مناف هاشمی: هیچ مسئولی سفارشی انتخاب نشده است

به گزارش فرم نو، دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه این کمیته باید به تعهدات ۱۸ میلیاردی دوره قبل رسیدگی نماییم در مورد دیگر موارد همچون تیم ملی و تیم فوتبال امید توضیح داد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک امروز دوشنبه در انتها هشتمین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور در جمع خبرنگاران در مورد مصوبات نشست و دیگر مسائل توضیح داد.

وی ابتدا به پیروزی تیم ملی فوتبال برابر ولز در جام جهانی اشاره نمود و اظهار داشت: پیروزی ایران مقابل تیم ولز را تبریک می گویم، امیدوارم فردا هم اتفاق خوبی رقم بخورد هر چند هر نتیجه ای به دست بیاید پرارزش و قابل تقدیر است.
دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه امیدوارم در بازی فردا نتیجه ای بهتر از گذشته و در شأن ایران به دست بیاید، خاطرنشان کرد: نشست امروز با حضور تمام اعضا برگزار گردید. در این جلسه هم اعضا بابت پیروزی تیم فوتبال ایران ابراز شادمانی کردند و امیدوار به بازی فردا بودند. امیدوارم مردم هم حمایت کنند تا به نتایج بهتری برسیم.
وی به موضوعات مطرح در نشست اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ابهاماتی در مورد برخی هزینه های در ارتباط با مدیریت گذشته وجود داشت، تمام موارد بررسی می شوند و مواردی که ابهامی ندارد تأیید می شوند.
هاشمی با اشاره به اینکه تعهد ۱۸-۱۷ میلیاردی از دوره قبل باقی مانده است، اضافه کرد: البته طبیعی است که در هر دوره بخشی از تعهدات به دوره بعد موکول گردد. مساله خاصی نیست، تخصیص های مرحله ای کمیته پرداخت گردد به این موارد رسیدگی شده و تسویه می شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک به عدم پرداخت بخشی از پاداش های بازی های اسلامی اشاره داشت و تصریح کرد: بخشی از پاداش قونیه باقی مانده بود که پرداخت گردید. مبالغی باید به پارالمپیک پرداخت می کردیم که آن هم انجام شد. در کل امروز هیچ ابهامی در هزینه کرد وجود ندارد ولی دنبال تحولات جدید هستیم.
هاشمی با اشاره به اینکه در آستانه بازی های آسیایی و المپیک هستیم و باید بیشتر تجهیز شویم، اظهار داشت: باید مجموعه کمیته و آکادمی به سمت موفقیت در دو رویداد باشد.
وی همینطور به گزارش علیرضا پاکدل در نشست امروز اشاره داشت و اظهار داشت: وی بعنوان سرپرست آکادمی در این زمان گزارش مفصلی از چالش ها و اشکالات مطرح نمودند که مورد اقبال قرار گرفت. مشکلات عمیقی وجود دارد. ساختمان اکادمی در ارتباط با چهل سال پیش است و باید در شأن ورزش فناوری روز مجهز شود، قرار شد در جلساتی که پیش از عید داریم تمام مشکلات از منابع داخلی کمیته و سازمان برنامه و بودجه حل شود و خویش را برای استقبال از ورزشکاران و قرنطینه آنها برای رویدادهای پیش رو برویم.
وی همینطور ضمن اشاره به بخشی از صحبت های مالی مطرح در این جلسه اظهار داشت: در مورد برخی فدراسیون های المپیکی بحث هایی شد، این فدراسیون ها بیشتر از سقف بودجه به منابع مالی برای حضور در میادین نیاز دارند، در این جلسه در مورد این فدراسیون ها بحث و مصوب شد که کمک مالی لازم به این فدراسیون ها صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: امروز همینطور اعضای هیأت اجرایی در مورد پشتیبانی از پیشکسوتان در عرصه قهرمانی و المپین ها بحث داشتند، البته صندوق پشتیبانی از قهرمانان مسئولیت این امور را دارد اما پاسخگو نیست. افرادی هستند که مدال المپیک دارند ولی برای یک جراحی ۳۰-۵۰ میلیونی گرفتار مشکل هستند و کمک وزارت ورزش و صندوق حمایت اگر پاسخگو نبود در موارد خاص کمک خواهیم کرد.
هاشمی در مورد انتخاب رؤسای کمیسیون ها و انتقادات مطرح در این حوزه اظهار داشت: امروز گزینه هایی برای ۵ کمیسیون مطرح شدند، انتخاب نهایی با تأیید اعضای هیأت اجرایی صورت می گیرد، دو نفر برای دیگر کمیسیون ها مطرح شدند اما رای نیاوردند که به منظور احترام نام شأن را نمی گویم، انتخابهای دیگر که به آنها اشاره شد اما رای داشتند.
وی در همین زمینه افزود: این افراد که صاحب رای شدند جزو انتخابهای مطرح بودند که مورد اقبال هیأت اجرایی قرار گرفتند، ضمن این که فقط سه کمیسیون را تعیین تکلیف کردیم و مقرر است در نشست های آتی در مورد سایر کمیسیون ها تصمیم گیری شود. از بین ۵ گزینه بانوان فرهادی زاد به سبب تجربیات و داشتن مسئولیت در کمیته و حضور دائم بیشتر می تواند وقت بگذارد. اعضای کمیسیون فقط فرهادی زاد نیست و اعضای دیگری هم هستند.
وی اضافه کرد: اگر نوروزی قبول کرد به خاطر اشراف به مسائل پزشکی ورزشی بر همه فدراسیون ها ست هیچ کدام خواست خودشان نبود و پیشنهاد بوده. بقیه کمیسیون ها فرصت برای عزیزان بیرونی بود.
پاکدل وظیفه خویش را بعنوان سرپرست انجام داده و اگر برای فدراسیون برنامه دارد تصمیم این بود که مسئولیت اجرایی نگیرد. وی یا در اینجا و یا در فدراسیون مسئولیت خویش را باید انتخاب نماید.
دبیرکل کمیته ملی المپیک همینطور در مورد بیرانوند و انتخاب او بعنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی اظهار داشت: ما تیم خویش را کامل کردیم. پس از این مرحله جام جهانی، جلسات را برای بازی ها با حضور وزیر ادامه می دهیم و خویش را برای المپیک آماده می نماییم.
وی همینطور در مورد انتقادات مطرح در این حوزه اظهار داشت: مرکز نظارت در کمیته شاید ساختار بزرگی نداشته باشد ولی جای حساسی است و حتما اسم سایر افراد را شنیدید. نام ۷-۸ نفر عنوان شد که خصوصیت های مثبت و منفی زیادی داشتند، مطالعه رزومه و تحصیلات و نوع ارتباط با ورزش جزو شاخص ها بوده است، در کل در چنین پست های حساسی ابتدا باید سرپرست تعیین شود تا امتحان پس بدهند. رئیس مرکز باید دفاع کنند که یک قهرمان به مسابقه برود یا نرود. کار مرکز و مسئولیت آن دشوار می باشد. امیدوارم بیرانوند در دو سه ماه آینده طوری کار کنند که در هیأت اجرایی رای بگیرد.
هاشمی در واکنش به این پرسش خبرنگار مهر در خصوص این که «یعنی برای انتخاب ها و همچون انتخاب رئیس مرکز نظارت گزینه ای سفارش نشده بود؟»، اظهار داشت: به هیچ عنوان گزینه ای سفارش شده نیست و بشدت آنرا رد می کنم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک همینطور در مورد تیم فوتبال امید اظهار داشت: انتظارت از تیم امید در این دوره متفاوت می باشد دو جلسه با تاج و خسروی وفا و معاون قهرمانی وزارت و من پیش از جام داشتیم انتظارات را گفتیم ولی فعلا تمام تمرکز روی جام جهانی بود و صبر کردیم تکلیف مشخص شد، کار را پیگیری می نماییم با کادر و ترکیب خوبی که فدراسیون در نظر دارد و با حمایت کمیته امید داریم تیم امید خوبی داشته باشیم. همانطور که قبلاً سهمیه المپیک گرفتیم این دفعه هم تکرار شود. از تیم امید انتظار داریم آینده خوبی را داشته باشد. خسروی وفا و من و اعضای هیأت اجرایی تمام حمایت ها را انجام می دهیم و امید داریم در بازی های آسیایی مدال بگیرد.
انتخابات فدراسیون ها و ضرورت رسیدگی به آنها برای بازی های آسیایی بخش پایانی این نشست بود که هاشمی در مورد آن اظهار داشت: ۲۱ فدراسیون تا پیش از عید این شرایط را داشتند با عزیزان وزارت صحبت شده برخی فدراسیون ها چالش داشته برخی هم تاریخ آنها مشخص شده. در تعامل با وزارت هستیم و آنها تلاش می کنند تا تکلیف مشخص شود و مشکل حل شود. هم مکاتبه و هم مذاکره کردیم امیدوارم زودتر به جمع بندی برسیم. این را در نظر بگیرید مسئولیت با وزارت است اما هم چون دغدغه داریم مکاتبه و مذاکره کردیم.

منبع: