزش همگانی استان تهران هم یکی از پرمخاطب ترین و حساس ترین هیات های ورزشی است که توسعه سلامت و تندرستی و ورزش همگانی ۱۳ میلیون شهروند تهرانی را در دستور کار خود دارد، هیاتی که خود ۲۰ رشته ورزشی پر مخاطب مثل ورزش صبحگاهی، یوگا، مینی فوتبال، بازیهای کامپیوتری، ورزش کارکنان دولت، پیلاتس، پیاده روی خانوادگی و.. را در خود گنجانده است. بدون شک در راس مدیریت این هیات پرطرفدار هم باید مدیری جهادی و متخصصی باشد که به تمام ابعاد توسعه ورزش همگانی مسلط باشد نه مدیر پرمشغله ای با تحصیلات لیسانس ادبیات فارسی و بدون سابقه موثر در ورزش. معلوم نیست این فرد پرمشغله که مطابق قانون باید در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷.۳۰ دقیقه بامداد تا ۱۶ سر کار باشد کی مدیریت ۲۰ رشته ورزشی در استان مهم تهران را دارد!
نامزد حضور در انتخابات هیات ورزش های همگانی استان تهران افزود: ایشان تا برگزاری انتخابات مسیر طولانی در پیش دارد و باید دید که عکس العمل وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در رابطه با این اتفاق چیست.